kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۸۷۰۶
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۱

دولت 222 میلیارد تومان کمک بلاعوض به مازندران تخصیص داد


 
  رئیس‌سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران گفت که دولت برای کمک به خسارت‌دیدگان ناشی از سیل اخیر در این استان حدود 222 میلیارد تومان کمک بلاعوض اختصاص داده است.
 مفید غلامی‌راد افزود‌: حدود 64 میلیارد تومان از کمک‌های بلاعوض برای خسارت واحدهای مسکونی و تجاری اختصاص یافت که به طور میانگین در قالب کمک معیشتی و تعمیراتی به هر خانوار تا سقف 50 میلیون ریال پرداخت خواهد شد.
وی با اعلام اینکه بخشی از کمک‌های معیشتی و تعمیراتی تاکنون پرداخت شده است‌، گفت‌: 158 میلیارد تومان دیگر کمک بلاعوض تخصصی دولت هم برای بخش کشاورزی است که توزیع می‌شود.
غلامی‌راد توضیح داد‌: کمک بخش کشاورزی بر اساس برنامه‌ریزی برای هر هکتار زمین زراعی تا سقف 20 میلیون ریال و باغات نیز 50 میلیون ریال پرداخت خواهد شد.
براثر سیل اخیر در مازندران حدود 6 هزار و 500 واحد مسکونی دچار خسارت شد.
دبیر شورای توسعه و برنامه‌ریزی مازندران افزود‌: برای هر واحد دامداری نیز 50 میلیون ریال ، هر راس دام سبک تا سقف پنج میلیون ریال و دام سنگین نیز 30 میلیون ریال کمک بلاعوض داده می‌شود.
وی مبلغ کمک بلاعوض پرداختی به واحدهای مرغداری را نیز حدود 40 میلیارد ریال در مجموع پیش‌بینی کرد و گفت: در سیل اخیر 46 مرغداری گوشتی با 500 هزار قطعه و مرغ مادر نیز دو واحد با 100 هزار قطعه تخریب شدند.
رئیس ‌سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران گفت‌: همچنین دولت برای کمک به کشاورزان سیلزده و رونق تولید نیز 458 میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات بانکی ارزان قیمت به مازندران تخصیص داد.
وی اضافه کرد‌: در مجموع میزان کمک‌های بلاعوضی که دولت برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل به این استان اختصاص داد حدود 20 درصد از کل بودجه عمرانی سال گذشته است.