kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۰۰۶۳
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۰

رونق افطاری‌های ساده در کوچه‌های عاشقی

با آمدن دوباره ماه دل انگیز و الهی رمضان یک بار دیگر جلوه‌های زیبایی از ایمان و ایثار در جای جای میهن اسلامی بیش از پیش خودنمایی می‌کند.



رمضان که می‌آید گویی هر زیبایی زیباتر می‌شود و هر کار خوبی، خوبتر جلوه می‌نماید.
یکی از کارهای نیک و زیبایی که همچون سال‌های گذشته این شب‌ها و در ماه بندگی و عاشقی در کوچه‌ها و خیابان‌های شهرها و محلات ایران اسلامی به چشم می‌خورد، سفره‌های ساده و بی‌منت افطاری‌هایی است که مردم برای رهگذران روزه دار پهن می‌کنند تا در لحظات افطار میزبان مهمانان خدا باشند و از بهره و ثواب بی‌کران سنت حسنه افطاری دادن بهره‌مند.
تاکید بر این افطاری‌های ساده و تجلیل از این سنت حسنه نیز طی سال‌های گذشته بارها در کلام رهبر معظم انقلاب دیده می‌شود. ایشان در این باره می‌فرمایند: « این رسمی که چند سال است بین مردم راه افتاده است که سفره‌های افطار ساده‌ مردمی را چه در مساجد، چه در کوچه‌ها و چه در خیابان‌ها گسترده می‌کنند و افطار می‌دهند، بسیار عادت خوب و سنّت خوبی است.»
فراخوان افطاری ساده
 در مناطق سیل‌زده کشور
«افطاری ساده» پویش همگانی است که پس از طرح دغدغه‌ رهبرانقلاب در سال ۱۳۹۲ در خطبه‌های عید سعید فطر به راه افتاد و سال به سال در جامعه رواج بیشتری یافت.
امسال که هموطنان در چند استان کشور درگیر سیل شده‌اند، توجه ویژه رهبر انقلاب به معیشت آسیب‌دیدگان و ادامه‌دار بودن پیامدهای سیل باعث شد تا سنت حسنه‌ افطاری‌های عمومی به سمت مناطق سیل‌زده نیز هدایت و اجرا شود. هموطنان می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۴۴*۸۸۷۷* و یا واریز به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۰۰۴۴ به نام کمیته امداد امام‌خمینی(ره)، در این امر خیر شریک شوند.