kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۰۳۶۵
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۱

کوتاه از شهرستان‌ها



اجرای طرح حمایت از ایتام
سرویس شهرستانها: رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد استان یزد گفت: طرح «هر کارمند یک حامی» با هدف مشارکت کارکنان دستگاه‌های دولتی و خصوصی برای حمایت از ایتام و محسنین (کودکان یتیم و غیر یتیم نیازمند) تحت حمایت کمیته امداد در ماه مبارک رمضان در استان یزد اجرا می‌شود.
مهدی نشاسته‌گر افزود: خیران می‌توانند با پرداخت حداقل 50 هزار تومان به صورت ماهیانه، حمایت مادی و معنوی یک یا چند یتیم و یا فرزندان نیازمند غیر یتیم دارای سرپرست بیمار و از کار افتاده تحت حمایت را به عنوان فرزندان معنوی خود عهده‌دار شوند.
کمک به سیلزدگان
سرویس شهرستانها: سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان از ارسال کمک‌های نقدی کارکنان این واحد دانشگاهی برای کمک به سیل زدگان خبر داد.
سید حمیدرضا صادقیان اظهار کرد: کارکنان دانشگاه آزاد واحد لنجان با اهدای برخی از لوازم مورد نیاز به یاری همنوعان خود شتافتند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر نیز از جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی اساتید، دانشجویان و کارکنان این واحد دانشگاهی به مناطق سیل‌زده خبر داد.
پیمان داوری گفت: تاکنون بیش از 100 میلیون ریال در قالب کمک‌های نقدی و همچنین برخی اقلام غیرنقدی مورد نیاز مناطق سیل‌زده توسط اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر جمع‌آوری شده است.
وی افزود: این کمک‌ها در قالب اهدای داوطلبانه بخشی از حقوق اردیبهشت ماه استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر و همچنین کمک‌های نقدی و غیرنقدی دانشجویان است.
استفاده از لجن‌های پالایشگاه
اصفهان- خبرنگار کیهان: طرح تحقیق و بررسی نحوه استفاده از لجن‌های واحد بازیافت پالایشگاه اصفهان در کارخانه سیمان اردستان و اجرای طرح در مقیاس پایلوت تحت نظارت اداره کل سازمان حفاظت از محیط زیست، به مجری‌گری دانشگاه پیام نور اصفهان و کارفرمایی شرکت پالایش نفت اصفهان عملیاتی شد.
به گزارش واحد پژوهش و فناوری شرکت پالایش نفت اصفهان، استفاده از این روش برای امحاء این نوع خاک آلوده به مواد نفتی کاملاً بی‌خطر و به دور از آسیب‌های محیط‌زیستی اعلام شده است، به طوری که می‌توان این روش را به عنوان راهکاری بسیار مؤثر و مطلوب در استفاده از این نوع پسماندها و موارد مشابه قلمداد کرد.
افزایش تولید قطعات
تیراژ قطعات تولیدی برای شرکت پالایش نفت اصفهان نسبت به سال گذشته 300 درصد افزایش داشته است.
رئیس پشتیبانی ساخت داخل شرکت پالایش نفت اصفهان گفت: در سال گذشته موفق به ساخت 453 قطعه با تیراژ 120 هزار عدد شدیم و میزان صرفه‌جویی این تولیدات برابر حدود 260 میلیارد ریال برآورد شده است.
سعید احترامیان هزینه ساخت قطعات را 45 میلیارد ریال عنوان کرد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر با بیش از 500 شرکت سازنده داخلی ارتباط داریم، اظهار داشت: تاکنون با این روش کارهای بسیار مهم و ارزشمندی صورت گرفته که حتی با نمونه‌های خارجی قابل رقابت هستند.