kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۱۲۹۱
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۰
معاون اول قوه قضائیه:

عده‌ای ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌گیرند اما چیزی وارد نمی‌کنند

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای گفت: عده‌ای در واردات، ارز چهارهزار و ۲۰۰ تومانی می‌گیرند اما چیزی وارد نمی‌کنند و چوب لای چرخ اقتصاد می‌گذارند و در جهت خواست دشمن، مردم ما را ناراضی‌تر می‌کنند.



اصفهان- خبرنگار کیهان:

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای‌، در آیین معارفه حبیبی به عنوان رئیس کل دادگستری جدید استان اصفهان افزود: ضرورت دارد که ما از کسانی که در این شرایط خاص چوب لای چرخ تولید می‌گذارند بازخواست و با آنها برخورد کنیم و جای گذشت نیست.
وی افزود: ناهنجاری‌هایی در کشور وجود دارد و نباید اجازه دهیم دشمن جسور شود و قانون‌شکنی کند.
معاون اول قوه قضائیه خاطرنشان کرد: همه دست به دست هم بدهیم تا جلوی ناهنجاری‌های آشکار را بگیریم و این تنها یک راه زندان، حبس و شلاق ندارد، برای ایران بد است که برخی به مقدسات و تلاش خانواده شهدا دهن‌کجی می‌کنند، زمانی که با هنجارشکنی‌ها برخورد نشود دیگر خانواده‌ها از امر به معروف می‌ترسند و برخی رسماً قانون‌شکنی کرده و پلیس را تهدید می‌کنند.
محسنی اژه‌ای تأکید کرد: باید بررسی کنیم چه ‌تعداد کیفرخواست‌ پذیرفته نمی‌شود، باید آسیب‌شناسی شود چه ‌میزان احکام ما در دیوان عالی و دادگاه بدوی تغییر می‌کند، پرونده زمانی که کیفرخواست می‌خورد و محرز می‌شود نباید جابه‌جا شود.
معاون اول قوه قضائیه اظهار داشت: یکی از مشکلات دستگاه قضا این طول کشیدن‌هاست، باید کاری کنیم که ورودی پرونده کم شود و باید شورای حل اختلاف برای صلح و سازش تلاش کند. محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: اگر این حجم ورودی پرونده افزایش پیدا کند هر میزان هم که قاضی اضافه کنیم کفاف نمی‌دهد، ورودی پرونده‌ها باید کاهش یابد.