kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۸۶۲۳
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۳
رئیس ‌هیئت کرمانشاه می‌گوید وزارت باید سرپرست جدید معرفی نماید

تمرکز اهالی کشتی روی انتخابات فدراسیون /بنی تمیم به نفع خادم کناره‌گیری می‌کند؟!




سرویس ورزشی-
در شرایطی که تیم ملی کشتی آزاد کشورمان خود را آماده حضور در مسابقات قهرمانی آسیا می‌کند، کماکان موضوع برگزاری انتخابات و اینکه چه کسی رئیس‌فدراسیون می‌شود، نقل محافل ورزشی است.
درست در روزهایی که تیم ملی کشتی آزاد خود را آماده حضور در مسابقات قهرمانی آسیا می‌کند، همه جا صحبت از انتخابات فدراسیون کشتی است. از یک سو عنوان می‌شود که به واسطه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و تعطیلی مجامع انتخاباتی، انتخابات کشتی به اواسط خردادماه کشیده شده و از طرف دیگر ادامه سرپرستی حمید بنی تمیم که خودش هم از نامزدهای ریاست است، محل بحث و گفت‌و‌گوی موافقان و مخالفان شده است.
اما اینکه سرپرست جدید نیز چگونه و توسط چه کسی انتخاب شود، طی روزهای گذشته حسابی خبرساز شده است. بعد از آنکه رئیس ‌هیئت کشتی مازندران در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری ایسنا اعلام کرد که سرپرست فدراسیون را باید اعضای مجمع انتخاب کنند، این بار محمدحسین محبی رئیس ‌هیئت کشتی استان کرمانشاه عنوان داشته که وزارت ورزش باید در بحث انتخاب سرپرست جدید تا زمان انتخاب رئیس ‌فدراسیون ورود کند.
وی روز گذشته در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری مهر اظهار داشت: با توجه به اینکه بنی تمیم یکی از کاندیداهای انتخابات فدراسیون کشتی محسوب می‌شود و هم‌اکنون به عنوان سرپرست فدراسیون فعالیت دارد، حرف و حدیث‌های مختلفی در محافل کشتی بوجود آمده که بهتر است این مسئله حل و فصل شود.
وی تصریح کرد: به نظر من نیازی به برگزاری نشست مجمع برای انتخاب سرپرست جدید نیست، چراکه فاصله زمانی چندانی از روز پایان دوره ۶ ماهه سرپرستی حمید بنی تمیم تا برگزاری مجمع انتخابات وجود ندارد و وزارت ورزش می‌تواند برای زمان یک یا دو ماهه تا برگزاری مجمع، سرپرست جدید را معرفی کند. البته همانطور که گفتم برای این کار نیازی به برگزاری مجمع عمومی هم نیست، چراکه حضور سرپرست جدید بسیار و قطعی است و زمان زیادی تا انتخاب رئیس‌فدراسیون فرصت حضور در این مسئولیت را ندارد.
رئیس‌هیئت کشتی استان کرمانشاه ادامه داد: باید به برخی منتقدان حق داد چراکه نمی‌توان قبول کرد سرپرست فدراسیون کشتی با برخورداری از امکانات و اختیارات مربوطه، همزمان به عنوان کاندیدای ریاست فدراسیون هم در حال فعالیت انتخاباتی باشد. طبیعتاً شرایط رقابت باید برای تمامی کاندیداهای ریاست یکسان باشد و تمامی نفرات واجد شرایط در فضای عادلانه وارد عرصه انتخابات شوند.
محبی در پایان خاطر‌نشان کرد: سرپرست فدراسیون کشتی باید فردی بیطرف در انتخابات مجمع باشد تا شائبه‌ای در بحث انتخاب رئیس‌ فدراسیون بوجود نیاید. در نتیجه بهتر است بعد از پایان دوره سرپرستی حمید بنی تمیم، وزارت ورزش به این مسئله ورود کند و سرپرست دیگری را برای جلوگیری از هرگونه شک و شائبه در انتخابات فدراسیون، تعیین و معرفی کند.
ائتلاف خادم و بنی تمیم شکل می‌گیرد؟
بعد از استعفای رسول خادم، حکم سرپرستی فدراسیون کشتی با نظر اعضای مجمع کشتی از روز 15 آبان 97 از سوی وزیر ورزش برای حمید بنی‌تمیم صادر شد. کارها در این مدت طبق تقویم قبلی به انجام رسید و با توجه به خواسته گوش شکسته‌ها برای برگزاری انتخابات و خروج ورزش اول کشور از این بلاتکلیفی به دلیل پیش‌رو داشتن مسابقات مهم در سال 98، ثبت‌نام از کاندیداها در روزهای ١٥ تا ٢٨ اسفند ماه انجام شد.
همانطور که پیش‌بینی می‌شد این انتخابات متقاضیان زیادی دارد و چندین چهره شاخص کشتی برای جانشینی رسول خادم وارد عرصه انتخاباتی شدند و پیش‌بینی اینکه چه کسی رئیس‌بعدی کشتی است، کمی سخت و پیچیده شده است.
یکی از گمانه‌زنی‌ها از زمان آغاز ثبت‌نام از نامزدها و ورود همزمان امیررضا خادم و حمید بنی‌تمیم به انتخابات، ائتلاف این دو مدیرِ نزدیک به رسول خادم بود و اینطور گفته می‌شد که از بین این دو نفر یکی ثبت‌نام خواهد کرد و با توجه به ثبت‌نام هر دو، حالا گفته می‌شود یکی از آنها در انتخابات شرکت خواهد کرد.
بنی‌تمیم در مصاحبه اخیرش با خبرگزاری تسنیم، ضمن تاکید بر اینکه تاکنون هیچ صحبتی مبنی بر ائتلاف بین او و امیررضا خادم وجود نداشته، اعلام کرد «امکان هر اتفاقی در آینده وجود دارد» و با این حرف در حقیقت احتمال ائتلاف را رد نکرد و شواهد نشان می‌دهد که احتمال وقوع این اتفاق در آینده، وجود دارد.
ظواهر امر نشان می‌دهد که می‌توان امیر رضا و رسول خادم و حمید بنی‌تمیم را در یک قاب دید؛ این سه اکنون در یک جبهه خود را برای انتخابات فدراسیون کشتی آماده می‌کنند و باید دید در نهایت ائتلافی که همه از آن حرف می‌زنند، چه زمانی شکل خواهد گرفت؟
گمانه‌زنی درباره ائتلاف مذکور زمانی قوت می‌گیرد که دیروز یکی از پیشکسوتان کشتی هم در صفحه شخصی خود مدعی شد فعالیت‌های انتخاباتی رسول خادم و تماس او با هیئت‌های استانی برای حمایت از برادرش آغاز شده و باید ائتلاف امیر خادم و بنی تمیم را قطعی دانست.البته تمام این صحبت‌ها در حد گمانه‌زنی است و تا به امروز رسول یا امیر خادم و حتی بنی تمیم از این ائتلاف سخنی به میان نیاورده‌اند.