kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۱۲۶۹
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰
با ‌اشاره به نمایش نظامی آمریکا در خلیج‌ فارس

دستیار فرمانده کل ارتش: دشمنان می‌خواهند در جامعه ترس و وحشت ایجاد کنند

دستیار فرمانده ارتش با بیان اینکه امکان وقوع جنگ به‌هیچ‌عنوان وجود ندارد، گفت: نیروهای مسلح در آمادگی کامل به سر می‌برند.

امیر حسن سیفی، دستیار فرمانده ارتش در گفت‌وگو با مهر در مورد برآورد آمریکا از نیروهای مسلح ایران گفت: برآورد درست آمریکا از توان نیروهای مسلح موجب عدم تعرض شده است.
سیفی در مورد اخبار مربوط به حضور ناو هواپیمابر آمریکا در خلیج ‌فارس نیز گفت: دشمنان با انتشار خبر حضور ناو هواپیمابر آمریکا در خلیج ‌فارس می‌خواهند در جامعه ترس و وحشت ایجاد کنند تا انسان‌هایی که ایمان واقعی ندارند و حاضر نیستند برای دفاع از کشور هزینه دهند را جذب خود کنند.
وی با تأکید بر اینکه عملکرد ایران اسلامی در ۴ دهه گذشته نشان داده است که امکان ندارد آمریکا بتواند اقدامی را علیه ایران اسلامی در منطقه انجام دهد و در آن اقدام پیروز شود، تصریح کرد: آنها جان افراد، تجهیزاتشان و پرستیژ بین‌المللی برایشان بسیار مهم است و ایران اسلامی می‌تواند هزینه‌های بسیاری برای آمریکا ایجاد کنند و در نهایت به سرافکندگی آمریکا منجر خواهد شد.
دستیار فرمانده کل ارتش همچنین در مورد نمایش آمریکایی‌ها در خلیج ‌فارس نیز گفت: شما بدانید آمریکایی‌ها اگر می‌توانستند با ایران وارد جنگ شوند، نیازی به آمدن در خلیج ‌فارس نبود. مگر برای تهاجم به عراق و افغانستان نمایشگاه تجهیزات راه انداختند؟ آنها می‌خواهند با ایجاد ترس درون جامعه ما، برای خود یارگیری کنند و ملت ایران را بترسانند.
امیر سیفی در مورد امکان وقوع جنگ نیز با صراحت گفت: امکان وقوع جنگ به هیچ‌ عنوان وجود ندارد و اگر هم وجود داشته باشد نیروهای مسلح در آمادگی کامل به سر می‌برند و پاسخی پشیمان‌کننده به دشمن می‌دهند.
وی در مورد درسی که می‌توان از عملیات بیت‌المقدس (فتح خرمشهر) گرفت نیز اظهار داشت: فتح خرمشهر نمایشی از قابلیت، لیاقت و توانمندی ملت ایران برای دفاع از خاک و شرف خود بود. این ایستادگی به ما یادآوری می‌کند اگر با هم متحد باشیم و توان خود را به میدان عمل بیاوریم، می‌توانیم بر مشکلات و مسائل غلبه کنند و پیروز و سربلند باشیم.
دستیار فرمانده کل ارتش با بیان اینکه ارتش ایران در زمان رژیم پهلوی یک ارتش زینتی بود و توان ایستادگی مقابل دشمنان را نداشت، اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین حق‌هایی که انقلاب اسلامی بر گردن نیروهای مسلح دارد، تبدیل نیروی مسلح زینتی به نیروی مسلح رسالت محور است که در آن عقاید، اخلاق و احکام اساس آن را تشکیل می‌دهد.
سیفی گفت: ارتش و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، نیروهایی رسالت محوری هستند که به همین دلیل از توان و اقتدار بالایی برخوردارند. دشمنان ما در برآوردهای اطلاعاتی خویش شناختی از ارتش رسالت محور ندارند و در جهان تاکنون نظامی وجود نداشته که یک ارتش رسالت محور را تبلیغ و ترویج کند. وی افزود: در دانشگاه‌های نظامی جهان نیز ارتش‌های زینتی و مأموریتی تدریس می‌شود و مقاله‌ای علمی پژوهشی، علمی ترویجی، کتب، پایان‌نامه و رساله‌ای که این‌گونه نیروی مسلح «رسالت محور» را معرفی کنند وجود ندارد. به ‌عبارت‌دیگر در این زمینه قصور کرده‌ایم و در گام دوم انقلاب باید جبران کنیم تا ما را بهتر بشناسند.