kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۸۶۲۲
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۳

حرف‌هایی که برای اهالی اصیل فوتبال اصلا عجیب نبود!(نکته ورزشی)



سرویس ورزشی-
جعفر کاشانی مرد کهنه‌کار و چهره محترم فوتبال ایران که چند سالی است عضو هیئت‌مدیره تیم پرسپولیس است، یعنی همان تیمی که امثال کاشانی از بازیکنان نسل اول آن بوده و این تیم پرطرفدار را در مسیر بزرگی و مطرح شدن قرار دادند، در جایی گفته است: «شخصیت تیم پرسپولیس متکی به فرد نیست، با رفتن یک نفر، شخصیت پرسپولیس لطمه نمی‌خورد...»
او در ادامه می‌گوید:‌ «جعفر کاشانی به تنهایی برای پرسپولیس شخصیت نمی‌آورد. شخصیت را قدیمی‌هایی برای پرسپولیس آورده‌اند که خیلی از آنها در خاک آرمیده‌اند... با رفتن یا آمدن یک نفر شخصیت پرسپولیس لطمه نمی‌خورد...»
او در‌باره قهرمانی پرسپولیس در دو سال اخیر و علت اصلی آن توضیح می‌دهد: «... برانکو به تنهایی تیم را قهرمان نکرده است. مجموع عملکرد مدیریت و اجزاء باشگاه نتیجه‌اش شده است، قهرمانی! انسجام مدیریت باشگاه نتیجه‌اش قهرمانی شده است... این قهرمانی‌ها حاصل مدیریت باشگاه و حمایت بی‌دریغ هواداران باشگاه است...»
و بالاخره درباره نقش مدیریت در موفقیت یا عدم موفقیت یک مربی می‌گوید:‌ «... وقتی باشگاه منسجم باشد، توانمندی مربی خودش را نشان می‌دهد. اگر معلم گچ و کتاب نداشته باشد چه کار می‌تواند انجام دهد؟ مدیریت منسجم باشگاه طی چند سال و حمایت مسئولان ورزش و هواداران موجب شده باشگاه به روند پیشرفتش ادامه بدهد و امیدواریم این امر کماکان تداوم داشته باشد...»
به گمان ما جمله به جمله حرف‌های آقای کاشانی «درس فوتبال» است. یادآوری اصول و شرایطی است که در هر جای دنیا و درباره هر تیمی (از ایران و پرسپولیس گرفته تا... همه جای دنیا، و همه تیم‌ها منچستر، بارسلون، بایرن، و...) در صورت رعایت آن می‌تواند باعث پیشرفت و موفقیت شود.
این حرف‌ها را هر فوتبال‌فهمی و کسی که حداقلی از فهم و قدرت تحلیل داشته باشد، می‌فهمد و تائید می‌کند. در همین پرسپولیس خوب است، مثلا از همین آقای برانکو سرمربی تیم که خارجی است، اما از یک فوتبال و فرهنگ دیگر است، درباره حرف‌های اصولی کاشانی سؤال کنید، ببینید چه می‌گوید و چه نظری دارد؟ آیا آن را تائید می‌کند یا رد می‌کند؟!
برای موفقیت یک تیم، مثلا بارسلون، هنرنمایی مسی، لازم است، اما کافی نیست، تدبیر و درایت «ارنستو والورده» به عنوان سرمربی لازم است، اما کافی نیست، و... همین طور بشمارید تا آخر، برای موفقیت یک تیم باید مجموعه سیستم و اجزاء از تدارکاتچی روی نیمکت گرفته تا بوقچی و تماشاگر و بازیکن و سرمربی و مدیر و هیئت‌مدیره و... باید به وظایف خود به درستی و اخلاص عمل کنند، تا یک «تیم» (یعنی مجموعه) موفق شود...
ما نفهمیدیم این حرف‌ها کجایش «عجیب»!!‌ و غیرمنطقی بود که عده‌ای سعی کردند با راه انداختن هیاهو و جنجال و ایجاد جو تفرقه، حال و هوای تیم پرسپولیس را در شرایطی که مدعی اول قهرمانی است، به التهاب و تشنج بکشانند؟ البته می‌فهمیم که عده‌ای عوضی‌آمده در این فوتبال و در این رسانه‌ها هستند که نام و نان خود را در برهم زدن وضع منطقی و محترمانه و ایجاد جو تفرقه و درگیری و حاشیه‌سازی و بی‌حرمتی و... می‌دانند و این اتفاقات حاصل عملکرد این گونه جریانات منحرف و مخرب است. وگرنه باز هم تاکید می‌کنیم حرف‌های جعفر کاشانی، مرد محترم و موسپیدکرده فوتبال ایران، عین صواب، یادآوری اصول کار تیمی و بالاخره «درس فوتبال» ‌است و اهالی اصیل و فهیم و صاحب شناخت، فوتبال و ورزش، جمله به جمله آن را تائید می‌کنند....