kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۰۴۹۷
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۵

احتمال سیلابی شدن ناگهانی رودخانه‌ها در برخی مناطق

سازمان هواشناسی از وقوع رگبار باران همراه با رعد وبرق و وزش باد شدید موقت و احتمال سیلابی شدن ناگهانی در برخی مناطق کشور طی امروز و فردا خبر داد.



بنابر اعلام این سازمان، برای پنجشنبه در شرق خراسان شمالی، خراسان رضوی، نیمه غربی اصفهان، فارس، ارتفاعات زاگرس مرکزی درچهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب لرستان و شمال شرق خوزستان، جنوب و غرب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و برخی مناطق هرمزگان و روز جمعه در نیمه غربی اصفهان، نیمه شرقی فارس، ارتفاعات شرقی زاگرس مرکزی در شرق کهگیلویه و بویراحمد و شرق چهارمحال و بختیاری، جنوب یزد، کرمان، شمال هرمزگان و برخی نقاط سیستان و بلوچستان در ساعات بعدازظهر رگبار باران همراه با رعد وبرق و وزش باد شدید موقت و احتمال سیلابی شدن ناگهانی و موقتی رودخانه‌های کوهپایه‌ای پیش‌بینی می‌شود.
به هموطنان توصیه می‌شود در ساعات بعدازظهر و اوایل شب از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری نمایند، ضمن اینکه با توجه به وقوع تندباد موقت احتمال شکستن شاخه‌های درختان وجود دارد. همچنین به دلیل وقوع صاعقه در ارتفاعات، لازم است کوهنوردان حتی الاامکان از صعود به ارتفاعات خودداری نمایند.