kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۰۶۷۳
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵
در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

نشست هم‌اندیشی اساتید و نخبگان پیرامون «گفتمان‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب»

به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه طباطبایی نشست هم‌اندیشی استادان و نخبگان باعنوان «گفتمان‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب (ضرورت‌ها، الزامات و راهکارها)» برگزار شد.




بنابراین گزارش در این نشست استادان جوان دانشگاه علامه طباطبایی در رشته‌های مختلف علوم انسانی و اجتماعی به بررسی و گفت‌وگوی تخصصی و تبادل نظر پیرامون بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی پرداختند.
در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین صادق اکبری اقدم مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه طباطبایی ضمن خوشامدگویی و تبریک ماه مبارک رمضان گفت: این نشست در راستای ضرورت پرداختن به بیانیه گام دوم رهبر انقلاب اسلامی تدارک دیده شده و این بیانیه ظرفیت بسیار بالایی برای گفتمان‌سازی دارد که در این بین، نقش اساتید علوم انسانی در پرداختن به این بیانیه و تبیین آن حائز اهمیت است.
وی ادامه داد: گفتمان‌سازی این بیانیه در عرصه‌های مختلف اجتماع برکات فراوانی هم در زمینه داخلی و هم در زمینه‌های روابط بین‌الملل خواهد داشت.
علی آدمی دبیر نشست «گفتمان‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب (ضرورت‌ها، الزامات و راهکارها)» هم در ادامه به بیان و شرح مسئله پرداخت و افزود: رهبر معظم انقلاب در حال حاضر در دنیا کامل‌ترین و جامع‌ترین و عقلانی‌ترین رهبری است که در حال هدایت امت خود است. در رابطه با بیانیه گام دوم انقلاب هم یک نقد گفتمانی از درون گفتمان انقلاب در گام دوم صورت گرفته که همین امر علت موفقیت آن بوده است.
آدمی تصریح کرد: نقد درون‌گفتمانی مهمترین عامل حیات و تکامل گفتمان‌هاست و گفتمان نقد انقلاب باید از درون گفتمان باشد لذا لیبرال‌ها و سوسیال‌ها خلع ید و سلاح می‌شوند. در واقع ما برای تقویت نقد می‌کنیم نه تخریب.
به گزارش فارس، اساتید دانشگاه حاضر در این جلسه در ادامه به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود درباره بیانیه گام دوم پرداختند. در ادامه برخی از مهمترین مباحث اشاره شده توسط اساتید آمده است:
۱. فرایند پنجگانه تحقق اهداف انقلاب در نگاه مقام معظم رهبری از انقلاب اسلامی تا تمدن نوین اسلامی باید مورد توجه بوده و جایگاه بیانیه در این فرآیند را توضیح داده و متناسب با آن اقداماتی طراحی شود.
 ۲.  توجه کردن به داشته‌ها و موانع پیش از ورود در بحث بیانیه حائز اهمیت است. یکی از بهترین داشته‌هایمان وجود رهبر فرزانه انقلاب است که دشمنان انقلاب نوعی از آن ابر حریف قدر نام می‌برند. یکی دیگر از داشته‌های ارزشمند مردم همیشه در صحنه و نیروی انسانی و منابع ارزشمند این مرز و بوم است.
۳. بیشترین فراوانی کلمات کلیدی واژه جوان است که نشان از توجه مضاعف در این برهه از انقلاب به جوانان مخصوصاً در عرصه‌های مدیریتی دستگاه‌ها دارد.
۴. نکته‌ای که نباید از آن غافل بود این است که حرکت در گام دوم آسان‌تر از گام اول خواهد بود و توجه به این مسئله در بالا بردن سطح امید جامعه می‌تواند موثر باشد.
 ۵. مسئولین دولتی و دستگاه‌های مختلف باید وظایف خود را به خوبی عمل کنند و سطح جامعه را با مسائل دیگر درگیر نکرده و با مدیریت جهادی دِین خود به انقلاب و نظام و ارزش‌ها را ادا کرده و در این مسیر از هر کوتاهی پرهیز نکنند.