kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۳۶۵۱
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۸

متهمان پرونده پرهام200 میلیارد تومان اختلاس کردند

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه پرونده پرهام ۳۳ هزار برگ دارد و متهمان ۲۰۰ میلیارد تومان اختلاس کرده‌اند گفت: به زودی دادگاه متهمان این پرونده به‌صورت علنی در استان برگزار می‌شود.



به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، ‌هادی ‌هاشمیان اظهارداشت:
در موضوع تعاونی اعتباری که پرونده‌های آن مربوط به همه جای کشور بود؛ بی‌تدبیری برخی دولتمردان و دستگاه‌های مختلف سبب شد سه میلیون پرونده وارد دستگاه قضایی کشور شود. در پرونده پرهام که در شرق استان گلستان نیز اتفاق افتاد با ابلاغ ویژه‌ای که از رئیس قوه گرفتیم توانستیم در 6 ماه در دادسرای مرکز استان به آن رسیدگی کنیم. علاوه‌براین مجوز برگزاری دادگاه آن به‌صورت علنی نیز گرفته شد و به‌زودی این اتفاق رخ خواهد داد.
وی با بیان اینکه پرونده پرهام سه هزار شاکی دارد، گفت: این پرونده 260 جلد و 33 هزار برگ دارد که متهمان 200 میلیارد تومان اختلاس انجام دادند.
وی گفت: سال گذشته برای چهار هزار و 300 پرونده رأی جایگزین حبس صادر شد و 22 درصد زندانیان کاهش یافت.
وی با بیان اینکه سال گذشته 38 درصد پرونده‌های وارده به شوراهای حل اختلاف استان منجر به مصالحه شد، گفت: اسامی مفسدان اقتصادی را در استان از طریق رسانه‌ها اعلام کردیم. ضمن اینکه قاضی قلابی و کسانی که به نام وکیل، قاضی یا کارمندان دادگستری سوءاستفاده می‌کردند را شناسایی و با آنها برخورد کردیم.