kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۱۸۲
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۷

تیم ملی فوتبال کار خاصی در جام جهانی نکرد؟! (نکته ورزشی)

تیم پرتغال که ملی‌پوشان فوتبال کشورمان بابت نبردنش در جام جهانی 2018، زانوی غم بغل کرده بودند، یکشنبه شب جام قهرمانی لیگ ملت‌های اروپا را بالای سر برد.


  سرویس ورزشی-

در دیدار نهایی لیگ ملت‌های اروپا دو تیم پرتغال و هلند برابر هم قرار گرفتند که نیمه نخست این دیدار بدون رد و بدل شدن گلی خاتمه یافت. در نیمه دوم گونکالو گوئدس بازیکن تیم پرتغال با شوتی مهار نشدنی دروازه هلند را گشود تا این دیدار با برتری یک بر صفر به سود رونالدو و هم تیمی هایش به پایان برسد.
همین پرتغال که امروز تیم اول اروپاست، یک سال قبل در جام جهانی 2018 برابر ایران به تساوی رضایت داد. یادمان نرفته در آن بازی تیم ملی ایران به آب و آتش می‌زد تا به پیروزی برسد و به دور بعدی صعود کند. البته که این اتفاق نیفتاد و تیم ملی با توقف برابر پرتغال از جام جهانی حذف شد.
پس از مسابقات تعداد انگشت شماری از کارشناسان به انتقاد از عملکرد تیم ملی پرداختند و مدعی بودند که ایران کار خاصی در جام جهانی نکرده، مهم صعود به مرحله دوم بود که این اتفاق رخ نداد!
غرض از بیان این مطلب آن است که بگوئیم کی روش سرمربی وقت تیم ملی که حالا از ایران هم رفته، زحمات بسیاری در فوتبال ما کشید. او انصافا کار کرد، نظم را به تیم ملی هدیه داد، ریشه بازیکن سالاری را زد، سطح فنی فوتبال مان را بالا برد و در یک کلمه ارزش پیراهن تیم ملی را چند برابر کرد.
حالا هم امید می‌رود که راه کی روش توسط ویلموتس بلژیکی ادامه یابد و تیم ملی کماکان در مسیر موفقیت قدم بردارد.