kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۳۶۵۳
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۸

رسیدگی به پرونده اختلاس با 16 متهم در بوشهر

دادستان بوشهر با تاکید بر برخورد قاطع با فساد اقتصادی در همه سطوح گفت: اکنون ۲ پرونده فساد اقتصادی و ارتشاء در احکام کیفری دادسرای بوشهر در حال اجراء است.



علی حسن‌پور در گفت‌وگو با تسنیم‌ با تاکید بر برخورد قاطع با فساد اقتصادی خاطر نشان کرد: یک پرونده  فساد اقتصادی و اختلاس با 16 متهم  در دادسرای بوشهر تشکیل و  احکام آنان صادر شد که در بخش احکام کیفری دادسرای بوشهر در حال اجراء است.
علی حسن‌پور مجموع سوء استفاده کنندگان متهمان در پرونده اختلاس را 40 میلیارد تومان دانست و افزود:احکام یک پرونده ارتشاء با تعداد 11 متهم صادر شده و در بخش احکام کیفری دادسرای بوشهر در حال اجراء است.
وی، با اشاره به 2 پرونده مضاربه صوری در بوشهر خاطر نشان کرد: پرونده‌های مضاربه صوری که در مجموع دارای پنج‌هزار و 400 شاکی است. یکی از پرونده‌ها منتهی به صدور رای شده و در مرحله اجراست و دیگری در مرحله دادرسی قرار دارد.
دادستان بوشهر، با بیان اینکه برای پرونده نخست مضاربه صوری با یک‌هزارو 400 شاکی کیفر خواست آن صادر و به دادگاه ارسال شده است تصریح کرد: این پرونده به دادسرا برای اجرای حکم  ارسال شد و در شعبه اول احکام دادسرای عمومی و انقلاب  بوشهر در مرحله اجراست.
حسن‌پور حکم متهم این پرونده را محکومیت به استرداد اموال، حبس و جزای نقدی دانست و افزود: کل بدهی متهم این پرونده 400 میلیارد ریال است که تاکنون در 2 مرحله 40 درصد طلبی شاکیان پرداخت شده است.
وی، با اشاره به پرونده دوم مضاربه صوری با  چهار هزار شاکی گفت: متهم این پرونده 100 میلیارد تومان  به شاکیان بدهی دارد که پرونده در شعبه دادگاه انقلاب بوشهر در مرحله دادرسی قرار دارد.
دادستان بوشهر گفت: در این پرونده تاکنون نزدیک به 40 درصد مطالبات شاکیان پرداخت شده است.