kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۳۶۳۵
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۶

خروج بی‌سر و صدای بخشی از نیروهای اماراتی از یمن با هدف کاستن از میزان تلفات

برخی منابع خبری می‌گویند امارات به دنبال ناکامی در جنگ یمن و با هدف کاستن از تلفات نیروهای خود، حضور نظامی در یمن را کاهش داده است.


سرویس خارجی-

این روزها و با وقوع حملات دقیق و موثر به فرودگاه‌ها و مراکز حیاتی سعودی و اماراتی دیگر کسی پیشرفت‌های نظامی و پیروزی‌های انقلابیون یمن را «خبر سازی» نمی‌داند. این پیروزی‌ها حقیقتا باعث وحشت در اردوگاه ائتلاف سعودی شده است. این مسئله حتی باعث شده تا امارات حضور خود در یمن را کاهش دهد. اولین بار خبرگزاری رویترز بود که به نقل از چهار منبع دیپلماتیک عربی فاش کرد امارات به دلیل بالا گرفتن تنش‌ها در منطقه خلیج‌فارس، حضور نظامی خود را در یمن کاهش داده است. این منابع تصمیم امارات را این گونه توجیه کرده‌اند که «ابوظبی ترجیح می‌دهد با تشدید تنش میان آمریکا و ایران در حوزه خلیج‌فارس نیروها و تجهیزات نظامی آن در دسترسش باشند.»(!) خبرگزاری فارس هم از یک منبع نوشته، «امارات برخی گروه‌های نظامی خود را از بندر عدن و ساحل غربی یمن خارج کرده است.»
این در حالی است که ائتلاف سعودی که امارات هم رکن اصلی آن محسوب می‌شود پس از چهار سال تجاوز به یمن به هیچ دستاورد ملموسی دست نیافته و در باتلاق یمن گرفتار آمده است. به گفته ناظران تشدید اختلاف میان سعودی و امارات بر سر دستیابی به منافعشان در یمن و همچنین اعتراض بی‌وقفه شهروندان یمنی به حضور این‌اشغالگران در خاک کشورشان نیز از جمله عواملی است که متجاوزان را در قبال جنگ سردرگم کرده است. روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم هم در مورد چرایی خروج بخشی از نیروهای اماراتی از یمن نوشته، امارات از بیم حملات انصارالله تصمیم به کاهش نیرو در یمن گرفته است.