kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۸۷۴۵
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۹

خط آهن خرمشهر - اهواز بازگشایی شد

معاون مدیرکل راه‌آهن جنوب و مدیر پایانه راه‌آهن خرمشهر گفت: خط ریلی خرمشهر - اهواز پس از تعمیرات اساسی بازگشایی شده و قطار محلی ریل باس ساعت 6 صبح دیروز سه شنبه پس از مدتی توقف مجددا از خرمشهر راهی اهواز شد.

 
  سرویس شهرستانها:

غلامحسین فارسیان اظهار داشت: خط ریلی خرمشهر - اهواز که بر اثر سیلاب دچار آب‌شستگی شده بود پس از تعمیرات اساسی مجددا بازگشایی شد و حرکت قطارها از این مسیر از روز سه‌شنبه به روال عادی بازگشت.
وی فاصله آبگرفتگی و عملیات ترمیم این خط را در 40 کیلومتری خرمشهر بیان کرد و گفت: روز گذشته عملیات ترمیم خط ناشی از آب‌شستگی سیلاب انجام شد.
به گزارش ایرنا صبح روز یکشنبه دبی آب خروجی به سمت ایستگاه‌های راه‌آهن حمید و حسینیه در مسیر اهواز - خرمشهر قسمتی از خط ریلی راه‌آهن جنوب در کیلومتر 871 را دچار آب شستگی کرد.
بنا به این گزارش در روزهای عادی علاوه‌بر قطار خرمشهر - تهران قطار محلی ریل باس خرمشهر - اهواز نیز روزانه از این مسیر تردد دارد.
عملیات ترمیم مسیرهای ریلی اهواز- خرمشهر و اهواز - اندیمشک نیز روز دوشنبه پایان یافت و برای بررسی و آزمایش‌های پیش از بازگشایی مسیر ریلی مذکور ، قطارهای باری در این خطوط به حرکت در آمدند.
بر اثر سیل کم سابقه در خوزستان مسیر ریلی جنوب در بلاک آهودشت به بامدژ از ساعت چهار روز پنجشنبه 15 فروردین دچار شستگی زیرسازی شد که این مسیر ریلی نیز تعمیر و بازگشایی شد.
نیاز به 2500 کانکس برای اسکان سیل‌زدگان خوزستان
مسئول فرهنگی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه گفت: خوزستان نیازمند بیش از 2 هزار و 500 کانکس برای اسکان مردم سیل‌زده است.
حجت‌الاسلام ناصر سرخه ویس، افزود: با توجه به حجم بالای آب در برخی روستاهای منطقه عملیات تخلیه آب از این روستاها نیازمند زمان زیادی است.
وی عنوان کرد: سیلاب در برخی نقاط استان خوزستان کاهش پیدا کرده است ولی در برخی مناطق مانند شعیبیه شوشتر همچنان تردد مشکل است و آب در شهر گوریه نیز مقداری کاهش پیدا کرد.
وی گفت: با توجه به این‌که بسیاری از مردم شعیبیه دامدار هستند باید برای تأمین خوراک و علوفه موردنیاز دام‌ها چاره‌اندیشی شود.
جشن ازدواج 2 زوج در اردوگاه اسکان سیل‌زدگان
پیوند آسمانی 2 زوج جوان دوشنبه شب در اردوگاه اسکان موقت ورزشگاه تختی اهواز با حضور جمعی از مسئولان استان خوزستان برگزار شد.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره ورزش و جوانان خوزستان دوشنبه شب اظهار داشت: با توجه به اینکه جشن ازدواج این 2 زوج جوان از قبل برنامه‌ریزی شده بود و سیلاب مانع برگزاری آن شد لذا اداره ورزش و جوانان خوزستان با همکاری استانداری و جمعی از خیران استان، شرایط لازم برای برگزاری جشن ازدواج برای این زوج‌های جوان را فراهم کرد.
سهام حردانی افزود: در حال حاضر جمعی از مردم سیل زده استان در سالن‌های ورزشی اداره ورزش و جوانان استان به صورت موقت ساکن هستند که برای کاهش دغدغه‌های جوانان به مناسبت هفته جوان این جشن ازدواج تدارک دیده شد.
وی گفت: سفره عقد، جهیزیه و همچنین هتل برای این 2 زوج جوان تامین شده و بر اساس برنامه‌های صورت گرفته قرار است سفر مشهد نیز برای این زوج‌ها تدارک دیده شود.
حردانی تصریح کرد: در حال حاضر 110 نفر از سیل زدگان استان در 28 چادر در سالن ورزشگاه تختی اهواز استقرار یافته‌اند.
وی گفت: سه روز گذشته نیز آیین ازدواج 2 زوج جوان در سالن والیبال ورزشگاه تختی اهواز برگزار شد و در روزهای آینده نیز برنامه‌ریزی برای برگزاری جشن ازدواج 6 زوج جوان دیگر پیش‌بینی شده است.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره ورزش و جوانان خوزستان گفت: در هفته جوان برنامه‌هایی همراه با کمک‌های نقدی و غیر نقدی ، امدادی و همچنین خدماتی در حوزه‌های روانشناختی برای سیل زدگان تدارک دیده شده است.
یکشنبه شب نیز پیوند آسمانی یک زوج جوان در اردوگاه اسکان شهید هاشمی اهواز برگزار شد.
شادگان در مقابل سیلاب ایمن شد
 فرماندار شادگان در استان خوزستان گفت :برای جلوگیری از نفوذ سیلاب به مناطقی از شهر شادگان و روستاهای منطقه همچنین ایمن‌سازی این شهر در مقابل سیلاب 12 کیلومتر سیل‌بند در بخش مرکزی و شهر شادگان احداث شد.
سعید حاجیان اظهار داشت: این سیل‌بندها از سوی نیروهای مردمی، گروه‌های جهادی، دستگاه‌های اجرایی و نیروهای معین ستاد بحران استان و شهرستان‌های معین شادگان احداث شده است.
وی به تخلیه چهار روستای رگبه، حزبه، صراخیه و آلبشلوگ و سکونت تعدادی از آنها در منازل مسکن مهر شادگان و اردوگاه‌های اسکان موقت ‌اشاره کرد و افزود: تاکنونی حادثه جانی در جریان سیل در این شهرستان رخ نداده است.
حاجیان گفت: ورودی آب از طریق نهر بحره به قسمت شمالی تالاب بین‌المللی شادگان کاهش یافته و پیش‌بینی می‌شود حجم آب با هدایت آن به سمت قسمت جنوبی و دریا در اطراف شهرستان کاهش یابد.
بر اساس برآورد اولیه میزان خسارت وارده به بخش کشاورزی این شهرستان ناشی از سیلاب اخیر یک هزار و 916 میلیارد ریال بوده است.
جاده شادگان به دارخوین به منظور هدایت سیلاب در قسمت شمالی تالاب بین‌المللی شادگان به قسمت جنوبی و سپس هدایت آن به دریا شکافته شد.
سیلاب در شهرستان فسا یک قربانی گرفت
بر اثر بارش‌های رگباری و جاری شدن سیلاب عصر دوشنبه در ارتفاعات بخش شیبکوه شهرستان فسا یک چوپان محلی جان خود را از دست داد.
قربانی این حادثه به نام «کریمی» حدود 30 سال سن داشت و بر اثر قرار گرفتن در مسیر‌های سیلابی ارتفاعات بخش شیبکوه جان خود را از دست داد.
بارش تگرگ و وزش تند باد نیز عصردوشنبه به برخی از کشتزارهای بخش شیبکوه زیان رساند.
همچنین بر اثر بارندگی شدید و سیلابی شدن بخش خفر در شهرستان جهرم برخی از معابر این منطقه روز دوشنبه دچار آبگرفتگی شده است.
8 روستای سیستان تخلیه شد
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: هشت روستا در شمال سیستان و بلوچستان به دلیل جاری شدن سیلاب در روزهای اخیر تخلیه و اهالی آن در مکان‌های امن اسکان داده شدند.
رسول راشکی اظهار داشت: علت آبگرفتگی این هشت روستا شکستگی دایک کانال نیاتک بوده که ساکنان این روستاها در مکان‌های امن اسکان داده شده‌اند.
وی گفت: 60 خانوار از روستای ارگ میر علی که در محاصره سیلاب قرار گرفته‌اند با کمک نیروهای هلال احمر سیستان و بلوچستان به نقاط امن انتقال داده شده‌اند.
وی تصریح کرد: تاکنون 135 تخته موکت، 524 تخته پتو و نصب 135 دستگاه چادر بین سیل زدگان توزیع شده است.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون 157 خانوار در قالب 831 نفر در نقاط امن اسکان و انتقال داده شده‌اند و برخی از شهروندان نیز بنا به درخواست خود در منازل اقوام به سر می‌برند.
سیلاب ۳ محور سیستان و بلوچستان را مسدود کرد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: طغیان رودخانه‌ها سه محور مواصلاتی در شمال سیستان و بلوچستان مسدود شده است.
عبدالرحمان شهنوازی افزود: در حال حاضر مسیرهای زابل، هیرمند- بی‌بی دوست؛ زابل، هیرمند- جاده فرودگاه و محور هیرمند- نیمروز  بسته شده و تردد در این مسیرها مقدور نیست و تلاش ماموران راهداری و تیم امدادی برای بازگشایی محور‌های مسدود شده در شمال سیستان و بلوچستان در حال انجام است.
تعطیلی مدارس روستاهای سیلابی سیستان
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: به دلیل مشکل در تردد دانش‌آموزان و جلوگیری از بوجود آمدن خطرات احتمالی برای دانش‌آموزان در پی سیلاب برای رفتن به مدرسه ، مدارس 11 روستای تحت تاثیر سیلاب در سیستان تا اطلاع ثانوی و تا رسیدن به شرایط عادی تعطیل اعلام شده است.
شهنوازی، افزود: در حال حاضرمشکل قسمتی از رودخانه نیاتک که بر اثر سیلاب دچار شکستگی شده بود رفع شده است اما با توجه به اینکه این پل از نقاط دیگری هم شکسته نیروهای زیادی به دنبال رفع مشکل آن هستند.
اهدای ۱۰۰۰ رأس دام به سیل‌زدگان
معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: بنیاد برکت احسان یکهزار رأس دام به سیل زدگان خراسان شمالی اهدا می‌کند.
سید امیرحسین مدنی در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده خراسان شمالی اظهار داشت: دو هزار بسته لوازم خانگی برای سیل زدگان و اقشار مستضعف و محروم مناطق مختلف استان خراسان شمالی که نیازمند این کالاها هستند از سوی بنیاد برکت اهدا می‌شود.
وی افزود: در کل کشور هشت هزار راس دام برای سیل‌زدگانی که دام آنها در سیل تلف شده در نظر گرفته شده است که با توجه به حجم خسارات روستاهای خراسان شمالی یکهزار راس دام نیز از سوی این بنیاد به سیل‌زدگان خراسان شمالی اهدا می‌شود.
معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: با تفاهم‌های صورت گرفته بین استانداری خراسان شمالی با بنیاد برکت نحوه توزیع این دام‌ها مشخص شده و این احشام به افرادی که در بارندگی‌های سال 98 آسیب‌دیده‌اند توزیع می‌شود.
مدنی اضافه کرد: تمام اقلام با مدیریت بنیاد برکت توزیع شده و برای استان لرستان 10 هزار مجموعه لوازم خانگی، استان گلستان 4 هزار، مازندران 1000 مجموعه و استان‌های ایلام و فارس هم مجموعا هزار مجموعه ارسال و توزیع می‌شود. مجموعه لوازم خانگی ارسالی شامل یخچال، گاز، فرش، دو تخته پتو، سرویس قابلمه و سرویس ظروف آشپزخانه است.
انسداد 2 راه ارتباطی خراسان جنوبی به کرمان
رئیس‌مرکز مدیریت راه‌های خراسان جنوبی گفت: محور راور به دیهوک و شهداد به نهبندان که به دلیل آسیب جدی ناشی از سیلاب اخیر در محدوده استان کرمان همچنان مسدود است.
هادی بهمنی افزود: در محورهای دیهوک به راور و شهداد به نهبندان 2 پل بزرگ تخریب شده است که به همین دلیل تردد در این محورها امکان‌پذیر
نیست.
وی با تاکید بر اینکه تردد از سمت نهبندان به شهداد به هیچ وجه توصیه نمی‌شود گفت: این مسیر از ایمنی کافی برخوردار نیست لذا رانندگان چنانچه قصد سفر به کرمان را دارند باید از مسیر زاهدان به بم و سپس مسیر بم به شهداد استفاده کنند.
رئیس ‌مرکز مدیریت راه‌های خراسان جنوبی بیان کرد: در مسیر دیهوک به راور نیز رانندگان می‌توانند از سمت یزد به طرف استان کرمان حرکت کنند.
وی افزود: مسیرهای یادشده در حوزه خراسان جنوبی مشکلی برای تردد ندارند اما چون در محدوده استان همجوار هنوز انسداد وجود دارد باید از مسیرهای جایگزین استفاده کرد.
بهمنی گفت: مسیر عشق آباد به بردسکن نیز از 25 فروردین ماه امسال به علت طغیان رودخانه و سیلاب مسدود و با تلاش راهداران با حداقل‌های ایمنی از طریق دسترسی به راه‌های فرعی بازگشایی شده است اما توصیه می‌شود رانندگان در تمامی محورها سرعت مطمئنه را
رعایت کنند.