kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۸۸۵۵
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۳
روحانی :

نفت خود را به روش‌های مختلف به فروش خواهیم رساند

رئیس‌جمهوربا اشاره به تصور ترامپ در به صفر رساندن صادرات نفت ایران، تصریح کرد: این کار امکان‌پذیر نیست و ما به روش‌های مختلف نفت خود را به فروش خواهیم رساند و آمریکا با اینگونه اقدامات خود به تمام ملت‌های جهان و همه شرکت‌های نفتی دنیا و حتی به ملت خودش ظلم می‌کند.




حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور در جلسه روز گذشته هیئت دولت با تأکید بر اینکه امروز راهی جز ایستادگی و مقاومت در برابر متجاوز وجود ندارد، تصریح کرد: آمریکایی‌ها در طول
۴۰ سال گذشته هر روز توطئه جدیدی علیه ملت بزرگ ایران طراحی و اجرا کردند و همواره شکست خورده و باز هم شکست خواهند خورد.
روحانی با بیان اینکه آمریکایی‌ها از روز دوشنبه تبلیغات جدیدی را برای فشار بر ملت ایران آغاز کردند، گفت: البته آمریکایی‌ها اقدامات جدی خود را از اردیبهشت پارسال و مقدمات آن را از دی ماه 96 شروع کرده بودند و هر روز هم یک اقدام خلاف قانون در عرصه‌های بین‌المللی، سیاسی، تبلیغاتی و به‌ویژه اقتصادی برای فشار علیه ملت ایران انجام می‌دهند.
راهی جز ایستادگی و مقاومت در برابر متجاوز وجود ندارد
روحانی با تأکید بر اینکه آمریکا تا به امروز در صحنه بین‌المللی، منطقه‌ای، سیاسی و تبلیغاتی در اقدامات خود ناموفق بوده، ‌اظهار داشت: آمریکایی‌ها در صحنه اقتصادی نیز به اهداف مورد نظرشان نرسیده و نخواهند رسید، البته طبیعی است که با فشارهای خود مشکلاتی برای زندگی روزمره مردم ایجاد کنند، اما ملت ایران به
وی با اشاره به اینکه امروز راهی جز ایستادگی و مقاومت در برابر متجاوز وجود ندارد، خاطرنشان کرد: به متجاوزی که می‌خواهد قدم به قدم ملت ایران را تحت فشار قرار دهد، باید بفهمانیم که مسیر غلط و نادرستی را انتخاب کرده است.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه آمریکا با همه توان خود قادر نیست بازار نفت جهان را در مشت خود قرار دهد، تأکید کرد: آمریکایی‌ها در این زمینه تصور غلطی دارند.
عربستان و امارات
 وجود و بقایشان
 مدیون ایران است
روحانی با اشاره به اینکه امروز از روابط بسیار خوبی با اکثر همسایگان خود برخوردار هستیم، اظهار داشت: تنها یکی دو کشور وجود دارند که آنها نیز باید متوجه اعمال و رفتار خود باشند. عربستان و امارات باید بدانند که وجود و بقایشان در سایه تصمیم خردمندانه حکومت جمهوری اسلامی ایران است. چنانچه سران نظام اسلامی تصمیمات دقیقی را در مقطعی که صدام به کویت حمله کرد، نگرفته بودند امروز اثری از این کشورها وجود نداشت.
روحانی خاطرنشان کرد: این جمهوری اسلامی ایران بود که عربستان را نجات داد و اگر تصمیم دیگری در آن مقطع گرفته بودیم، چه بسا امروز اثری از عربستان و امارات وجود نداشت.
رئیس‌جمهور اضافه کرد: اولین کشوری بودیم که حمله صدام را به کویت حتی قبل از عربستان و امارات و شورای همکاری خلیج ‌فارس محکوم و بیانیه صریح و قاطعانه‌ای در این زمینه منتشر کردیم.
رئیس‌جمهور گفت: شما که وجودتان در سایه جمهوری اسلامی ایران است، چطور به ترامپ می‌گویید که اگر صادرات نفت ایران را به صفر برسانید ما آن را جبران خواهیم کرد؟ آیا از تبعات این حرف خود آگاه هستید و می‌دانید که این به معنای دشمنی صریح با ملت ایران است؟ آیا نمی‌دانید که دوران ترامپ به پایان خواهد رسید و ما ماندگار هستیم و به عنوان همسایه در طول سالیان طولانی در کنار هم خواهیم بود؟ بهتر است به فکر دوستی دائمی در منطقه باشیم.
روحانی خطاب به عربستان و امارات، افزود: جمهوری اسلامی ایران حق حیات بر گردن شما دارد و این دروغ نیست و یک تعارف و یا شعار نیست. ما بودیم که نگذاشتیم کشور شما از بین برود و بر شما مسلط شوند، چطور امروز با دشمنان ما همکاری می‌کنید؟
ملت ایران از این مشکلات
عبور خواهد کرد
رئیس‌جمهوربا اشاره به تصور ترامپ در به صفر رساندن صادرات نفت ایران، تصریح کرد: این کار امکان‌پذیر نیست و ما به روش‌های مختلف نفت خود را به فروش خواهیم رساند و آمریکا با اینگونه اقدامات خود به تمام ملت‌های جهان و همه شرکت‌های نفتی دنیا و حتی به ملت خودش ظلم می‌کند.
رئیس‌جمهور تصریح کرد: ملت ایران در کنار مقام معظم رهبری دولتمردان و نیروهای مسلح و همراه با همه کشورهای منطقه و کشورهای دوست از این مشکل عبور خواهد کرد اما بدانید راهی که انتخاب کرده‌اید نادرست و غلط است.
رئیس‌جمهور تصریح کرد: شما می‌دانید که جمهوری اسلامی ایران قدرت اصلی منطقه‌ است و اگر اراده دیگری داشته باشد از آن استفاده می‌کند، لذا راهی را انتخاب کنید که به نفع ملت‌های منطقه و جهان و به نفع بازار باشد.
روحانی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی وزرا و مسئولین نظارتی و تعزیراتی برای رفاه مردم و رساندن کالا به دست مردم با قیمت عادلانه مسئولیت سنگینی بر عهده‌دارند.
رئیس‌جمهور تصریح کرد: مردم اطمینان داشته باشند که از شرایط کنونی به خوبی عبور خواهیم کرد و هیچگونه نگرانی برای آینده نداشته باشند؛ از اینگونه تهدیدات زیاد بوده اما به فضل الهی از آن عبور کرده و به اهداف بلند ملت ایران دست خواهیم یافت.