kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۰۸۵۱
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۵

اخبار کوتاه از فوتبال



تهدید مدیرعامل سپاهان به کناره‌گیری از جام حذفی
مدیرعامل باشگاه سپاهان شرایط ۵۰ درصدی هواداران سپاهان و پرسپولیس در بازی نیمه‌نهایی جام حذفی را ناعادلانه خواند و تهدید کرد در صورتی‌ که این حق سپاهان رعایت نشود سپاهان از جام حذفی کناره‌گیری می‌کند. تابش اظهار داشت: بحث ۵۰ درصد در فینال در یک شهر بی‌طرف منطقی، معقول و عرف است. در فینال جام حذفی باشگاه‌های انگلیس هم این‌گونه شد بازی در شهر بی‌طرف و با رعایت اختصاص ۵۰ درصدی به هواداران دو تیم برگزار شد. در این مرحله این نوع سهمیه‌بندی درست نیست و من آن را نمی‌فهمم. ما با توجه به این‌که در فرهنگ شاهین بزرگ شدیم و وابسته به رنگ پیراهن و اسم نیستیم یاد گرفته‌ایم از راه معقول پیگیر این قضیه باشیم. هواداران فکر می‌کنند ما ساکت هستیم و کاری نکرده‌ایم. درصورتی‌که به مراجع ذی‌صلاح نامه نوشتیم و اعتراض خود را اعلام کرده‌ایم. مطمئناً پیگیر این قضیه هستیم و اهل جاروجنجال نیستیم. تابش تاکید کرد: اگر این‌گونه باشد ما از جام حذفی به نشانه اعتراض کناره‌گیری می‌کنیم. اگر با شرایط ۵۰ درصدی باشد من نمی‌دانم چه کسی می‌خواهد امنیت بازی را تأمین کند.
خداحافظی شجاعی از تراکتورسازی
مسعود شجاعی هافبک تیم فوتبال تراکتورسازی و کاپیتان تیم ملی ایران از تیم تراکتورسازی خداحافظی کرد. وی سابقه بازی برای تیم‌های سایپا و تراکتورسازی را در کارنامه خود دارد. او همچنین برای تیم‌های اروپایی اوساسونا، لاس‌پالماس، پانیونیوس به میدان رفت و همچنین با آاِک یونان سابقه قهرمانی لیگ این کشور را دارد.
تلاش ذوب آهن برای حفظ صدرنشینی
آخرین دیدار ذوب آهن در لیگ قهرمانان آسیا ساعت ۲۲:۳۰ امروز سه شنبه در شهر کربلا و مقابل النصر عربستان برگزار می‌شود. ذوب آهن فصل مسابقات باشگاهی ایران را خوب شروع نکرد و کمتر کسی تصور می‌کرد که این تیم بتواند در آسیا موفق شود اما اکنون سبزپوشان ایران تنها نماینده در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان هستند. سبزپوشان اگر امروز پیروز شوند وصدرنشین بمانند به نظر کار راحت‌تری خواهند داشت زیرا به مصاف تیم دوم گروه B می‌روند. اما اگر تیم دوم این گروه الاتحاد عربستان باشد شرایط برای ذوب‌ آهن صدرنشین سخت‌تر خواهد شد زیرا بازی با حریف عربستانی در کشور سوم خواهد بود و ذوب آهن حتی از امتیاز میزبانی محروم می‌شود. از سویی دیگر مشخص نیست که واقعا کدام تیم در گروه B دوم می‌شود بنابراین قطعا شاگردان منصوریان برای برد و یا مساوی گرفتن از النصر به میدان خواهند رفت تا به عنوان صدرنشین صعود کنند.
مرگ ناگهانی داور اهل بولیوی در جریان بازی
یک داور اهل بولیوی در حال قضاوت یک مسابقه فوتبال در لیگ دسته‌یک بولیوی، در حین بازی دچار حمله قلبی شد و جان خود را از دست داد. روز یکشنبه در حالیکه یک بازی از رقابت‌های لیگ دسته‌یک بولیوی در شهر ال آلتو، و در استادیوم شهرداری این شهر که در نزدیکی پایتخت بولیوی، لاپاز واقع شده و 4000متر نسبت به سطح دریا ارتفاع دارد، در حال برگزاری بود، ویکتور هوگو هورتادو، داور 31 ساله مسابقه دو دقیقه بعد از شروع نیمه دوم بازی از هوش رفت و به زمین افتاد. بازی متوقف شده و هورتادو با استفاده از برانکارد به بیرون از زمین چمن منتقل شد درحالیکه کادر پزشکی یک ماسک اکسیژن به صورت هورتادو متصل کرده بودند. در مسیر بیمارستان داور دچار سکته قلبی دوم می‌شود و جانش را از دست می‌دهد.
گواردیولا: از حالا به فکر فتح لیگ قهرمانان هستم
پپ گواردیولا سرمربی منچسترسیتی تنها ساعاتی بعد از آنکه تیمش با پیروزی 6-0 بر واتفورد، فاتح جام حذفی انگلیس شد تا هر سه جام فوتبال باشگاهی این کشور را از آن خود کرده باشد، گفت از همین حالا توجهش را به فصل آینده و قهرمانی سیتی در لیگ قهرمانان اروپا معطوف کرده. گواردیولا در این باره گفت:» قبلاً هم این را گفته‌ام که در نهایت قضاوتی که درباره ما می‌شود بر این اساس خواهد بود که آیا قهرمان چمپیونزلیگ شده‌ایم یا نه. من می‌دانم تا زمانی که آن جام را فتح نکنیم هیچ قهرمانی‌ای کافی نخواهد بود».