kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۸۶۴۷
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۵

حوادث کوتاه از کشور


    
    سرقت از کارت بانکی
همدان – خبرنگار کیهان : رئیس‌پلیس فتا استان همدان گفت: فردی با سواستفاده از کارت بانکی دوستش 300 میلیون ریال طلا خرید.سرهنگ فیروز سرخوش افزود: متهم به گمان اینکه دوستش حساب بانکی خود را تا پایان سال بررسی نمی‌کند اقدام به سواستفاده از کارت وی کرد.وی اضافه کرد: متهم پس از دستگیری ابتدا منکر هر گونه برداشت غیر مجاز بود ولی در نهایت با ارائه مدارک به کارش اعتراف کرد.
کلاهبرداری در پوشش شرکت لیزینگی
سرویس شهرستانها : فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: سه کلاهبردار که در قالب شرکت لیزینگ کامیون‌های نیمه سنگین و سنگین مبلغ 320 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند با تلاش کارآگاهان پلیس استان دستگیر شدند. سرتیپ «رضا بنی اسدی فر» اظهار داشت: کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی مطلع شدند‌اشخاصی با ایجاد شرکت کاغذی تحت عنوان فروش لیزینگ کامیون در سطح شهر کرمان اقدام به کلاهبرداری می‌کنند که به صورت ویژه موضوع را تحت رسیدگی قرار دادند.وی ادامه داد : ماموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی، در این رابطه سه متهم را دستگیرکردند که متهمان در تحقیقات پلیسی به کلاهبرداری در قالب شرکت لیزینگ کامیون‌های نیمه سنگین و سنگین به مبلغ 320 میلیارد ریال از 85 نفراعتراف کردند.
کشف آرد قاچاق
قزوین – خبرنگار کیهان : فرمانده انتظامی شهرستان «بوئین زهرا» از کشف دو تن آرد قاچاق در این شهرستان خبر داد. سرهنگ «حسین علیان نژادی» اظهار داشت: در پی اخبار واصله مبنی بر دپوی آرد قاچاق در یکی از روستاهای بوئین زهرا بررسی موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.وی در ادامه افزود: پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و مراقبتی لازم مشخص شد کالای مورد نظر در یک گاوداری انبار شده است.فرمانده انتظامی بوئین زهرا با‌اشاره به هماهنگی با مقام قضائی گفت: ماموران این فرماندهی طی یک عملیات غافلگیرانه در محل حاضر و پس از بازرسی مقدار تقریبیی دو تن آرد قاچاق کشف کردند.
دستگیری سارق مسلح
آبادان - مهر : فرمانده انتظامی شهرستان آبادان از دستگیری سارق مسلح و کشف سلاح جنگی در آبادان خبر داد.سرهنگ سید محسن تقی زاده ، با بیان اینکه شخصی با در دست داشتن یک قبضه سلاح کلاشینکف اقدام به چند فقره سرقت منزل کرده و از صحنه متواری شده، گفت: سارق در هنگام برگشت به مخفیگاه خود پس ازاقدام به زورگیری و سرقت یک دستگاه گوشی موبایل از عابری پیاده از صحنه متواری شد.وی افزود: پس از بروز این اتفاق به طور سریع موضوع به شکل ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.تقی‌زاده اظهار کرد: تیم مبارزه با سرقت این فرماندهی، تحقیقات شبانه‌روزی خود را به صورت میدانی و اطلاعاتی به منظور شناسایی سارق آغاز کرد که در نهایت با کمک مأموران کلانتری ۱۶ امیرکبیر محل اختفای سارق مسلح شناسایی و طی یک عملیات ضربتی متهم درحالی که در خواب به سر می‌برد، دستگیر شد.فرمانده انتظامی شهرستان آبادان تصریح کرد: از منزل متهم تعداد یک قبضه سلاح جنگی کلاش به همراه ۲۰ فشنگ جنگی کشف و ضبط شد.سرهنگ تقی زاده یادآور شد: متهم دستگیر شده در بازجویی‌های پلیسی به ۱۰ فقره سرقت که سه فقره آن مسلحانه بوده اعتراف کرد.
قاچاق چوب‌آلات جنگلي
ساری – خبرنگار کیهان : فرمانده انتظامي شهرستان نکا از توقيف يک دستگاه خودرو کامیون حامل چوب جنگلي قاچاق ، در اين شهرستان خبر داد.سرهنگ حسین زارع افزود: مأموران باهماهنگي قضايي خودروي مورد نظر را متوقف و در بازرسي از آن چهار تن چوب جنگلي قاچاق کشف کردند و راننده خودرو به مرجع قضائي معرفي و چوب هاي قاچاق کشف شده به اداره منابع طبيعي شهرستان تحویل شد.
قاچاق کالا
شیراز – باشگاه خبرنگاران جوان : فرمانده انتظامی خنج از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در آن شهرستان خبر داد. سرهنگ کرامت کریمی گفت: در راستای برخورد قاطع با قاچاقچیان، ماموران انتظامی این شهرستان مطلع شدند شخصی در پایانه مسافربری قصد انتقال مقادیری کالای قاچاق به یکی از شهر‌های جنوبی استان دارد که موضوع به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.وی افزود: بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق به کشف ۸۸ دستگاه استعمال دخانیات و ۵۳ عدد انواع اسانس شدند.
برخورد پراید با نیسان
یاسوج – ایسنا : مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از برخورد دو دستگاه خودروی پراید و نیسان که منجر به آتش سوزی پراید شد، خبرداد.احمد جلال پوران فرد گفت: این تصادف در محور «یاسوج به بابامیدان» منطقه سرگچینه (بردکر) اتفاق افتاد که متأسفانه به‌علت برخورد دو خودرو و آتش سوزی پراید راننده پراید در خودرو سوخت.وی اضافه کرد: هرچند بلافاصله نیروهای امدادی و آتش‌نشانی جهت خاموش کردن خودرو اقدام و آتش را خاموش کردند اما متأسفانه راننده خودرو پراید بطور کامل در آتش سوخت.
برخورد دو موتورسیکلت
تایباد – خبرنگار کیهان : فرمانده انتظامي شهرستان تايباد از برخورد دو دستگاه موتور سيكلت درمحور فرعي روستاي دربند و مرگ سه جوان خبر داد. سرهنگ «علي اكبر قربانی»، گفت: در اين حادثه، دودستگاه موتورسيكلت به علت بي توجهي  به جلو، رخ به رخ با یکدیگر تصادف کرده‌اند.وی خاطرنشان کرد: در این حادثه، متاسفانه راننده و سرنشين يكي از موتورسیکلت‌ها به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد و راکب موتورسیکلت ديگر نیز مجروح شد که توسط نیرو‌های امدادی به مرکز درمانی منتقل که تلاش پزشكان  بي نتيجه ماند و وی نیز جان خود را از دست داد.وی بي توجهي به جلو از سوی رانندگان موتورسيكلت‌ها را علت وقوع این حادثه اعلام کرد.
تصادف مرگبار
تبریز – فارس : سخنگوی اورژانس استان آذربایجان‌شرقی از حادثه رانندگی مرگبار در محور تبریز- آذرشهر با دو کشته خبر داد. وحید شادی‌نیا، اظهار داشت: واژگونی پرشیا در محور تبریز-  آذرشهر محدوده روستای شیخ حسن فوت دو نفر از سرنشینان خودرو را منجر شد.وی افزود: در این حادثه که خودرو به شدت به موانع کنار جاده برخورد کرده ، فوت دو سرنشین مرد حدودا ۳۵ساله توسط اورژانس حاضر در محل تایید شد.
دستگیری سارقان کابل برق
قزوین – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان قزوین از دستگیری دو سارق کابل برق حین سرقت در این شهرستان خبر داد. سرهنگ «رسول فراهانی» گفت: ماموران انتظامی این فرماندهی حین گشت‌زنی در یکی از خیابان‌های سطح شهر متوجه حضور دو نفر سارق در حین سرقت کابل‌های برق شده که پس از هماهنگی با مرکز پیام طی اقدامی ضربتی موفق به دستگیری آنها شدند.
وی گفت: متهمان در بازجوئی فنی ماموران به بزه ارتکابی اعتراف و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.