kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۱۱۷۰
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵
امام جمعه قم:

اقدامات انقلابی قوه قضائیه امید را به مردم و فعالان اقتصادی بازگرداند

امام جمعه قم گفت: در جنگ و مواجهه سنگین اقتصادی دشمن، مردم انتظار دارند مسئولین کشور منسجم و متناسب با وضعیت جنگی عمل کنند.



قم- خبرنگار کیهان:

آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم که با حضور خیل عظیم مردم انقلابی و روزه‌دار این شهر در مصلی قدس برگزار شد، افزود: مسئولین و دولتمردان می‌توانند با برنامه‌ریزی درست و بهره‌مندی از عالمان و متخصصان جوان، جنگ اقتصادی دشمن را به فرصتی بزرگ برای اعتلای اقتصاد کشور و بی‌نیاز کردن آن از نفت تبدیل کنند.
وی با تقدیر از اقدامات انقلابی قوه قضائیه در مدت کوتاه ریاست آیت‌الله رئیسی بر این قوه بیان داشت: این اقدامات امید را به مردم و فعالان اقتصادی و بازار بازگرداند و همه مردم خواستار برخورد قاطع دستگاه قضا با اخلال‌گران اقتصادی هستند که با عملکرد سوداگرانه به اهداف دشمن کمک می‌کنند.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) تصریح کرد: دولتمردان نیز همگام با قوه قضائیه تلاش کنند تا آرامش به بازار بازگردد، مردم نیز باید در این مسیر با قوای مجریه و قضائیه همراهی کنند تا اخلال‌گران و مفسدان اقتصادی با شایعه‌سازی‌های دروغین مردم را به محاسبات اشتباه در خرید وادار نکنند.
خطیب جمعه قم در بخش دیگری از خطبه‌ها به در پیش بودن روز قدس و راهپیمایی با شکوه این روز اشاره کرد و اظهار داشت: صهیونیست‌ها در هر جنایتی علیه بشر دست دارند و شرارت آنها منحصر به اشغال فلسطین و لبنان و سوریه نیست، آنها در سرتاسر دنیا مشغول خباثت و جنایت هستند.
وی تصریح کرد: صهیونیست‌ها بدانندکه مسلمانان تا پایان اشغالگری آنها دست از مبارزه و جهاد برنمی‌دارند و ان شاءالله رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی ساقط خواهد شد.
آیت‌الله سعیدی در بخش پایانی خطبه‌ها با انتقاد از برخی بدحجابی‌ها و رفتارهای ضد فرهنگی در شهر قم، گفت: دشمن همیشه در فکر تقدس زدایی دینی از شهر قم بوده است تا جایگاه مرجعیت دینی و حوزه‌های علمیه را مخدوش و از اثرگذاری آن برسایر نقاط کشور جلوگیری
کند. وی اظهار داشت: مقابله با این توطئه فرهنگی در گرو عزم همه مردم قم بویژه جوانان است تا علاوه بر حفظ خود و خانواده‌های خود، در برابر این جریان خزنده، با تذکر و امر به معروف و نهی از منکر و نیز شناسایی و معرفی عاملین آن به مراجع مسئول در برابر این توطئه ایستادگی کنند.
امام جمعه قم افزود: علاوه بر مردم از مراجع قانونی انتظار می‌رود با قدرت و قاطعیت مروجین فساد را شناسایی و با آنها برخورد کنند تا عبرت شود و همه بدانند مردم قم تحمل مفسدین و مروجین بی‌عفتی را ندارند.