kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۰۰۰۷
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵

مرکز سوختگی بیمارستان امام خمینی اردبیل تیرماه امسال بهره‌برداری می‌شود



اردبیل- خبرنگار کیهان:
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تکمیل و بهره‌برداری مرکز تروما و سوختگی بیمارستان امام خمینی‌(ره) اردبیل در تیرماه سال جاری خبر داد.
سعید نمکی که برای شرکت در جشن ملی مدارس عاری از پوسیدگی دندان به اردبیل مسافرت کرده بود در جریان بازدید از مرکز ترومای اردبیل به افتتاح آن در تیرماه و همزمان با سفر رئیس جمهور به استان قول مساعد داد.
عملیات مرکز ترومای اردبیل از سال 1385 آغاز شده و از آن زمان تاکنون در هر مقطعی وعده‌های متعدد برای تکمیل نهایی آن از سوی مسئولین داده شده است.
مردم در سال‌های اخیر اعتماد به وعده‌های مسئولان در ارتباط با این پروژه که از 95 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است را از دست داده‌اند.
وی در جشن ملی مدارس عاری از پوسیدگی دندان در شهر نمین گفت: در زمینه بهداشت دهان و پوسیدگی دندان، عقب هستیم و استان اردبیل نیز در این شاخص از وضعیت مطلوبی برخوردار نمی‌باشد.
وی گفت: در سال جاری با استفاده از همه امکانات موجود عاری‌سازی از پوسیدگی دندان یک میلیون و 200 هزار دانش‌آموز پایه ششم ابتدایی اجرائی می‌شود.
وی با اشاره به برخی از ادعاها مبنی بر کمبود دارو در کشور گفت: علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه استکبار، داروهای مورد نیاز کشور از راه‌های مختلف تامین شده و در این ارتباط مشکلی وجود ندارد.
وی افزود: در حال حاضر کمبود دارو نسبت به روزهای مشابه سال قبل کمتر است و تلاش می‌شود این روند تا پایان سال ادامه داشته باشد.