kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۸۷۴۶
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۹

حوادث کوتاه از کشور


      
      برخورد مینی‌بوس با تریلی
مشهد‌– ایرنا‌: معاون سازمان آتش‌نشانی مشهد از برخورد یک‌دستگاه مینی‌بوس با یک‌دستگاه تریلی در حوالی شهرک نیرو هوایی این شهرستان خبر داد.آتشپاد دوم مهدی رضایی گفت: در این سانحه 11 نفر از سرنشینان مینی‌بوس که از کارکنان یک کارخانه بودند به همراه راننده تریلی مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.علت سانحه از سوی کارشناسان مربوطه در دست بررسی است.
سقوط پاراگلایدرسوار
کرمانشاه‌– ایرنا‌: رئیس ‌مرکز مدیریت حوادث و اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: یک خانم 22 ساله در اثر سقوط از پاراگلایدر جان باخت. صائب مدرسی‌، افزود: این فرد که در سایت پروازی «ویس قرنی» مشغول عملیات پرواز بود از ارتفاع 80 متری سقوط کرد.وی اظهار داشت: کارکنان مرکز اورژانس که در محل حادثه حاضر شده بودند، بعد از معاینه متوجه شدند که این فرد بعد از سقوط بلافاصله فوت کرده است.
واژگونی خودرو
قزوین‌– خبرنگار کیهان‌: رئيس پليس راه استان قزوین از فوت دو نفر بر اثر واژگونی یک دستگاه سواری «پژو» در محور «بوئین زهرا – قزوین» خبر داد.
سرهنگ «بیگلری» گفت: پس از حضور ماموران پليس در محل حادثه مشخص شد راننده و یکی ازسرنشینان خودرو «پژو» بر اثر شدت ضربه در دم فوت و سرنشین دیگر سواری مصدوم و توسط عوامل اورژانس به بیمارستان انتقال یافت.وي تصريح كرد: كارشناسان پليس راه علت اين حادثه را عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی راننده اعلام كردند.
انهدام باند سرقت
اراک‌– خبرگزاری صدا و سیما‌: فرمانده انتظامی شهرستان خمین گفت: ماموران انتظامی موفق به شناسایی و دستگیری سارقان حرفه‌ای گوشی‌های تلفن همراه در خمین شدند.
سرهنگ عزیزی افزود: با دستگیری یک خریدار گوشی تلفن‌های همراه سرقتی در خمین و با پیگیری کارآگاهان پلیس سه سارق حرفه‌ای دستگیر و به سرقت گوشی تلفن همراه به ارزش یک میلیارد ریال اعتراف کردند.
وی اضافه کرد: در بازجویی‌های فنی پلیس افراد دستگیر شده به چهار مرحله سرقت از مغازه‌های فروش تلفن همراه و سرقت پلاک‌های خودرو اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
محموله قاچاق
سرویس شهرستان‌ها‌: فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویر احمد‌،گفت: مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی گچساران از یک دستگاه کامیون تریلی محموله‌ای قاچاق به ارزش یک میلیارد و 780میلیون ريال كشف کردند. سرتیپ «مهدی انصاری»  افزود: مأموران حین انجام ایست و بازرسی به یک دستگاه کامیون تریلی کشنده مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.وی بیان داشت: مأموران در بازرسي از این خودرو 12 دستگاه موتور کولرگازي و 350 هزار عدد انواع لوازم آرایشی بهداشتی کشف کردند.
این مقام انتظامی ارزش کالاهای کشف شده را یک میلیارد و 780 میلیون ریال اعلام و خاطرنشان کرد: راننده دستگیر و به مرجع قضائی تحویل و خودرو نیز به پارکینگ منتقل شد.
دستگیری اعضای شرکت هرمی
ساری– ایسنا‌: فرمانده انتظامی شهرستان عباس‌آباد از دستگیری 10 نفر از اعضای یک شرکت هرمی در این شهرستان خبر داد.
حسین عبدی گفت: با انجام اقدامات اطلاعاتی، اعضای این شرکت هرمی که با اجاره منزلی در این شهرستان اقدام به فعالیت و عضوگیری و آموزش افراد می‌کردند، شناسایی شدند.وی با ‌اشاره به کشف سیستم‌های رایانه‌ای، جزوات و کتاب‌های آموزشی در بازرسی از محل فعالیت این افراد، افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند و موضوع در دست بررسی است.
فرمانده انتظامی شهرستان عباس‌آباد گفت: شیادان فعال در دسیسه‌های هرمی، با استفاده از شیوه‌های روان‌شناسی، افراد را به عضو شدن در زیرگروه‌های خود ترغیب می‌کنند.
سانحه رانندگی مرگبار
سمنان– خبرگزاری صدا و سیما: رئیس ‌پلیس راه استان سمنان از تصادف بین دو خودروی سواری در جاده میامی- سبزوار‌، با سه کشته و مصدوم خبر داد.سرهنگ تقی کبیری افزود: این سانحه در کیلومتر ٨۶ محور میامی- سبزوار  و بین یک دستگاه خودروی سواری ال ٩٠ با یک دستگاه پژو 405 رخ داد.
وی اضافه کرد: در این تصادف دو نفر از سرنشینان تندر ٩٠ در دم جان باختند و یک نفر نیز راهی بیمارستان شد.کارشناسان پلیس تغییر مسیر ناگهانی تندر ٩٠ را علت بروز این سانحه اعلام کردند.
سرقت موتورسيکلت
قزوین‌– خبرنگار کیهان‌: سرپرست فرمانده انتظامی شهرستان تاکستان از دستگيري يک سارق موتورسيکلت در حین فروش مواد مخدر خبر داد.
سرهنگ «کوروش عزیزی» گفت: ماموران با مراقبت‌های نامحسوس‌، حین گشت‌زنی به یک راکب موتورسیکلت که به صورت مشکوک در حال پرسه زنی در سطح شهر بود مشکوک و دستور ایست دادند.
وی افزود: راکب موتورسوار پس از مشاهده ماموران متواری و ماموران پس از مدتی تعقیب و‌ گریز راکب موتورسیکلت را دستگير کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان تاکستان اضافه کرد: با انتقال فرد دستگیر شده به مقر پلیس‌، وی در بازجوئی فنی ماموران به سرقت سه دستگاه موتورسیکلت اعتراف ومقدار 300 گرم مواد مخدر از نوع حشیش از وی کشف شد.
تاجر قلابی
سرویس شهرستان‌ها‌: فرمانده انتظامی استان اردبیل از دستگیری یک متهم که با ارائه چک‌های بی‌محل و معرفی خود به عنوان تاجر از بازاریان اردبیل کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.
سرتیپ «هوشنگ حسینی» گفت: به دنبال وصول یک فقره پرونده با موضوع کلاهبرداری از بازاریان، کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی اردبیل موضوع را به صورت ویژه تحت بررسی قرار دادند.
وی افزود: با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد فردی 51 ساله با معرفی خود به عنوان تاجر و انتساب به یکی از بازیگران مشهور کشور، اقدام به خرید گردو و خرما با ارائه چک‌های بی‌محل به ارزش 10 میلیارد ریال کرده است.وی اضافه کرد: متهم در پرونده مجرمانه خود سه فقره جعل و کلاهبرداری، یک فقره صدور چک بلا‌محل و دو مورد فرار از زندان دارد.
ماهی قاچاق
زاهدان‌– خبرگزاری صدا و سیما‌: فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از کشف ماهی قاچاق در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ حیدرعلی کیخای‌مقدم‌، گفت: ماموران ایستگاه بازرسی شهید یداللهی هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور چابهار‌– جکیگور به دو دستگاه کامیون کشنده مشکوک و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
وی افزود: مأموران پس از متوقف کردن خودروها در بازرسی از آنها مقدار 10 تن ماهی قاچاق و فاقد هرگونه مجوز گمرگی و بهداشتی از نوع «سفره ماهی» کشف کردند.وی تصریح کرد: ارزش این محموله یک میلیارد و 200 میلیون ریال برآورد شده است که در این رابطه خودروها توقیف و متهمین پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.