kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۰۶۷۰
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۴

«تن‌تن و سندباد» برای بار سی و ششم آمدند(اخبار ادبی و هنری)

رمان کودک و نوجوان «تن‌تن و سندباد» نوشته محمد میرکیانی به دلیل استقبال کتابخوانان برای بار سی و ششم تجدیدچاپ شد.



به گزارش خبرنگار کیهان، رمان «تن‌تن و سندباد» برای اولین بار در سال 1370 منتشر شده بود. با این حال، رونمایی از نوشته رهبر معظم انقلاب بر این کتاب در سال 95 باعث شد تا این کتاب پس از 25 سال بار دیگر مورد توجه مردم قرار بگیرد. رهبر انقلاب درباره این رمان نوشته بودند: «بسم‌الله الرّحمن الرّحیم. من هم همین قصّه را همیشه تعریف می‌کردم! حیف که خیلی‌ها آن را باور نداشتند. حالا خوب شد، شاهد از غیب رسید! راوی این حکایت که خود همه چیز را به چشم خود دیده، حکایت تن‌تن و سندباد را چاپ کرده است. حالا دیگر کار من آسان شد! همین بس است که نسخه این کتاب را به همه بچه‌ها بدهم.»
طی سه سال گذشته و پس از رونمایی از این یادداشت، این کتاب بارها تجدیدچاپ شد و اینک چاپ سی و ششم این کتاب در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.
محمد میرکیانی، نویسنده «تن‌تن و سندباد» در گفت‌وگو با کیهان گفته بود: این رمان در حقیقت یک هشدار بود به جریان‌های بیگانه که از آن سوی مرزها قصد دارند تا در فکر و دل کودکان و نوجوانان ما قرار گیرند. به نظر من نمی‌توان آنها را سرزنش کرد چون به هر حال هر کشوری برای خودش اهدافی دارد. این ما هستیم که باید هوشمند و هوشیار باشیم و راه‌ها و مسیرها را درست تشخیص دهیم و آنچه به عنوان محصول و کالای فرهنگی به ما عرضه می‌شود را به درستی ارزیابی کنیم. من هم به این دلیل، مجموعه‌ای از اسطوره‌های ساخت شرکت‌های فیلمسازی غربی را ارزیابی کردم تا بگویم آنها اجازه ندارند که با این شخصیت‌های ساختگی در مقابل اسطوره‌ها و قهرمان‌های اصیل و ریشه‌دار ما، فرهنگ ما را هدف هجمه قرار دهند.
همچنین رمان «تن‌تن و سندباد» با استقبال لبنانی‌ها مواجه شد و یک ناشر لبنانی هم این رمان را به زبان عربی ترجمه و منتشر خواهد کرد.
همچنین بناست تا به‌زودی از برنامه رادیویی «سرزمین نور» به سردبیری محمد میرکیانی و بازیگران آن در رادیو تجلیل به عمل آید.