kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۳۹۳
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۰

بشقاب (گفت و شنود)

گفت: چه خبر؟!
گفتم: هفته‌نامه «صدا» متعلق به کارگزاران با چاپ عکس آیت‌الله مهدوی کنی روی جلد مجله، از ایشان با عنوان «شیخ راست معتدل» یاد کرده است.
گفت: در همه دنیا گروه‌های راست، طرفدار آمریکا، اهل سازش و سینه‌چاک نظام سرمایه‌داری هستند، آیت‌الله مهدوی کنی کدامیک از این خصلت‌ها را دارد که ایشان را «راست» نامیده‌اند؟!
گفتم: حتما خودشان را «چپ» می‌دانند؟! در حالی که چپ‌ها در همه دنیا به دشمنی با آمریکا و مخالفت سرسختانه با نظام سرمایه‌داری معروفند و با این حساب کارگزاران و اصلاح‌طلبان نه فقط «راست» بلکه «سوپر راست افراطی» هستند. بیخود نبود که حضرت امام(ره) به این طیف از به اصطلاح چپ‌ها می‌گفتند «چپ‌نمای نوکر راست»؟!
گفت: یکی نیست از اینها بپرسد با وجود این همه که قربون‌صدقه آمریکایی‌ها رفته‌اید چرا آمریکایی‌ها کمترین محلی هم به شما نمی‌گذارند؟!
گفتم: چه عرض کنم؟! یارو که خیلی عاشق آمریکا بود، یک روز میهمان یک آمریکایی شد، سر میز غذا آمریکایی یک بشقاب برداشت و مقداری شیر در آن ریخت. یارو هم برای این که مثل او عمل کرده باشد، همین کار را کرد. آمریکایی دو تا بیسکویت درون شیر حل کرد، یارو هم چنین کرد. بعد آمریکایی صدا کرد پیشی پیشی پیشی، و بشقاب را جلوی گربه‌اش گذاشت و یارو....