kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۱۲۰۸
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۲

اخبار کوتاه از فوتبال



  اینفانتینو قهرمانی پرسپولیس را تبریک گفت
رئیس‌فدراسیون جهانی فوتبال فیفا در نامه‌ای به رئیس‌فدراسیون فوتبال ایران کسب مقام قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر را تبریک گفت.
به دنبال قهرمانی تیم فوتبال پرسپولیس در هجدهمین دوره از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، رئیس‌فدراسیون جهانی فوتبال از تمام دست‌اندرکاران و طرفداران این باشگاه تشکر کرد.جانی اینفانتینو، رئیس‌فدراسیون بین‌المللی فوتبال در نامه ارسالی خود به مهدی تاج نوشت: جا دارد تا از این فرصت استفاده کرده و صمیمانه به تیم پرسپولیس که برای سومین بار پیاپی عنوان قهرمانی را کسب کرده است، تبریک بگویم.همچنین از طرف خانواده بزرگ فوتبال این فرصت را مغتنم شمرده و از باشگاه پرسپولیس و فدراسیون فوتبال ایران به خاطر کمک به گسترش پیام مثبت فوتبال تشکر و قدردانی می‌کنم.به زودی شما را در شصت و نهمین کنگره بین‌المللی فیفا که در پاریس برگزار می‌شود، ملاقات می‌کنم.
پیشنهاد اسپانیایی حسینی و احتمال بازگشت امیری به ایران
یک رسانه ترکیه‌ای اعلام کرد وحید امیری، مجید حسینی و زارگو توره، ۳ بازیکن ایرانی و سنگالی تیم ترابزون اسپور را ترک می‌کنند.
به گزارش سایت Iskurnet ترکیه، ترابزون اسپور به 3 بازیکن در فصل آینده فکر نخواهد کرد و آنها به تیم‌های دیگری خواهند پیوست. در این میان وحید امیری و زاگو توره در جست‌وجوی تیم جدیدی هستند و مدیران ترابزون اسپور نیز آماده باز کردن در خروجی برای آنها شدند.بر اساس این گزارش، وحید امیری تماس‌هایی از چند تیم ایرانی دریافت کرده و زارگو توره نیز پیشنهادهایی از چند تیم فرانسوی دارد. اگر پیشنهادهای ارسالی برای جذب وحید امیری و زارگو توره به اندازه کافی مورد توجه سران ترابزون اسپور قرار بگیرند 2 بازیکن جدید جایگزین آنها در این تیم می‌شوند.این رسانه ترکیه‌ای درباره مجید حسینی، مدافع ایرانی تیم ترابزون اسپور نیز نوشت: او پیشنهادی از اسپانیا دارد و برای جدایی و پیوستن به تیم جدیدش باید رضایت ترابزون اسپور را از نظر مالی جلب کند. در صورت جدایی مجید حسینی یک مدافع باتجربه‌تر جایگزین او خواهد شد.
برگزاری دوره آموزشی VAR از اول تیرماه
داود رفعتی، رئیس‌دپارتمان داوران فدراسیون فوتبال می‌گوید اولین دوره آموزشی سیستم ویدئوچک با حضور ۲۴ داور زیر نظر مدرس فیفا در مرکز ملی فوتبال برگزار خواهد شد.
داود رفعتی با بیان این موضوع عنوان کرد: از میان 10 برندی که فیفا و بورد بین‌المللی آنها را به فدراسیون فوتبال معرفی کرده بود، با یکی از این شرکت‌ها به توافق رسیدیم و به زودی دوره آموزش داوران را که مهم‌ترین بحث در اجرای این سیستم است، آغاز خواهیم کرد.وی در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه در مسابقات جام جهانی جوانان در لهستان هستم با نمایندگان فیفا در این باره صحبت‌های لازم را انجام دادم و قرار شد اولین دوره آموزشی از اول تیر ماه به مدت هفت روز زیر نظر مدرس فیفا با حضور 24 داور در مرکز ملی فوتبال به صورت تئوری و عملی برگزار شود.رئیس‌دپارتمان داوران درباره روند خرید تجهیزات سیستم این تکنولوژی گفت: در این رابطه با فیفا و بورد بین‌المللی مکاتبات و هماهنگی را انجام خواهیم داد و به زودی با این شرکت قرارداد بسته می‌شود تا دستگاه مورد نظر خریداری و در مرکز ملی فوتبال برای آموزش داوران نصب شود. همزمان باشگاه‌ها نیز باید همکاری‌های لازم در این زمینه را انجام دهند و از طریق فدراسیون فوتبال این سیستم را خریداری و در ورزشگاه‌ها نصب کنند.
شرکت روزبه چشمی در تست‌های پزشکی الاهلی قطر
روزبه چشمی مدافع - هافبک تیم فوتبال استقلال برای انجام مذاکرات نهایی و امضای قرارداد با تیم الاهلی قطر به دوحه سفر کرد. چشمی در الاهلی جای دیگر مدافع ایرانی را می‌گیرد.
یک روزنامه قطری اعلام کرد روزبه چشمی، مدافع تیم استقلال تهران روز شنبه(دیروز) در تست‌های پزشکی الاهلی دوحه شرکت ‌کرد.به گزارش روزنامه الرایه قطر، روزبه چشمی که به دوحه سفر کرده دیروز در تست‌های پزشکی الاهلی شرکت کرده و پس از گذراندن مراحل رسمی به دومین بازیکن جدید این تیم تبدیل خواهد شد. تیم الاهلی پیش از این مارکوس برگ، مهاجم سوئدی العین امارات را جذب کرده بود.روزبه چشمی، دومین بازیکن الاهلی دوحه پس از امید ابراهیمی خواهد بود که فصل گذشته به این تیم پیوست. با حضور چشمی در الاهلی باید جدایی خانزاده را از این تیم قطعی دانست.
۳ ستاره لیگ برتری در لیست خرید استقلال
سه بازیکن تیم‌های سپاهان، ذوب‌آهن و سایپا در لیست فصل آینده استقلال قرار دارند.
مسئولان باشگاه استقلال این روزها در حال مذاکره با بازیکنان فصل گذشته خود هستند تا قرارداد آنها را تمدید کنند. مدیران این باشگاه در ابتدا با ووریا غفوری، علی کریمی و پاتوسی مذاکره کرده تا قرارداد آنها را تمدید کنند اما در این بین با بازیکنان تیم‌های دیگر هم وارد مذاکره شدند تا آنها را جذب کنند.البته سیاست باشگاه استقلال این است که تا زمان انتخاب سرمربی جدید نام بازیکنان مد نظرش را رسانه‌ای نکند زیرا در آن صورت این شائبه به وجود می‌اید که چه کسی نام این بازیکنان را به باشگاه داده است. در این بین گفته می‌شود فرهاد مجیدی هم لیستی به باشگاه نداده است اما استقلالی‌ها طی روزهای اخیر با برخی بازیکنان مذاکره کرده و خواستار حضور آنها در این تیم شده‌اند.
سیاوش یزدانی مدافع سپاهان اولین بازیکنی است که مد نظر استقلالی‌ها است اما دیدار حساس سپاهان مقابل پرسپولیس در نیمه نهایی جام حذفی این موضوع را پنهان نگه داشته است.رضا اسدی هافبک سایپا که سال گذشته از تیم‌های اروپایی پیشنهاد داشت مد نظر استقلال است، اسدی بازیکنی است که از تیم‌های دیگر هم پیشنهاد دارد ولی مذاکرات مثبتی با استقلالی‌ها داشته است. محمدرضا حسینی هافبک ذوب‌آهن بازیکن مد نظر باشگاه استقلال برای لیگ نوزدهم است و او نیز با استقلالی‌ها وارد مذاکره شده است. البته حسینی هنوز پاسخ قطعی را به استقلالی‌ها نداده است.این ۳ بازیکن فعلا سرشناس‌ترین بازیکنان لیست استقلال هستند اگر چه این باشگاه لیست دومی هم در اختیار دارد که مذاکرات جدی با آنها صورت نگرفته است. نفراتی مثل پیمان رنجبری که فقط یک جلسه با استقلالی‌ها مذاکره کرده و حسین ساکی از نفت آبادان که در پست دفاع راست بازی می‌کند.
با این شرایط استقلالی‌ها منتظر هستند تا ابتدا تکلیف بازیکنان مد نظرشان مشخص شود و سپس با بازیکنان دیگر لیگ برتر مذاکره کنند. از سوی دیگر مسئولان باشگاه استقلال تصمیم دارند تغییرات زیادی در فصل جدید نداشته باشند اما عقد قرارداد با نفراتی مثل منشا و ایسما در خط حمله و جدایی این بازیکنان شاید باعث شود آبی پوشان باز هم در فکر جذب بازیکنان خارجی باشند.