kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۳۶۶۲
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۱

حوادث کوتاه از کشور


    
    دستگیری قاتل
زاهدان – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش پلیس شهرستان خاش عامل قتل جوان 29 ساله در کمتر از سه ماه دستگیر شد.
سرتیپ محمد قنبری، افزود: چهارم فروردین ماه سالجاری در روستای بخش پرندگان شهرستان خاش جوانی 29 ساله بر اثرشلیک گلوله کشته و قاتل متواری شد.
وی اضافه کرد: پلیس با انجام یکسری تحقیقات محل اختفای متهم 20 ساله را شناسایی و وی را در حالی که در حال تردد بود دستگیر کرد.
تصادف مرگبار
همدان – خبرنگار کیهان: معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان همدان ازوقوع یک سانحه در محور فیروزان نهاوند خبر داد.
حسین بشری گفت: در این تصادف که بین دو خودرو سواری و تریلی به وقوع پیوست راننده و سه سرنشین سواری در دم فوت کردند.
وی علت این سانحه را سبقت غیر مجاز و ناتوانی کنترل سواری ذکر کرد.
بازداشت سارق اینترنتی
قائم شهر – خبرنگار کیهان: جانشین فرمانده انتظامی مازندران از دستگیری متهم به سرقت اطلاعات بانکی و برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ريال از حساب شهروندان در قائم شهر خبر داد.
سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی، گفت: در پى مراجعه تعدادی از شهروندان قائم شهری به پلیس و طرح شکایت
مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی آنان، کارشناسان پلیس فتا در ادامه تحقیقات دریافتند، کلیه مال باختگان طی ۱۰ روز گذشته با مراجعه به یک واحد صنفی عرضه فست فود و خرید با کارت بانکی از حسابشان برداشت غیر مجاز صورت گرفته که با دریافت این اطلاعات، این واحد صنفی شناسایی شد.
وی افزود: با شناسایی مالک و متصدی این واحد صنفی و انجام تحقیقات از آنان، ماموران موفق شدند، متهم به سرقت اطلاعات بانکی و برداشت غیرمجاز از حساب مشتریان این واحد صنفی را که مسئولیت نصب و راه‌اندازی سامانه الکترونیکی نوبت‌دهی در این فروشگاه را بر عهده داشته، شناسایی و با هماهنگی قضائی در عملیات ضربتی این فرد را دستگیرکنند.
کشف سنگ طلا
تبریز – خبرنگار کیهان: پلیس آذربایجانشرقی موفق به کشف یک هزار و 800 کیلوگرم سنگ طلا شد.
ماموران پلیس در منطقه شبستر از یک وانت نیسان یک هزار و 500 کیلوگرم سنگ طلا به ارزش 600 میلیون ریال و از دوخودروی دیگر 300 کیلوگرم سنگ طلا به ارزش 120 میلیون ریال کشف و ضبط کردند.
پلیس در این رابطه 4 متهم را دستگیر و تحویل مراجع قضایی داد.
شکار شکارچی
ساری – خبرنگار کیهان: ماموران یگان حفاظت محیط زیست آمل طی دوماموریت درحوزه استحفاظی ازمتخلفین یک قبضه سلاح شکاری و لاشه 10قطعه کبوتر ویک طاقه قرقاول و 47 قطعه پرنده تاکسیدرمی(خشک شده) شده را کشف وضبط کردند.
درماموریت دیگرماموران یگان حفاظت محیط زیست آمل از دو فروشگاه ۳۰ قطعه کاکایی، ۹ قطعه بوتیمار وهشت قطعه سار کشف وضبط کردند.
متخلفین این جرائم به پرداخت جزای نقدی از سه میلیون ریال تا 15 میلیون ریال و مجازات حبس از یکماه تا سه ماه  شدند.
انفجار شیئی صوتی
ایرنا – زاهدان: فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: پنج مظنون در ارتباط با انفجار شیئی صوتی محدوده شهرک تاکسیرانی زاهدان از سوی نیروی انتظامی دستگیر شدند.
سرتیپ محمد قنبری اظهار داشت: این شیئی صوتی در ورودی شهر زاهدان و در مسیر خودروهای گشت انتظامی منفجر شد.
وی بیان کرد: دراثر این حادثه دو نفر از نیروهای ناجا به صورت سطحی زخمی شدند.
آتش سوزی با یک کشته
ایرنا – اهواز: مسئول فوریت‌های پزشکی شهرستان باغملک گفت: آتش سوزی در محدوده روستای تکیه این شهرستان یک کشته بر جای گذاشت.
عبدالرضا خشنود ، افزود: سلیمان رجب زاده ۷۰ ساله در زمین‌های کشاورزی محدوده روستای تکیه دارای یک طرح دامپروری بود که با مشاهده آتش با ابزار ابتدایی و دست خالی برای خاموش کردن آتش اقدام کرده بود که در همین حین با وزش باد در حلقه آتش گرفتار و دچار سوختگی شدید در قسمت‌های مختلف بدن شد و پیش از رسیدن تیم امدادی جان باخت.
تصادف زنجیره‌ای
شیراز – تسنیم: تصادف دو خودرو در گردنه کولی کش استان فارس منجر به یک تصادف زنجیره‌ای و مرگ سه نفر شد.
رئیس پلیس راه شمال فارس با بیان اینکه برخورد کامیون به گاردریل آغازکننده این تصادف بود، اظهار داشت: در مدت چند دقیقه این تصادف به تصادف زنجیره‌ای تبدیل شد که در پی آن سه نفر جان باختند.
سرهنگ هاشم دهقانی ، گفت: علت حادثه در دست بررسی است.
محمد جواد مرادیان، رئیس‌اورژانس فارس نیز گفت: این تصادف تاکنون 15 مصدوم داشته است.
شناسایی باند توزیع متادون
رباط کریم – فارس: دادستان عمومی و انقلاب بهارستان گفت: باند توزیع متادون و ترامادول در شهرستان بهارستان شناسایی شد که در این رابطه دو پزشک دستگیر شدند.
غلامرضا صادقی، تصریح کرد: مصرف متادون بر اساس یک استاندارد است، اما سهمیه متادون بسیاری از افراد که فوت کرده بودند، به ‌طور غیرقانونی و با پرونده ‌سازی در حال دریافت بود و به‌ راحتی در اختیار عطاری‌ها قرار می‌گرفت.
وی افزود: این پرونده در سال جاری به ‌خوبی بررسی شد و کیفرخواست ۱۰ صفحه‌ای برای آن آماده شد، که یک باند توزیع متادون متشکل از چند پزشک شناسایی‌شده است و این پیگیری برای مابقی شهرستان‌ها در سطح کشور الگو می‌شود، برخی از این پزشکان مبالغ بالای ۳۰ الی ۴۰ میلیون تومان دریافت می‌کردند، تا سهمیه متادون دریافت کنند.
کودک آزار در دام
بوشهر – ایرنا: دادستان بوشهر گفت: دو تن از افرادی که متهم به دست داشتن در پرونده کودک آزاری اخیر در شهر بوشهر بودند، شناسایی و بازداشت شدند.
علی حسن پور افزود: کودکی که مورد آزار و اذیت قرار گرفته هشت ساله و از دو ماه پیش از طریق والدین خود در این کارواش رها شده بود.
وی بیان کرد: براساس بررسی‌های به عمل آمده کودک آزاری از یک ماه پیش شروع شده و بنا به اظهارات متهمان این اقدام آنها به دلیل شیطنت‌های این کودک رخ داده است.
وی ادامه داد: همچنین دستور لازم برای پلمب کارواش صادر شده و بزودی اجرا می‌شود.
دستگیری اخاذان مأمورنما
بندر عباس – ایسنا: رئیس‌پلیس آگاهی هرمزگان از دستگیری باند سه نفره اخاذ تحت پوشش مأمور در بندرعباس خبر داد.
عبدالمجید کرمی گفت: در پی مراجعه حضوری فردی و اظهاراتش مبنی بر اینکه سه نفر ناشناس که خود را مأمور پلیس آگاهی معرفی کرده و با نشان دادن حکمی از وی اخاذی کرده اند، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: برابر اظهارات شاکی اعضای این باند با اعلام اینکه شما اقدام به فروش غیر قانونی کرده‌اید نامبرده را سوار خودرو کرده و پس از گشت‌زنی در سطح شهر، اقدام به اخاذی مبلغ سه میلیارد ریال وجه نقد کرده‌اند.
وی اظهار کرد: با انجام اقدامات گسترده فنی و اطلاعاتی محل اختفا سه نفر از عاملین اصلی شناسایی و دریک عملیات غافلگیرانه و منسجم در مخفیگاهشان دستگیر شدند.