kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۲۰۰
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۶

خشم مردم تونس از چراغ سبز دولت به اسرائیل

هزاران تونسی خشمگین در اعتراض به روند عادی‌سازی رابطه کشورشان با رژیم غاصب صهیونیستی به خیابان‌های این کشور آمدند و شعارهای ضدصهیونیستی سر دادند.

گزارش‌های منتشر شده از سرزمین های‌اشغالی فلسطین نشان می‌دهد مقامات تونس به صهیونیست‌ها اجازه داده‌اند بدون ویزا و همراه با خدمات فراوان و حمایت امنیتی شدید تحت عنوان بازگشت به تونس به این کشور سفر کنند. اقدامی که در راستای طرح عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد و همواره با مخالفت‌های مردمی مواجه می‌شود.
طبق گزارش‌های منتشر شده، تونسی‌ها با شنیدن این خبر به خیابان‌ها آمده و علیه رژیم صهیونیستی و دولتمردان خود موضع گرفته‌اند. معترضان خواستار حرکتی وسیع برای مقابله با عادی سازی روابط با
رژیم صهیونیستی هستند. به گزارش تسنیم «زهیر المغزاوی»، دبیرکل جنبش ملی در تونس، دولت و ائتلاف حاکم را به اجرای عادی سازی تحت عنوان بردباری دینی متهم کرد. وی همچنین به المیادین گفت که مردم تونس همه این تلاش‌ها را خنثی خواهند کرد.
یک معترض اما در گفت‌و‌گو با شبکه خبری «المیادین» تاکید کرد که اعتراضات مردم تونس علیه عادی سازی همچنان ادامه خواهد داشت. «محسن نابتی» عضو شورای مرکزی جبهه ملی در تونس هم تصریح کرد: «حضور هیئت رژیم صهیونیستی در تونس یک رسوایی سیاسی است. این دیدار به معنای آن است که حاکمیت تونس به روند عادی‌سازی ادامه می‌دهد.»
پیش از این هم مجری کانال 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش کرد بود که مقامات تونسی یک بار در هر سال به صهیونیست‌ها اجازه می‌دهند به سرزمینی که در آن متولد شده‌اند، سفر کنند و 2 هزار صهیونیست به شهر الجربه در تونس سفر کردند تا از خانه‌هایی که در آنها بزرگ شده‌اند، بازدید کنند.
گزارش تلویزیون رژیم صهیونیستی همچنین نشان می‌دهد مقامات تونسی تدابیر شدیدی برای تامین امنیت اتوبوس حامل صهیونیست‌ها اتخاذ کردند و در طول سفر از حفاظت امنیتی برخوردار شدند. موضوع قابل توجه در این گزارش آن است که این گروه صهیونیست از خانه‌ای که ابوجهاد یکی از فرماندهان جنبش فتح در عملیات نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی ترور شد، بازدید کردند!