kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۱۰۰۴
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۱

اخبار کوتاه از فوتبال



امیری در فهرست فروش ترابزون
یک سایت ترکیه‌ای خبر داد وحید امیری در فهرست فروش باشگاه ترابزون اسپور قرار گرفته است.
به گزارش دامگا، وحید امیری، بازیکن ایرانی تیم ترابزون بعد از فصل نخست حضور در این تیم نتوانست رضایت کادر فنی را به دست بیاورد و به همین دلیل در فهرست فروش باشگاه قرار گرفته است. او به همراه مجید حسینی به تیم ترکیه‌ای پیوست ولی نتوانست خودش را در این تیم جا بیندازد.البته امیری در ابتدای فصل در یک دیدار دوستانه دچار مصدومیت شد و مدت‌ها از ترکیب تیمش دور بود.ترابزون قصد دارد مجید حسینی را برای فصل بعد حفظ کند ولی وحید امیری را در فهرست فروش قرار داده است.
اعلام زمان و محل برگزاری دیدار ذوب آهن و النصر
زمان و محل جدید مسابقه معوقه ذوب‌آهن - النصر که قرار بود در کربلا برگزار شود اعلام شد.
پیرو لغو دیدار تیم‌های ذوب آهن ایران و النصر عربستان در آخرین بازی از گروه A رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ و بنا بر اعلام دپارتمان امور بین‌الملل فدراسیون این مسابقه در شهر دوحه قطر برگزار می‌شود.با توجه به در پیش بودن ایام شب‌های قدر این بازی روز چهارشنبه هشتم خردادماه ۹۸ ساعت ۲۱ به وقت تهران در دوحه قطر برگزار می‌شود.کنفدراسیون فوتبال آسیا پیش از این زمان این دیدار روز سه شنبه هفتم خردادماه اعلام کرده که به علت همزمانی با شب‌های قدر با درخواست فدراسیون فوتبال ایران مبنی بر تغییر زمان بازی موافقت شد. این مسابقه قرار بود روز سه‌شنبه (۳۰ خرداد) برگزار شود اما بنا به دلایلی از سوی AFC لغو شد.
لیگ برتر تمام شد بازیکن خارجی تراکتورسازی آمد!
کوین کنستانت بازیکن تیم تراکتورسازی تبریز دیروز برای شرکت در تست پزشکی ایفمارک وارد این شهر شد. کنستانت بازیکن سابق تیم میلان ایتالیا که طبق قراردادی در این فصل به تیم تراکتور پیوست به دلیل مشکل پزشکی نتوانست سرخ پوشان را همراهی کند.پس از آن کنستانت به کشور خود بازگشت و حال جهت حضور در تست‌های پزشکی مجددا به ایران سفر کرد تا روز شنبه در تست پزشکی ایفمارک حضور یابد.
این بازیکن در حالی وارد تبریز شد که هجدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، هفته گذشته به اتمام رسید و کنستانت یک ثانیه هم برای تراکتورسازی بازی نکرد.
جدایی چند بازیکن استقلال به دلیل کاهش رقم قراردادها
ممکن است چند بازیکن تیم فوتبال استقلال به دلیل سیاست‌های این باشگاه در فصل پیش رو از جمع آبی‌پوشان جدا شوند.
با پایان هجدهمین دوره لیگ برتر، بار دیگر بازار نقل‌وانتقالات فوتبال داغ شده است. باشگاه استقلال که در چند فصل اخیر به دلیل جذب یا از دست دادن بازیکنان با حواشی زیادی روبه‌رو شده، این بار سیاست جدیدی در پیش گرفته است. قرارداد وریا غفوری، آیاندا پاتوسی، روزبه چشمی، علی کریمی، سیدحسین حسینی و یکی دو بازیکن دیگر به پایان رسیده و باشگاه استقلال از جمعه هفته گذشته مذاکره با آنها را آغاز کرده است.به دنبال مذاکره با غفوری و کریمی باشگاه استقلال اطلاعیه صادر کرد که به این دو بازیکن یک هفته برای تمدید قرارداد وقت داده است. در این مذاکرات از دو بازیکن خواسته شده که رقم قراردادشان را به نسبت فصل گذشته کاهش دهند که با مخالفت آنها روبه‌رو شده است. این سیاست ممکن است باعث جدایی چند بازیکن شود، اما مسئولان باشگاه استقلال برخلاف سال‌های گذشته دوست ندارند با درخواست بازیکنان برای افزایش قرارداد موافقت کند و اگر هم بازیکنی جدا شود، سراغ گزینه‌های دیگری خواهند رفت.
نمونه این اتفاق، مذاکره با وریا غفوری است. مسئولان باشگاه استقلال از غفوری خواسته‌اند که رقم قراردادش را کاهش دهد، اما بازیکن استقلال گفته است که اگر او را نمی‌خواهند، سراغ گزینه دیگری بروند و بحث تمدید قرارداد را مطرح نکنند! آنطور که شنیده می‌شود مسئولان این باشگاه تصمیم گرفته‌اند بیش از 1/5 میلیارد تومان به هیچ بازیکنی پرداخت نکنند و این رقم سقف پرداختی به بازیکنان این تیم خواهد بود.همچنین از باشگاه استقلال خبر می‌رسد که طبق صحبت‌های انجام شده با فرهاد مجیدی، ایسما گونکالوس شاید در صورت خرید مهره جدید در خط حمله، از استقلال
جدا شود.
معرفی دستیاران جواد نکونام در فولاد خوزستان
پس از عقد قرارداد همکاری ۲ ساله بین باشگاه فولاد خوزستان و جواد نکونام و انتخاب وی به عنوان سرمربی، سایر نفرات کادر فنی این تیم مشخص و معرفی شدند.مهدی هاشمی‌نسب، حمیدرضا رجبی، ایمان مبعلی و ابراهیم میرزاپور در کادرفنی تیم فولاد حضور خواهند داشت.همچنین سرمربی فولاد قرار است یک مربی اسپانیایی نیز به کادر فنی تیمش اضافه کند. قرارداد نکونام با فولاد خوزستان در شرایطی دو ساله است که او حالا این فرصت را دارد تا پس از چالش‌های زیادی که در نساجی با آن دست و پنجه نرم کرده بود، با خیالی آسوده‌تر کارش در فولاد خوزستان را پیگیری کند.
ائتلاف امارات، عربستان و بحرین برای میزبانی جام‌جهانی!
سه کشور عربی امارات، عربستان و بحرین برای میزبانی جام جهانی زیر 20 سال درخواست میزبانی دادند. به گزارش البیان، کشور امارات میزبانی جام جهانی زیر ۲۰ سال را در سال ۲۰۰۳ بر عهده داشت. امارات این بار هم برای میزبانی جام جهانی جوانان درخواست داده است اما این بار به همراه دو کشور عربستان و بحرین.روزنامه البیان امارات نوشت که سه کشور عربستان، بحرین و امارات برای میزبانی جام جهانی زیر ۲۰ سال در سال ۲۰۲۱ رسماً درخواست خود را به فدراسیون بین‌المللی فوتبال ارائه داده‌اند و منتظر پاسخ فیفا هستند.
۴ تا ۱۰ تیرماه ، زمان قرعه کشی لیگ برتر
مدیر مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: قرعه کشی لیگ برتر فصل آینده در تاریخی بین روزهای ۴ تا ۱۰ تیرماه انجام می‌شود. سعید فتاحی اظهار داشت: فصل آینده همه باشگاه‌های لیگ برتری باید شرایط فروش بلیت الکترونیکی را فراهم کنند و تماشاگران به طور الکترونیکی باید بلیت بخرند. به همه باشگاه‌های لیگ برتری در این خصوص نامه می‌زنیم.وی در مورد زمان قرعه کشی لیگ برتر نوزدهم گفت: قرعه کشی در تاریخی بین ۴ تا ۱۰ تیرماه ۹۸ انجام خواهد شد یعنی یک ماه قبل از شروع مسابقات قرعه کشی‌ می‌کنیم. تلاش می‌کنیم مراسم قرعه کشی لیگ برتر و مراسم برترین‌های فصل گذشته همزمان برگزار شود. این قرعه کشی احتمالا در تهران برگزار می‌شود اما امکان دارد شهری مثل مشهد هم بتواند میزبان این مراسم باشد.
حکم سرمربیگری صادقی برای هدایت سایپا
 ابراهیم صادقی دیروز حکم سرمربیگری تیم فوتبال بزرگسالان سایپا را از مصطفی مدبر مدیرعامل این باشگاه دریافت کرد. صادقی در دو بازی آخر لیگ برتر جانشین علی دایی شده بود. علی دایی بعد از اظهاراتی که در پایان بازی سایپا با ذوب آهن علیه مدیران باشگاه سایپا و مشکلات مالی بر زبان آورده بود، از این تیم اخراج شد.