kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۰۰۱۴
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۶
خطاب به فرستاده کاخ سفید

عمار حکیم: اجازه نمی‌دهیم عراق پایگاه تعرض به دیگر کشورها بشود

رهبر جریان حکمت ملی عراق در دیدار با معاون وزیر خارجه آمریکا، به وی یادآور شد که عراق اجازه نمی‌دهد خاک این کشور تبدیل به پایگاهی برای تعرض به دیگر کشورها بشود.




«سید عمار حکیم»، پنجشنبه در این دیدار با «دیوید ساتر فیلد»، به وی یادآور شد که عراق اجازه نمی‌دهد که خاک این کشور به پایگاهی برای تعرض به دیگر کشورها بشود. حکیم در ادامه، تأکید کرد که عراق در قبال کشورهای منطقه و جهان، سیاست درهای باز را پیش گرفته و با جدیت می‌کوشد که روابطی متعادل براساس منافع مشترک برقرار کند.
به گزارش خبرگزاری فارس، رهبر جریان حکمت ملی عراق با ‌اشاره به مسائل منطقه‌ای، بر ضرورت فاصله گرفتن از تنش‌های موجود و اجتناب از پیامدهای پرمخاطره آن، که تأثیر منفی بر ملت‌های منطقه خواهد داشت، تأکید کرد و خواستار گفت‌وگویی فراگیر برای حل مشکلات موجود شد.
اظهارات عادل عبدالمهدی
نخست‌وزیر عراق در جریان دیدار با سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه در بغداد، اظهار داشت: عراق تمایل دارد با همه همسایگان خود، کشورهای عربی و بین‌المللی از جمله ایران و آمریکا روابط داشته باشد.
وی تصریح کرد: عراق در افزایش امنیت، ثبات و شکوفایی اقتصادی منطقه و دنیا سهیم بوده و سفرهای ما به کشورهای همسایه، عربی، منطقه‌ای و اروپایی در همین راستا
است.
نخست‌وزیر عراق خاطر نشان کرد که این روابط متوازن، جایگاه واقعی عراق را به این کشور بخشیده و بازتاب مثبتی بر ثبات داخلی این کشور داشته است.
عبدالمهدی سیاست‌های عراق را این‌گونه تشریح کرد: باور عراق به گفت‌وگو و تفاهم برای حل همه مشکلات با کشورهای همسایه، غالب کردن مشترکات بر اختلافات، عدم ورود به هیچ محوری و موضع علنی عراق مبنی بر اینکه این کشور بخشی از سیستم تحریم‌های آمریکا علیه ایران نخواهد بود.
وی همچنین تأکید کرد که باید تلاش‌ها برای حفظ ثبات در منطقه افزایش یابد، از شدت بحران کاسته شود و ملت‌ها را از مخاطرات فقدان امنیت و ثبات دور کرد.
انفجار انتحاری
فرماندهی عملیات پایتخت عراق از وقوع انفجار انتحاری در منطقه «جمیله» شهرک «صدر» بغداد خبر داد و اعلام کرد که فردی انتحاری بمب همراه خود را هنگام محاصره نیروهای امنیتی منفجر کرد. بر اثر این انفجار، یک نفر کشته و هشت تن دیگر زخمی شدند. هیج گروهی مسئولیت این حمله انتحاری را برعهده نگرفته است..
بعد از شکست داعش در عراق و از سال 1396 تاکنون، شهرهای این کشور از آرامش نسبی برخوردار بوده و انفجارها تقریبا به صفر رسیده است.