kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۱۱۶۸
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵

نمایش پرچم فلسطین در یوروویژن(اخبار ادبی و هنری)

باز هم اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی توسط گروه‌های هنری؛ این بار در قلب اسرائیل!



مسابقات موسیقی یوروویژن ۲۰۱۹ که در تل‌آویو شد برگزار شد، از همان ابتدای اعلام میزبانی اسرائیل دچار حاشیه‌های مختلفی همراه شد. با اعلام برگزاری این مسابقات در قدس اشغالی، بسیاری از هنرمندان، رسانه‌ها و گروه‌های هنری خواستار تحریم آن در اعتراض به جنایات اسرائیل شدند. همچنین در یکی از مسابقات مرحله نیمه‌نهایی یوروویژن 2019 گروه‌های مبارز فلسطینی ، پخش زنده آن مسابقه را هک کرده و تصاویری از شهدای فلسطینی را نمایش دادند.
استفاده از پرچم فلسطین در مراسم پایانی یوروویژن 2019 تازه‌ترین اتفاق در این مسابقات است.
به طوری که یکی از گروه‌های حاضر از ایسلند دو تابلو داشتند که روی یکی از آنها پرچم فلسطین و روی دیگری نوشته شده بود فلسطین. قبلا نیز اعضای این گروه بارها دولت اسرائیل را هدف انتقاد قرار داده و اعلام کرده بودند که قصد جلب توجه نسبت به مشکلات فلسطینی‌ها را دارند.
همچنین یکی دیگر از گروه‌های حاضر در این مسابقات نیز پرچم فلسطین را روی لباس خود استفاده کرده بودند.
اتحادیه پخش اروپا این اقدامات را هدف انتقاد قرار داده و تذکر داده که مسابقه «یوروویژن» واقعه‌ای سیاسی نیست و احتمال جریمه برای ایسلندی‌ها وجود دارد. این تذکر درحالی است که اساسا میزبانی رژیم صهیونیستی خود یک اقدام سیاسی محسوب می‌شود و دلیل دیگری به غیر از تلاش برای بهبود تصویر اسرائیل در افکار عمومی و بین هنرمندان جهان برای انتخاب آن به نظر نمی‌رسد.