kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۴۶۷۰
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۶
رئیس ‌اتحادیه نمایشگاه‌داران :

دیگر علتی برای افزایش قیمت خودرو وجود ندارد

رئیس‌ اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران گفت: با عرضه خودروهای ناقص موجود در کف کارخانه‌های خودروسازی شاهد شکسته شدن و ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو خواهیم بود.

سعید موتمنی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آن طور که مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده‌اند حدود ۱۹۰ هزار دستگاه خودروی ناقص در کارخانه‌های خودروسازی بوده که این خودروها به تدریج تکمیل شده و وارد بازار می‌شود.
وی ادامه داد: با عرضه این حجم از خودرو و ورود حداقل ۲۰ هزار دستگاه آن به بازار، قیمت‌ها ریزش خواهد کرد. به طور مثال قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ که هفته گذشته ۱۰۳ میلیون تومان بود؛ اکنون به ۹۷ میلیون تومان رسیده، بنابراین در عرض یک هفته حدود شش میلیون تومان کاهش قیمت داشته است.
رئیس‌اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران ادامه داد: با عرضه خودروهای ناقص قیمت‌ها در بازار شکسته خواهد شد. در حال حاضر میزان خرید و فروش در بازار کم شده و خریدار بسیار کم است؛ لذا هرچه عرضه خودرو به این بازار بیشتر شود، بازار‌اشباع شده و قیمت‌ها شکسته خواهد شد.
وی تصریح کرد: اکنون تنها خریداران واقعی در بازار هستند که به دلیل نیاز مبرم و فوری به خودرو، خرید انجام می‌دهند. این در حالی است که در مقابل فروشنده در بازار بسیار زیاد شده است. دلالان نیز که‌اشتباهاً وارد این بازار شده بودند در حال خروج از این بازار هستند.
موتمنی تاکید کرد: در حال حاضر دیگر علتی برای افزایش قیمت خودرو وجود ندارد که بخواهد شیب قیمت خودرو را مجدداً صعودی کند؛ در هر صورت مصرف‌کننده‌ای که نیاز فوری نداشته باشد، خرید نکرده و منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها است.