kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۱۸۳
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۸
استیلی: کمیته فنی در جریان تمام اتفاقات بود

بی خبری کمیته و وزارت ورزش از انتخاب مجیدی با این شرایط تیم فوتبال امید رنگ المپیک را می‌بیند؟!

اگرچه فدراسیون فوتبال فرهاد مجیدی را به عنوان سرمربی تیم امید ایران معرفی نمود اما کمیته ملی المپیک با این انتخاب مخالفت کرده تا شرایط برای تیمی که رویای حضور در المپیک را در سر می‌پروراند، بدتر از قبل شود.



سرویس ورشی-

با تصمیم فدارسیون فوتبال فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی تیم فوتبال امید ایران انتخاب شد. زمزمه حضور مجیدی در تیم امید از چند روز قبل به گوش می‌رسید تا اینکه این اتفاق دیروز شکل رسمی به خودش گرفت و مجیدی سکان هدایت تیم امید را عهده‌دار شد. دیروز حمید استیلی مدیرفنی تیم امید در گفت‌و‌گویی تلویزیونی اظهار داشت: «از بین گزینه‌هایی که داشتیم به این جمع‌بندی رسیدیم که فرهاد مجیدی با توجه به نتایج خوبی که در ۵ بازی استقلال به عنوان سرمربی گرفت و دانش فنی که دارد می‌تواند به امید‌های ایران کمک کند. بر همین اساس او را برای نشستن روی نیمکت ­تیم امید انتخاب کردیم.»
اما انتخاب فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی تیم امید مخالفت کمیته ملی المپیک را به دنبال داشت. دیروز ابتدا خبرگزاری ایسنا در گزارشی به نقل از یک منبع آگاه در کمیته ملی المپیک اعلام کرد: هماهنگی و گفت‌وگو برای انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال امید بدون اطلاع و هماهنگی با کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش انجام شده و متاسفانه این گفت‌وگوها بدون مشورت و مستقیماً توسط خود فدراسیون فوتبال صورت گرفته و براین اساس مورد تایید کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش نیست.
این منبع آگاه تاکید کرد: با تمام احترامی که برای فرهاد مجیدی قائل هستیم، انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال امید باید با هماهنگی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و پس از طرح موضوع در ستاد عالی بازی‌های المپیک به نتیجه برسد که این مهم در این مذاکرات رعایت نشده است.
مخالفت کمیته ملی المپیک علنی شد
البته این پایان کار نبود؛ بعد از اظهار نظر «منبع آگاه» نوبت به دبیر کمیته رسید تا رسما مخالفت نهادی که در آنجا کار می‌کند را رسانه‌ای کند. کیکاووس سعیدی که پس از استعفای شهنازی سرپرست دبیری کمیته شده، دیروز گفت: این موضوع که در رسانه‌ها مطرح شده است مورد تایید ما نیست زیرا در جریان این فرایند قرار نداریم. تیم ملی امید قرار است بعد از سال‌ها در المپیک حضور داشته باشد. بحث ما فرهاد مجیدی نیست بلکه مسیر انتخاب این مربی است. این مسیر طبق روال خودش طی نشده است. دوستان در ستاد کمیته ملی المپیک می‌گویند باید این انتخاب مورد تایید قرار بگیرد. کمیته ملی المپیک در هیچ رشته‌ای در بازی‌های المپیک به صورت مستقیم در کار فدراسیون‌ها دخالت نمی‌کند. بعد از انتخاب فدراسیون باید کمیته ملی المپیک رضایت دهد و ستاد این کمیته آن را تایید کند. ما فرهاد مجیدی را دوست داریم اما این مراحل سیستمی باید رعایت شود.
او که در برنامه «تهران ورزشی» رادیو تهران صحبت می‌کرد درباره صحبت‌های تاج مبنی بر دخالت نکردن دولت در کار فدراسیون فوتبال گفت: من در جریان صحبت‌های تاج نیستم اما هر فدراسیونی معیارهایی دارد و باید برای انتخاب‌ها و مسائلی که در آن اتفاق می‌افتد پاسخگو باشد.
استیلی:کمیته فنی در جریان بود
به نظر می‌رسد با این شیوه تصمیم گیری در فدراسیون فوتبال بازهم نباید امید چندانی به موفقیت تیم امید داشت. فرهاد مجیدی پس از چند بازی که به عنوان سرمربی موقت روی نیمکت استقلال نشست، حالا سرمربی تیم امید شده است. فرهاد مجیدی از بازیکنان بزرگ و محبوب باشگاه استقلال تهران است ولی چه خوب است مسئولان فدراسیون فوتبال توضیح بدهند که بر چه اساسی مجیدی را برای تیم امید انتخاب کردند؟ آیا فرهاد مجیدی تا به امروز 10 بازی رده سنی امیدها را از نزدیک دیده ، او بازیکنان این رده سنی را می‌شناسد؟!
دیروز حتی عنوان شد که کمیته فنی فدراسیون فوتبال نیز در جریان انتخاب مجیدی نبوده، اما استیلی در مصاحبه‌ای این ادعا را رد کرد و گفت: کمیته فنی از همه چیز خبر داشت و ما یکشنبه شب جلسه‌ای در این خصوص برگزار کردیم و پس از جمع‌بندی نهایی فرهاد مجیدی را به عنوان سرمربی تیم امید انتخاب کردیم. هم چنین
پس از جمع‌بندی نهایی به فدراسیون فوتبال هم اطلاع دادیم و مهدی تاج در جریان کل اتفاقات قرار داشت. در نهایت صبح دوشنبه همه چیز نهایی شد و مجیدی را به عنوان سرمربی معرفی کردیم.
مدیر تیم امید درخصوص دستیاران فرهاد مجیدی در تیم امید گفت: کادرفنی قبلی از جمله رضا شاهرودی و سهراب بختیاری‌زاده فعلا در تیم می‌مانند. البته اگر مجیدی بخواهد با نظر او نفرات جدیدی را اضافه می‌کنیم.
آخرین وضعیت تیم امید
درخصوص آخرین وضعیت تیم امید باید گفت این تیم در رقابت‌های دور دوم مقدماتی توانست با امتیاز برابر با عراق و به عنوان تیم دوم به مرحله بعدی دور مقدماتی یا به بیان بهتر به مرحله نهایی مسابقات فوتبال زیر 23 سال آسیا برسد.
تیم‌های قطر، بحرین، عراق، امارات، اردن، ازبکستان، کره شمالی، کره جنوبی، ژاپن، چین و ویتنام به عنوان سرگروه، تیم‌های استرالیا، سوریه و عربستان(به همراه ایران) به عنوان تیم‌های برتر دوم گروه‌ها و تایلند به عنوان میزبان در این مرحله حضور دارند و شرایط سیدبندی مسابقات کار را در گروه بندی نیز دشوار خواهد کرد.
 ایران به خاطر عملکردش در دوره قبلی بازی‌های قهرمانی زیر 23 سال آسیا چین در سال 2018 و عدم صعودش به دور نهایی در سید 4 و در کنار تیم‌های بحرین، سوریه و امارات قرار گرفته است. با توجه به اینکه بازی‌ها در چهار گروه 4 تیمی برگزار می‌شود تیم ایران حتما با سه تیم از سیدهای 3 ، 2 و 1 همگروه خواهد شد.
در سید یک تیم‌های ازبکستان، تایلند، قطر و ویتنام، در سید 2 تیم‌های عراق؛ کره شمالی، کره جنوبی و ژاپن و در سید 3 تیم‌های استرالیا، یمن، عربستان و اردن حضور دارند.  از قاره آسیا تنها سه تیم راهی المپیک 2020 توکیو خواهند شد و این همان چالش بزرگ فرهاد مجیدی است.
تمرینات جدید تیم ملی امید ایران از روز پنجشنبه با حضور فرهاد مجیدی­ شروع ‌می‌شود.