kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۰۶۶۴
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۳
علاقه داوری برای حضور در انتخابات

سرپرست فدراسیون والیبال: بهتر است 6 ماه دیگر بمانم/آقای وزیر! سرپرست فدراسیون دیگر هزینه زا و مشکل آفرین نیست؟!

با گذشت بیش از 5 ماه از سرپرستی افشین داوری در فدراسیون والیبال، او حالا مدعی شده بهتر است سرپرستی‌اش 6 ماه دیگر تمدید شود!



سرویس ورزشی-

15 آذرماه سال 97 و به دنبال اجرای قانون منع به‌کار‌گیری بازنشستگان در ورزش، ضیایی رئیس‌فدراسیون والیبال از سمتش استعفا کرد. ضیایی رفت تا افشین داوری به عنوان سرپرست فدراسیون والیبال معرفی شود.
داوری که سابقه ریاست در فدراسیون دوومیدانی و سرپرستی فدراسیون‌های ناشنوایان و بوکس را در کارنامه‌اش دارد به واسطه نزدیکی به محمدرضا داورزنی به عنوان سرپرست فدراسیون والیبال انتخاب شد. انتظار می‌رفت
پس ‌از گذشت چند ماه از سرپرستی داوری، انتخابات فدراسیون والیبال برگزار و رئیس‌جدیدش معرفی شود اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه حالا داوری مدعی شده که بهتر است سرپرستی‌اش در والیبال 6 ماه دیگر تمدید شود!
داوری روز گذشته در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری ایسنا اظهار داشت: دلیل اینکه انتخابات فدراسیون والیبال به تاخیر افتاد میزبانی مسابقات لیگ ملت‌ها در ارومیه و اردبیل بود و به همین دلیل من فکر می‌کنم عقلانی است که سرپرستی بنده حقیر تمدید شود و این اتفاق به احتمال زیاد رخ می‌دهد. با این حال من باز هم اعلام می‌کنم که مطیع خواسته‌های وزارت ورزش هستم و اگر پس از این اتفاق هم جامعه والیبال بخواهد و شرایط وجود داشت، در انتخابات حاضر می‌شوم تا به هواداران والیبال ایران خدمت کنم.
او در واکنش به این موضوع که گفته می‌شود به تأخیر افتادن برخی فعالیت‌های فدراسیون والیبال اعم از دیرتر برگزار کردن مجامع استانی، به دلیل عدم اطمینان او از ادامه فعالیتش در فدراسیون والیبال است، توضیح داد: به هیچ عنوان چنین چیزی نیست و بنده از ابتدا گفته‌ام، ما سرباز وزارت ورزش هستیم و باید شرایط را برای پیش بردن برنامه‌ها فراهم کنیم. ما هیچ تأخیری را در پیش بردن برنامه‌ها نداریم و با همان سرعت ابتدایی پیش می‌رویم. همانطور که می‌دانید همه تیم‌های ملی ما در دو بخش بانوان و مردان در حال فعالیت هستند و مجامع استانی هم با فراهم شدن شرایط برگزار می‌شوند. هیچ مشکلی از این جهت وجود ندارد و بنده با تمام توان در خدمت وزارت و والیبال ایران هستم.
داوری در پاسخ به این سؤال که چند مجمع استانی دیگر والیبال باقی است؟ اظهار کرد: تقریباً ۷ مجمع دیگر داریم که ثبت‌نام آنها انجام شده است. حتی صلاحیت برخی از آنها هم اعلام شده است که به آنها اعلام کرده‌ایم پیشنهاد خود برای زمان برگزاری مجمع را مشخص کنند. البته من در گذشته تعداد مجامع را ۱۱ مجمع اعلام کرده بودم که دلیل آن حضور برخی افراد بازنشسته بود اما گویا این مشکل برطرف شده است و حدود ۷ مجمع داریم. با این حال شاید تعداد مجامع به ۹ تا ۱۱ مجمع افزایش پیدا کند که دلیل آن حضور برخی افراد بازنشسته است.
روزهای خوبی که از دست رفت
داوری در صحبت هایش مدعی شده دلیل اینکه انتخابات فدراسیون والیبال به تاخیر افتاد، میزبانی ایران در لیگ ملت‌ها بوده است. این ادعا در شرایطی مطرح می‌شود که مسابقات ایران در لیگ ملت‌ها از جمعه 24 خردادماه (کمتر از یک ماه دیگر) آغاز می‌شود. داوری 16 آذر به عنوان سرپرست فدراسیون انتخاب شد و 6 ماه زمان تا میزبانی ایران در لیگ ملت‌ها زمان زیادی بود که می‌شد در آن انتخابات را برگزار و رئیس‌جدید را مشخص کرد ولی این اتفاق رخ نداد.
از سوی دیگر پیش از این محمدرضا داورزنی معاون وزیر ورزش گفته بود سعی می‌کنیم بهار سال 98 شرایط را برای برگزاری انتخابات والیبال فراهم کنیم اما با روند فعلی بعید است که وعده آقای داورزنی که خودش روزگاری رئیس‌فدراسیون والیبال بود، محقق شود.
تعیین سرپرست دیگر هزینه زا نیست؟
والیبال روزهای حساسی را پشت سر می‌گذارد، تیم ملی کشورمان در سال 98 نه تنها باید خود را برای لیگ ملت‌ها آماده کند، بلکه باید برای کسب سهمیه المپیک 2020 نیز به رقابت با حریفانش بپردازد؛ همه این موارد نشان دهنده شرایط حساس والیبال و روزهای خوبی بود که این فدراسیون از دست داده است.
انتظار می‌رود همان گونه که وزارت ورزش برای برگزاری هرچه سریعتر انتخابات فدراسیون‌های کشتی و وزنه برداری حساسیت دارد، همین حساسیت را برای والیبال هم داشته باشد. والیبال در سال‌های اخیر جزو فدراسیون‌های موفق ورزش ایران بوده و حیف است بابت بلاتکلیفی در مدیریت فدراسیون دچار آسیب شود.
اهالی ورزش فراموش نمی‌کنند که در روزهای ابتدایی حضور سلطانی فر در ورزش، او به شدت نسبت به حضور سرپرستان در فدراسیون‌های ورزشی انتقاد داشت تا جایی که به صراحت گفت: «تعیین سرپرست برای فدراسیون‌های ورزشی هزینه‌زا و مشکل‌آفرین است.»
 حالا مشخص نیست که چه اتفاقاتی در ورزش افتاده که نه تنها تعیین سرپرست هزینه زا نیست بلکه می‌توان سرپرستی فدراسیون والیبال را 6 ماه دیگر هم تمدید کرد!