kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۳۶۵۷
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۱
رئیس ‌دیوان عالی کشور:

ارتباطات غیراخلاقی بیشترین تخلفات قضات است

رئیس‌ دیوان عالی کشور با‌ اشاره به اینکه تاکید رهبر معظم انقلاب بر این مسئله است که به قاضیان فاسد نباید رحم کرد گفت: ارتباطات غیراخلاقی و فساد مالی بیشترین تخلفات قاضیان بوده است.





به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید احمد مرتضوی‌مقدم در جمع قضات و کارمندان نمونه دادگستری استان کرمان در سال 97 با بیان اینکه باید سیستم و تشکیلات قضائی یک تفکر نو ایجاد کند و ابتکار و خلاقیت داشته باشد گفت: مشکلات اساسی ما ورودی پرونده‌ها، اطاله دادرسی پرونده‌ها و عدم دسترسی مردم به مسئولان است.
مرتضوی‌مقدم با ‌اشاره به اینکه برای تحول در دستگاه قضایی باید کیفیت آرا از نظر استدلال و انشا بالا رود گفت: بعضی وقت‌ها آرایی صادر می‌شود که برای یک قاضی چند ساله خوب نیست و نیاز به بازنگری در این حوزه وجود
دارد.
وی با بیان اینکه گزارش پرونده مهم نیست و باید رای پرونده با استدلال و تفسیر بهتر باشد افزود: در نهایت این رای پرونده است که مهم بوده و ارزش دارد.
مرتضوی‌مقدم تصریح کرد: خیلی برای دستگاه قضایی سخت است که یک قاضی که تجربه اندوخته است از دستگاه قضایی جدا شود و باید مواظبت کرد.
وی با‌ اشاره به اینکه رعایت شئون قضایی در هر زمینه‌ای لازم است گفت: یک فرد عضو دستگاه قضایی نباید در هر جلسه و مجلسی وارد شود و باید شان دستگاه قضایی را رعایت کند.