kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۰۹۲۸
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۴

اخبار کوتاه از فوتبال



  تکذیب منع فعالیت بازیکنان و مربیان خارجی در لیگ برتر
فدراسیون فوتبال تاکید کرد که به هیچ عنوان ممنوعیتی برای فعالیت بازیکنان و مربیان خارجی در لیگ برتر اعمال نخواهد شد.فدراسیون فوتبال در اطلاعیه‌ای آورده است: رئیس‌فدراسیون فوتبال در زمان حضور در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تیم‌های باشگاهی لیگ برتر کشورمان را به استفاده حداکثری از ظرفیت‌های داخلی در زمینه نیروی انسانی (بازیکن، مربی و …) توصیه کرد. بر این اساس انتشار مباحثی مبنی بر اینکه رئیس‌فدراسیون فوتبال خواهان منع فعالیت مربیان یا بازیکنان خارجی در کشورمان شده، تکذیب می‌شود.
دلایل جدایی قطبی از فولاد
رئیس‌هیئت مدیره باشگاه فولاد خوزستان، گفت: عدم توافق با افشین قطبی برای هدایت تیم در فصل آینده فقط به خاطر مسائل مالی نبود.
علی محمدی در مورد منتفی شدن حضور افشین قطبی در فولاد خوزستان در لیگ نوزدهم، گفت: بله، حضور افشین قطبی برای فصل بعد از فولاد خوزستان منتفی شد و توافق لازم صورت نگرفت.وی در مورد اینکه گفته می‌شود به دلیل عدم توافق مالی بستر برای ادامه همکاری وجود نداشته است، تصریح کرد: فقط به دلیل مباحث مالی این اتفاق نیفتد. بعد از بررسی مسائل مختلف و جمع‌بندی که صورت گرفت در نهایت به توافق نرسیدیم.رئیس‌هیئت مدیره فولاد در مورد اینکه آیا سرمربی فصل آینده فولاد ایرانی است یا خارجی، اظهار داشت: گزینه‌های ایرانی مدنظر باشگاه برای حضور در فصل آینده لیگ برتر هستند.
امکان قطع همکاری باشگاه پرسپولیس با بازیکنان خارجی
باشگاه پرسپولیس در پرداخت دستمزد نفرات خارجی خود سخت به مشکل خورده است.
بازیکنان خارجی پرسپولیس مدت زیادی است که دریافتی از این باشگاه نداشته‌اند و از این مسئله دلخورند. این در حالی است که مسئولان باشگاه پرسپولیس سخت در تلاش هستند تا ارز ثانویه تهیه کنند تا مجبور نشوند بیشتر از این برای پرداخت دستمزد خارجی‌های خود با توجه به افزایش چشمگیر قیمت ارز، ضرر مالی ببینند.
به خاطر همین مسئله هم بود که بشار رسن با دلخوری مجبور به ترک ایران شد و باز هم به وی وعده داده شد که دستمزدش را به زودی دریافت می‌کند. ضمن اینکه اگر وساطت برانکو ایوانکوویچ نبود ماریو بودیمیر نیز در سفر اخیرش به کرواسی در کشورش ماندنی شده و با فسخ قرارداد یک‌طرفه و شکایت به فیفا خواهان کل پول قراردادش می‌شد. از این جهت که او به دلیل چند ماه عقب افتادن حق و حقوقش قانوناّ می‌توانست به مانند آنتونی گولچ (بازیکن سابق پرسپولیس) این کار را انجام دهد.
با توجه به این مسائل امکان اینکه باشگاه پرسپولیس با بازیکنان خارجی خود برای فصل آینده قطع همکاری کند، زیاد است. باشگاه پرسپولیس اگر مایل به حفظ رادوشویچ، بودیمیر و بشار باشد باید مبلغی در حدود 14 تا 15 میلیارد تومان برای یک فصل آنها کنار بگذارد که در ظاهر اقدامی معقول نیست. جدا از اینکه فراهم کردن دستمزد مربیان خارجی پرسپولیس هم بیش از 20 میلیارد تومان برای این باشگاه هزینه در پی خواهد داشت.
مدیریت باشگاه پرسپولیس در این زمینه صحبت‌هایی هم با برانکو ایوانکوویچ داشته‌ است.
ذوب‌آهن به‌دنبال غرامت از AFC
بازی تیم‌های فوتبال ذوب آهن ایران با النصر عربستان به جای عراق در قطر یا عمان برگزار می‌شود.
سعید آذری مدیرعامل باشگاه ذوب آهن با اعلام این خبر درباره لغو بازی با النصر در عراق گفت: ۱۰ روز پیش این مسائل را پیش‌بینی کرده بودم. می‌خواستیم AFC را متقاعد کنیم بازی با النصر را به خاطر اتفاقات بازی با الزورا به کشور دیگری ببریم که در نهایت مخالفت شد.به گفته آذری، گویا مسئولان باشگاه النصر عربستان زودتر از ذوبی‌ها در جریان لغو بازی قرار گرفته بودند و برای همین به عراق سفر نکردند.وی گفت: تمام تلاشم این بود تیم عربستان را به جوار مزار آقا امام حسین(ع) بیاورم ولی شاید مشیت الهی بود که بازی لغو شد و باید تسلیم اراده خداوند شد.
مدیرعامل ذوب آهن درباره زمان و مکان برگزاری دیدار با النصر تاکید کرد: پس از بازگشت به اصفهان حداکثر ۲۶ یا ۲۷ ماه می‌در عمان یا قطر این بازی را انجام بدهیم.آذری درباره احتمال گرفتن غرامت از AfC گفت: با نماینده کنفدراسیون آسیا صحبت کردیم. اگر ما هم مثل عربستانی‌ها می‌دانستیم به عراق نمی‌رفتیم. مقرر شد لیست تمام هزینه هایمان را به کنفدراسیون بدهیم تا اگر موافقت شد آنرا پرداخت کنند.
آغاز مذاکرات استقلال با علی کریمی
باشگاه استقلال دیروز مذاکرات اولیه خود را با علی کریمی بر سر تمدید قرارداد آغاز کرد.دیروز صبح در محل اردوی آبی‌پوشان در العین امارات، مذاکرات باشگاه استقلال با علی کریمی آغاز شد.در این مذاکرات باشگاه استقلال پیشنهادات خود را به علی کریمی برای تمدید قرارداد ارائه و مقرر شد ایشان ظرف مدت یک هفته به باشگاه پاسخ بدهد.در روزهای آینده باشگاه استقلال با دیگر بازیکنانی که قصد تمدید با آنها وجود دارد مذاکره خواهد کرد.
پاتوسی به تیم ملی آفریقای جنوبی دعوت نشد
آیاندا پاتوسی هافبک تیم استقلال به اردوی تیم ملی فوتبال آفریقای جنوبی برای مسابقات جام ملت‌های آفریقا دعوت نشد.
فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم ملی این کشور دیروز لیست بازیکنان دعوت شده به اردوی آماده‌سازی این تیم برای حضور در جام ملت‌های آفریقا را اعلام کردند.در این لیست ۳۰ نفره نامی از آیاندا پاتوسی هافبک تیم فوتبال استقلال دیده نمی‌شود.پاتوسی در نیم فصل دوم لیگ برتر از تیم کیپ تاون آفریقای جنوبی راهی استقلال ایران شد و عملکردش در تیم ایرانی این امیدواری را ایجاد کرد که این بازیکن مجدداً به تیم ملی آفریقا دعوت می‌شود.
احضار بیرانوند به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال
کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال درباره اتفاقات حاشیه‌ای دیدار پرسپولیس و پارس جنوبی جم اطلاعیه‌ای صادر کرد.کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در این اطلاعیه آورده است: «با توجه به انتشار فیلم برخورد ناشایست علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان تیم پرسپولیس با مأمور زحمتکش نیروی انتظامی در حاشیه مسابقه تیم‌های پرسپولیس و پارس جنوبی جم که در فضای رسانه‌ای کشور انتشار یافت، پرونده‌ای در این‌باره در کمیته اخلاق تشکیل و نامبرده برای روز چهارشنبه اول خرداد ماه ۹۸ و در رأس ساعت 15 به کمیته اخلاق احضار شد».
شایعه حضور جهانبخش در تیم آژاکس هلند
یک خبرنگار انگلیسی از احتمال انتقال علیرضا جهانبخش بازیکن ایرانی تیم برایتون به آژاکس هلند خبر داده است. علیرضا جهانبخش بعد از جام جهانی روسیه با قراردادی قابل توجه از تیم آلکمار هلند راهی تیم برایتون انگلیس شد ولی به دلیل مصدومیت‌هایی که برای این بازیکن پیش آمد و همچنین غیبت در برایتون به خاطر جام ملت‌های آسیا، عملکرد او نسبت به فصل گذشته دور از انتظار بود.هرچند جهانبخش همچنان با تیم برایتون قرارداد دارد اما «جرارد لیله‌ی» خبرنگار انگلیسی از احتمال حضور این بازیکن در تیم آژاکس هلند خبر داده است. این خبرنگار اعلام کرد: شایعاتی مبنی بر علاقه باشگاه آژاکس به جذب علیرضا جهانبخش مطرح شده است.جهانبخش بازیکن شناخته شده‌ای در لیگ هلند است و فصل گذشته هم توانست با تیم آلکمار عنوان آقای گلی این لیگ را از آن خود کند.