kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۰۹۵۸
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۳

حوادث کوتاه از کشور


      
      پوشاک قاچاق به مقصد نرسید
اهواز- خبرنگار کیهان: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خوزستان از کشف کالای قاچاق جاسازی شده در تانکر گاز در بهبهان خبر داد.
رضا سعیدی  اظهار داشت: پس از مظنون شدن تیم بازرسی نیروی انتظامی به ماشین کشنده تانکر گاز این خودرو متوقف که در بازرسی از آن مقداری اجناس قاچاق  جاسازی شده شامل 30 کارتن DVD وچهار هزار  280 کیلوگرم پوشاک  کشف و ضبط شد.
وی اضافه کرد: دادگاه تعزیرات علاوه بر ضبط اجناس قاچاق متهم  را به مبلغ شش میلیارد و 450 میلیون ریال در حق دولت محکوم کرد.
غرق شدن در کانال آب
رشت- خبرنگار کیهان: فرمانده نیروی انتظامی صومعه‌سرا از غرق شدن یک زن 60 ساله در کانال آب روستای دلیوند این شهرستان خبر داد.
سرهنگ رضا کوهستانی افزود: این زن که دارای بیماری اختلال حواس بود پس از سقوط به  داخل این کانال بعلت عدم آشنایی با فن شنا جان خود را از دست داد. جسد این زن به سردخانه منتقل شد.
سقوط خودرو از پل
همدان- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راه استان همدان از کشته شدن یک نفر بر اثر سقوط خودرو از پل در جاده همدان- کرمانشاه خبر داد.
سرهنگ رضا عزیزی گفت: خواب‌آلودگی راننده سواری پیکان باعث خروج خودروی وی از مسیر اصلی و سقوط آن از پل شد.
وی اضافه کرد: در این حادثه چهار نفر از سرنشینان این خودرو نیز مجروح شدند.
قاچاق سوخت
زاهدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی مهرستان از توقیف یک دستگاه کامیون حمل سوخت قاچاق در این شهرستان خبرداد.
سرهنگ اسماعیل منصوری گفت: ماموران یگان امداد این فرماندهی هنگام گشت‌زنی در محور اشار- ایراشان به یک دستگاه تانکر مشکوک و آن  را متوقف کردند که در بازرسی از آن مقدار 15 هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و ضبط  شد.وی اضافه کرد: در این رابطه یک نفر بازداشت و کامیون نیز توقیف شد.
نزاع مسلحانه
خرم‌آباد- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی خرم آباد گفت: در نزاع مسلحانه قومی در این شهرستان سه نفر کشته و 15 نفر مجروح شدند.
سرتیپ حاجی محمد مهدیان‌نسب افزود: در پی اختلاف قبلی بین دو طایفه در منطقه گلدشت تعدادی از طرفین با دامن زدن به اختلافات باعث درگیری شدند که در این نزاع سه نفر کشته و 15 مجروح شدند.
وی اضافه کرد: 40 نفر از طرفین دعوا بازداشت شدند.
واژگونی خودرو
هندیجان- خبرنگار کیهان: رئیس شبکه بهداشت و درمان هندیجان گفت: یک دستگاه خودروی تیبا در  ۲۵ کیلومتری هندیجان - ماهشهر واژگون  شد که بر اثر این حادثه دو نفر مصدوم و یک نفر فوتی برجای گذاشت.
احسان صفایی اظهار داشت: همچنین در یک حادثه دیگر یک دستگاه خودروی ۲۰۶ در مسیر جاده هندیجان- دیلم واژگون که دو مصدوم بر جای گذاشت  که مصدومان برای مداوا به بیمارستان شهدای هندیجان اعزام شدند.
آتش در مزرعه
اهواز- ایرنا: مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک گفت‌: بیش از 100 هکتار از مزارع روستای پیروالی در بخش الوار گرمسیری به علت آتش‌سوزی دچار خسارت شد.سید هدایت موسوی افزود:‌ بررسی دقیق جزئیات این آتش‌سوزی در دست اقدام است و با توجه به شواهد، به نظر می‌رسد جرقه برق علت آتش‌سوزی بوده است.
وی گفت: بخشی از محصول گندم برداشت شده نیز در این آتش‌سوزی از بین رفت.
وی افزود: در مجموع حدود 150 تن محصول گندم از این مزارع طعمه حریق شد.
کشف هروئین
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی استان خراسان‌ جنوبی از کشف ۲۰ کیلوگرم هروئین طی عملیات مشترک فرماندهی انتظامی شهرستان طبس و استان سمنان خبر داد.
سرتیپ مجید شجاع افزود: در بررسی مأموران مشخص شد قاچاقچیان از حوزه سرزمینی خراسان‌ جنوبی خارج شده و وارد حوزه سمنان شده‌اند که مأموران با هماهنگی مقام قضایی و اخذ نیابت به استان سمنان اعزام شدند.
وی تصریح کرد: مأموران در عملیات مشترک یک خودروی وانت‌ پیکان متعلق به قاچاقچیان را توقیف و در بازرسی از آن 20 کیلوگرم هروئین کشف کردند.
وی خاطرنشان کرد: در این رابطه دو متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مقام قضایی معرفی شدند.
روغن خوراکی قاچاق
رئیس پلیس آگاهی استان البرز از کشف روغن قاچاق در ماهدشت کشف شد.
سرهنگ محمد نادربیگی، افزود: مأموران به منظور بررسی موضوع به محل کارگاه اعزام و در بازرسی از آن جا 120 هزار لیتر روغن قاچاق به ارزش 60 میلیارد ریال کشف و در این رابطه چهار  نفر نیز دستگیر شدند.
وی بیان کرد: مأموران در بررسی مدارک کارگاه  مطلع شدند تولیدکنندگان مواد اولیه روغن‌ها را به صورت قاچاق و  با ارز دولتی خریداری کرده و پس از تولید و بسته‌بندی با قیمت آزاد و با نصب برندهای معتبر جعلی به فروش می‌رساندند که تاکنون مقادیری روغن خوراکی قاچاق نیز به فروش رسیده است.
آذرخش چهار نفر را مصدوم کرد
 ایذه- ایرنا: مسئول مرکز فوریت‌های پزشکی ایذه گفت: اصابت صاعقه موجب مصدومیت چهار نفر در روستای قلعه گژدم این شهرستان شد.
رضا اسماعیلی افزود: این چهار نفر بعد از اقدامات اولیه درمانی برای تکمیل روند درمان به بیمارستان شهدای ایذه منتقل شدند.
اصابت صاعقه به گله گوسفند در ایذه نیز موجب تلف شدن 105 راس دام شد.
سرقت سیم برق
اهواز -  مهر: فرمانده انتظامی اهواز از شناسایی و دستگیری باند سارقان سیم برق با ۱۳ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ محسن دالوند، افزود: مأموران کلانتری ۲۰ این فرماندهی در حین گشت‌زنی به یک خودرو ۴۰۵ نقره‌ای که شماره پلاک آن دستکاری و مخدوش شده بود مشکوک شده و به آنها دستور ایست
می‌دهند.
وی اضافه کرد: سرنشینان خودرو با دیدن پلیس سعی در متواری شدن می‌کنند که با هوشیاری و سرعت عمل پلیس مواجه و در نهایت، مأموران با رعایت قانون بکارگیری سلاح، به سمت خودروی متهمان تیراندازی و آنان را متوقف و دستگیر ‌کردند.
فرمانده انتظامی اهواز بیان کرد: در بازرسی به عمل آمده از خودرو متهمان یک عدد قیچی مخصوص برش کابل‌های برق به همراه طناب و دستکش مخصوص کشف شد.
سرهنگ دالوند اضافه کرد: در این رابطه دو سارق دستگیر شدند.