kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۰۹۲۱
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۳

اخبار ورزش جهان



  خداحافظی تنها بازمانده جام جهانی ۲۰۰۲
دامارکوس بیسلی خداحافظی خود را از فوتبال اعلام کرد. او تنها بازمانده جام جهانی ۲۰۰۲ کره - ژاپن بود.
دامارکوس بیسلی هافبک آمریکایی که تنها بازیکنی است که با سابقه حضور در جام جهانی ۲۰۰۲ هنوز فوتبال بازی می‌کند، اعلام کرد در پایان فصل کفش‌هایش را خواهد آویخت.بیسلی ۱۲۶ بار برای آمریکا به میدان رفت و توانست ۱۷ گل نیز به ثمر برساند.
او در جام‌های جهانی ۲۰۰۲ کره - ژاپن، ۲۰۰۶ آلمان، ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی و ۲۰۱۴ برزیل برای تیم ملی آمریکا به میدان رفت و سابقه بازی در تیم‌های شیکاگو فاسر، آیندهوون، هانوفر، رنجرز، منچسترسیتی، پوئبلا و هوستون را در کارنامه خود دارد. او تنها بازیکن آمریکایی است که در چهار دوره جام جهانی برای تیم ملی کشورش به میدان رفت.
سرمربی کاوه رضایی کناره‌گیری کرد
ایوان لکو از سمت سرمربیگری بروخه کناره‌گیری کرد.
به گزارش rtl، ایوان لکو سرمربی تیم بورخه از سمت سرمربیگری این تیم کناره‌گیری کرد. لکو کروات نتوانست این تیم را به قهرمانی در لیگ بلژیک برساند و در نهایت بروخه بعد از تیم خنک در رده دوم جدول رده‌بندی قرار گرفت و نایب قهرمان شد. سران تیم بروخه بلژیک اعلام کردند به همکاری خود با این مربی پایان دادند و لکو دیگر هدایت بروخه را بر عهده ندارد. خبرهایی هم از رسانه‌های بلژیکی به گوش رسیده است که کاوه رضایی قصد دارد از این تیم کناره‌گیری کند.
غیبت مخیتاریان در فینال لیگ اروپا به دلایل امنیتی!
هافبک ارمنستانی توپچی‌های لندن بنا به دلایل امنیتی این تیم را در دیدار فینال لیگ اروپا همراهی نخواهد کرد.
باشگاه آرسنال اعلام کرد هنریک مخیتاریان، هافبک ارمنستانی‌اش به دلیل نگرانی‌های امنیتی، این تیم را در سفر به شهر باکو برای تقابل با چلسی در دیدار فینال لیگ اروپا همراهی نخواهد کرد. دلیل این اتفاق هم مناقشات سیاسی بین دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه قره‌باغ است.این بازی قرار است در تاریخ 8 خرداد در ورزشگاه المپیک شهر باکو برگزار شود. وزارت کشور آذربایجان پیش از اطمینان داده بود که تمامی مشارکت‌کنندگان در بازی فینال لیگ اروپا از امنیت برخوردار خواهند بود و هنریک مخیتاریان نیز از این قاعده مستثنی نیست.
مخیتاریان در مرحله گروهی فصل جاری رقابت‌های لیگ اروپا نیز در بازی آرسنال در خانه قره‌باغ آذربایجان نیز غایب بود. این هافبک ارمنستانی در سال 2015 میلادی، زمانی که عضو تیم بورسیا دورتموند بود برای رویارویی این تیم آلمانی با گابالای آذربایجان نیز حاضر به سفر به این کشور نشد.
نخستین تجربه مربیگری باتیستوتا در 50 سالگی
مهاجم پرآوازه اسبق تیم ملی فوتبال آرژانتین گزینه شماره یک مربیگری تیم میدلزبرو انگلیس است. گابریل باتیستوتا ممکن است در سن 50 سالگی نخستین تجربه مربیگری خود را انجام دهدو البته برای این منظور در تیمی خارج از کشورش فعالیت کند.«باتی گل» که یک سال قبل مجوز مربیگری حرفه‌ای خود را دریافت کرد،‌ تاکنون سابقه هدایت تیمی را نداشته اما طبق اعلام تیک‌اسپورت،‌گزینه اصلی سرمربیگری تیم میدلزبورو انگلیس است. این رسانه اعلام نکرد که پیشنهادی به اسطوره فوتبال آرژانتینی شده یا نه.وی در دوران فوتبالش برای تیم‌های ریورپلات،‌فیورنتینا، آ.اس رم و اینترمیلان بازی کرد و در تیم کشورش نیز سابقه انجام 77 بازی و 54 گل زده را از خود به جای گذاشت.در فصل اخیر رقابت‌های چمپیون‌شیپ انگلیس، میدلزبورو در پله هفتم جدول جای گرفت.