kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۳۳۶۴
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۳

حوادث کوتاه از کشور


      
      برخورد قایق موتوری با شناگر
رشت- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی تالش از مرگ مردی 49 ساله بر اثر برخورد با قایق موتوری خبر داد.
سرهنگ حسین جمالدار گفت: در این حادثه متوفی در حال شنا کردن در خارج از محدوده طرح سالم‌سازی ساحل گتگستر این شهرستان بود که قایق موتوری تفریحی با وی برخورد و در اثر این برخورد صورت، قفسه سینه، شکم و پای متوفی به شدت مجروح شد.
وی اضافه کرد: شناگر بر اثر این تصادف به علت شدت جراحات فوت کرد.
سانحه رانندگی با 3 کشته
 اراک- خبرنگار کیهان: رئیس‌پلیس راه فرماندهی استان مرکزی گفت: واژگونی دو دستگاه خودروی سواری سمند در محورهای مواصلاتی استان مرکزی سه کشته و یک مجروح برجا گذاشت.
 سرهنگ ایرج کهریزی افزود: بر اثر واژگونی یک دستگاه خودروی سواری سمند در محور محلات- دلیجان راننده و سرنشین خودرو در دم جان باختند. علت حادثه در دست بررسی است.
 وی افزود: همچنین بر اثر واژگونی یک دستگاه خودروی سمند در محور اراک- قم سرنشین خودرو کشته شد. راننده خودروهم مجروح و به بیمارستان انتقال یافت. علت این حادثه رانندگی عدم توجه به جلو و سرعت غیرمجاز اعلام شده است.
قاچاق سوخت
زاهدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان مهرستان از کشف سوخت قاچاق خبر داد.
سرهنگ اسماعیل منصوری گفت: پلیس هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک‌تانکر مشکوک که در بازرسی از آن مقدار 15 هزار سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف و ضبط کرد.
وی اضافه کرد: در این رابطه متخلف دستگیر و خودروی مربوطه نیز توقیف شد.
مرگ بر اثر برق گرفتگی
ساری- خبرنگار کیهان: یک جوان ۲۷ ساله حین کار بر اثر برق گرفتگی در شهرستان ساری جان خود را از دست داد.
سخنگوی مرکز پیش بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: جوانی در حین انجام کار در برخورد با برق سه فاز دچار برق گرفتگی شدکه ماموران اعزامی با انجام عملیات احیای قلبی و ریوی وی را به بیمارستان امام خمینی شهرستان ساری منتقل کردند اما تلاش‌ها موثر واقع نشد و جوان ۲۷ ساله فوت کرد.
برخورد صاعقه با انسان
تالش- خبرنگار کیهان: مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش گفت: جوان 16 ساله‌ای هنگام عبور از زیر کابل‌های فشار قوی دچار صاعقه شد.
حسین نعمتی افزود: این جوان در حال بردن غذای شالیکاران بود که بر اثر برخورد صاعقه با وی دچار سوختگی شد.
وی اضافه کرد: میزان هوشیاری وی پایین است.
کور شدن بر اثر مصرف مشروب
شیراز- فارس: رئیس‌بیمارستان حضرت علی‌اصغر‌(ع) شیراز گفت: یک نفر در شیراز به دلیل مصرف مشروبات الکلی دست‌ساز بینایی هر دو چشم خود را از دست داد.
رامین افشاری، اظهار داشت: فردی به دلیل مصرف مشروبات الکلی دست ساز به بیمارستان حضرت علی‌اصغر‌(ع) شیراز مراجعه کرد که متاسفانه به دلیل مراجعه دیرهنگام، شخص دچار نابینایی شد.
وی با بیان اینکه این فرد 47 ساله، متاهل و دارای دو فرزند است، افزود: هم اکنون وی در بخش این بیمارستان بستری و دیالیز شده است.
پلمب هتل
گرگان- ایسنا: دادستان مرکز استان گلستان از تشدید برخورد با تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان مشروبات الکلی در استان
خبر داد.
حجت‎الاسلام سیدرضا سیدحسینی گفت: یک هتل معروف در استان نیز که مشروب سرو می‌کرد به مدت ۴۰ روز پلمب شد.
وی اضافه کرد: تعداد زیادی از کارگاه‌های تولید و توزیع مشروبات الکلی در استان شناسایی و با آنها برخورد شده است.
قاچاقچی مسلح در دام پلیس
کرمان- ایرنا: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت از دستگیری یک قاچاقچی مسلح و شناسنامه‌دار مواد مخدر در جیرفت خبر داد و گفت: متهم اقدام به ترانزیت محموله‌های سنگین مواد مخدر در کشور می‌کرده است.
حسین سلامی افزود: پس از چندین ماه کار منسجم اطلاعاتی از سوی سربازان گمنام امام زمان(عج) اداره اطلاعات شهرستان جیرفت، مشخص شد یک باند قاچاق مواد مخدر محموله‌های سنگین مواد مخدر را از مرزهای شرقی کشور بارگیری و به استان‌های عمقی کشور ترانزیت
می‌کند.
وی ادامه داد: بلافاصله دستورات قضایی لازم برای شناسایی و دستگیری اعضای مرتبط با این باند صادر و مأموران اداره اطلاعات موفق شدند محل اختفای سرکرده اصلی را شناسایی کنند.
وی گفت: در یک عملیات اطلاعاتی غافلگیرانه، سربازان گمنام امام زمان‌(عج) بدون درگیری مسلحانه این شرور مسلح را به همراه یکی از همدستانش در محل مخفیگاهش دستگیر و در بازرسی از محل مقادیری سلاح و مهمات، یک دستگاه خودروی پژو ۲۰۶ و مقدار ۳۰۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف کردند.
کشف تریاک
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامي استان کرمان از كشف ترياك درعملیات پلیس شهرستان منوجان خبر داد.
سرتیپ «رضا بنی‌اسدی‌فر» گفت: ماموران كلانتري مرکزی شهرستان منوجان حین گشت‌زني شبانه در محدوده اطراف این شهر به يك دستگاه خودروي پژو405 مشكوك شده و به آن دستور ايست
دادند.
وي افزود: راننده این خودرو بدون توجه به دستور پليس و در مواجهه با تعقیب پلیس با برجای گذاشتن خودرو با استفاده از تاريكي هوا و پوشش گياهي منطقه اقدام به فرار کرد.
 بنی اسدی‌فر تصریح کرد: ماموران در بازرسي از این خودرو 323كيلوگرم ترياك كشف کردند و جست‌و‌جو برای دستگیری قاچاقچی فراری ادامه دارد.  
دستگیری قاتل
بوشهر- مهر: رئیس‌پلیس استان بوشهر گفت: متهم به قتلی که ۱۴ روز پیش در دیلم از خودرو بدون پلاک به موتورسواری شلیک کرده بود هنگام خروج از کشور دستگیر شد.
سرتیپ خلیل واعظی افزود: این قتل بامداد ۱۷ خردادماه سال جاری در یکی از روستاهای بخش امام حسن شهرستان دیلم رخ داده بود.
وی بیان کرد: پس از بررسی‌های پلیس سه نفر مظنون اصلی شناسایی شدند که نفر اول و دوم در دیلم و گناوه دستگیر شدند و نفر سوم نیز هنگام خروج از کشور دستگیر و به دیلم منتقل شد.
آتش‌ در مزرعه
مشهد- ایسنا: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از مهار آتش‌سوزی قسمتی از زمین کشاورزی در مزرعه نمونه آستان قدس رضوی خبر داد.
امیر عزیزی، اظهار کرد: دود غلیظی که در آسمان شهرک شهید باهنر مشهد مشاهده می‌شد، به دلیل آتش گرفتن قسمتی از زمین کشاورزی مزرعه نمونه آستان قدس رضوی بود که با تلاش آتش‌نشانان ایستگاه‌های ۱۵ و ۴۹ اطفاء شد.