kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۰۵۰۴
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۶

حوادث کوتاه از کشور


    
    انهدام باند سرقت و جعل
اصفهان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری اعضای یک باند حرفه‌ای سند نمره در این استان خبر داد.
سردار مهدی معصوم بیگی، گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان 30 میلیارد ریال قطعات اوراق شده از خودرو‌های مسروقه کشف شد.
وی افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد، سارقان خودروهایی که مالکان آنها قصد فروش داشتند را در سایت دیوار شناسایی و پس از ملاقات با مالک در اقدامی ناگهانی و با اعمال خشونت خودرو را سرقت می‌کردند.
وی خاطرنشان کرد: پلیس در بازرسی از این کارگاه، هشت خودرو شامل شش دستگاه زانتیا، یک دستگاه سواری ویتارا و یک دستگاه سواری پژو که سند نمره شده بودند را کشف کردند.وی با‌ اشاره به اینکه این خودورها از استان‌های «اصفهان» و «البرز» و «تهران»  سرقت شده بودند، بیان کرد: همچنین، 30 میلیارد ریال قطعات اوراق شده از خودروهای مسروقه نیز که سارقان آنها را در سایت دیوار به فروش می‌رساندند، کشف شد. این مقام ارشد انتظامی اذعان کرد: در این رابطه چهار سارق حرفه‌ای خودرو دستگیر و پرونده این سرقت‌ها برای روشن شدن دیگر ابعاد آن مفتوح است.
تصادف مرگبار
همدان- خبرنگار کیهان: رئیس ‌پلیس راه استان همدان گفت: به علت برخورد رخ به رخ خودرو سواری با تریلی در جاده رزن - همدان سه سرنشین سواری در دم جان باختند.
سرهنگ رضا عزیزی افزود: سه جوان که یکی از آنها سرباز بوده از ابهر زنجان به سمت همدان حرکت کردند که به علت خواب‌آلودگی راننده خودرو آنها در جاده رزن از مسیر منحرف شد.
وی اضافه کرد: خودروی سواری پیکان ابتدا به سمت راست جاده هدایت شده سپس به سمت چپ جاده می‌رود و از حاشیه گود و خاکی به عرض هشت متری وسط دو جاده عبور کرده و به سمت لاین مقابل تجاوز می‌کند. وی ادامه داد: کشنده ماک که از همدان به سمت رزن در حال تردد بود به صورت رخ به رخ با خودرو پیکان برخورد کرده و سه نفردر این سانحه جان باختند. سرهنگ عزیزی خواب‌آلودگی راننده پیکان را عامل بروز این سانحه دانست.
غرق شدن در حوضچه
زاهدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از غرق شدگی دو برادر خردسال در حوضچه آب یک ساختمان در حال احداث در روستای تیس خبر داد.
سرهنگ حیدر علی کیخای مقدم گفت: دو پسر بچه 10 و 12 ساله به نام‌های ایمان و سعید که برای آب تنی به داخل حوضچه یک ساختمان در حال احداث رفته بودند به علت آشنا نبودن به فنون شنا غرق شدند.
وی با ‌اشاره به ادامه تحقیقات در این رابطه افزود: با تائید مرگ این دو پسر بچه توسط نیروهای اورژانس؛ اجساد با هماهنگی مقام قضائی به پزشکی قانونی شهرستان منتقل شد.
تعطیلی رستوران
رامسر- ایرنا: رئیس ‌اداره دامپزشکی رامسر گفت که یک رستوران در این شهرستان به دلیل عرضه گوشت خوک به مشتریان تعطیل شد.
محمد جواد رفیعی افزود: بر اساس گزارش‌های دریافتی از مراجع ذیربط دولتی و همچنین در بازرسی انجام شده، مقداری گوشت مشکوک کشف و ضبط شد که پس از ارسال به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان مشخص گردید که صاحب رستوران گوشت خوک را با گوشت گوسفند مخلوط و به صورت چرخ کرده و کبابی به مشتریان عرضه می‌کرد.
وی با اعلام اینکه اداره دامپزشکی رامسر از صاحب این رستوران کته کبابی به مراجع قضایی کرده و موضوع در حال بررسی قانونی است گفت که دادستان رامسر با هدف تنبیه و معرفی رستوران به مردم، دستور پلمب آن را به مدت یک هفته صادر کرد.
پلمب آرایشگاه
شیراز – فارس: فرمانده انتظامی فیروزآباد از پلمب یک باب آرایشگاه مردانه که اقدام به اصلاح موی دختران جوان می‌کرد، خبر داد.
سرهنگ مهدی جوکار اظهار داشت: ماموران مطلع شدند یک آرایشگاه مردانه در یکی از محله‌های این شهرستان اقدام به اصلاح موی سر دختران جوان می‌کند که موضوع به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: ماموران نظارت بر اماکن عمومی به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند دو دختر جوان از آرایشگاه خارج شدند. وی با بیان اینکه این آرایشگاه به علت فعالیت‌های غیر قانونی پلمب شد، اضافه کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.
جعل اسناد ملکی
زاهدان – فارس: فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف پرونده جعل اسناد ملکی در شهرستان میرجاوه خبر داد.
سرتیپ محمد قنبری افزود: در بررسی‌های اولیه در این پرونده متهم هیچ سرنخی از خود به جا نگذاشته بود که در ادامه با بررسی‌های فنی و پیچیده مشخص شد چند نفر بصورت حرفه‌ای با جعل اسناد ملکی و مدارک واگذاری شهرداری اقدام به فروش چندین قطعه از زمین‌های مسکونی شهرستان میرجاوه کرده‌اند.وی بیان کرد: در همین راستا استعلامات و بررسی‌های لازم در مورد مدارک مورد نظر انجام و مشخص شد همه مدارک ساختگی و جعلی است.وی افزود: با تحقیقات جامع در نهایت فرد جاعل که با مدارک شناسایی جعلی اقدام به این معاملات کرده بود شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی دستگیر شد. قنبری گفت: متهم در تحقیقات فنی و ارائه مدارک و دلایل کافی به جعل اسناد ملکی با همکاری 2 نفر دیگر و فروش 42 قطعه زمین مسکونی در شهرستان میرجاوه به ارزش 42 میلیارد ریال به شهروندان اعتراف کرد.
کلاهبرداری
مشهد – ایلنا: فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: در پی اعلام شکایت چند تن از شهروندان نیشابوری به پلیس مبنی بر کلاهبرداری با جعل مدارک دولتی از آنها، دستورات لازم با توجه به اهمیت موضوع برای بررسی پرونده صادر شد.
سرتیپ محمد کاظم تقوی افزود: پلیس آگاهی نیشابور در بررسی‌های فنی و پلیسی پرونده دریافتند فردی در سال 1394 با تاسیس دفتر پیشخوان از مالکان خودروهای سنگین که برای تکمیل برگ‌های مفاصا حساب مالیاتی مراجعه داشته‌اند، مبالغی را دریافت کرده‌اما با جعل مدارک دولتی از انتقال وجوه دریافتی به اداره دارایی و امور مالیاتی خودداری کرده است.
وی عنوان کرد: تحقیقات بعدی کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی نیشابور حاکی از آن بود مالک دفتر که یک خانم بوده، با وجود آنکه در مدت یک سال، 440 مالک خودروهای سنگین به محل کار او مراجعه داشته‌اند، در سال 1395 دفتر پیشخوان را تعطیل کرده و از آن تاریخ محل زندگی‌اش نیز نامشخص است.
وی خاطرنشان کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی با ردزنی‌های گسترده اطلاعاتی مخفیگاه متهم را شناسایی و با هماهنگی قضایی در اقدامی غافلگیرانه این فرد را دستگیر کردند.
رد رشوه
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامي استان فارس از صحت عمل افسر پليس فتا و رد رشوه 153 ميليون ريالي خبر داد.
سرتیپ «احمد علي گودرزي»، گفت: ماموران پليس فتا استان فارس، يك متهم را به جرم كلاهبرداري از شهروندان با استفاده از «اسكيم» (كپي كارت هاي بانكي)، شناسايي و دستگير كردند که حين رسيدگي به اين موضوع، برادر متهم با مراجعه به افسر پرونده، مبلغ 900 دلار وجه نقد (معادل 153 ميليون ريال در زمان رد رشوه) به وي پيشنهاد مي دهد اما مامور وظيفه شناس ضمن امتناع از دريافت رشوه، مراتب را صورتجلسه مي كند.
احتکار خرما
زنجان – فارس: رئیس‌ سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از کشف احتکار خرما و برنج از منزل مسکونی در زنجان خبر داد.
 ناصر فغفوری، گفت: طبق بررسی بازرسان از این انبار شش تن برنج به ارزش 90 میلیون تومان و 21 تن خرما به ارزش 240 میلیون تومان کشف و ضبط شد.
آزادی محکوم به قصاص
کرج – فارس: دادستان شهرستان فردیس گفت: هزینه دیه سه زندانی که محکوم به قصاص شده بودند توسط انجمن حمایت از زندانیان جمع‌آوری و این افراد آزاد شدند.
حسن جهانشاهلو، در آئین گلریزان حمایت از خانواده‌های زندانیان فردیس با‌ اشاره به اینکه افرادی هستند که به صورت مداوم و ماهیانه به خانواده‌های زندانیان کمک می‌کنند، بیان کرد: 480 خانواده تحت پوشش انجمن حمایت از خانواده‌ها قرار دارند که ماهیانه 250 بسته حمایتی به این خانواده‌ها تحویل داده می‌شود.
وی اظهار کرد: مجموع درآمدهای انجمن حمایت از زندانیان در سال 97مبلغ 10 میلیارد ریال بوده که یک میلیارد و 22 میلیون ریال از اعتبار را هزینه کرده‌ایم و میزان درآمد انجمن با هدف استفاده بهینه در بخش سودآور بانکی سپرده شده که 70 میلیون تومان سود بانکی به آن تعلق گرفته است.