kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۸۳۲۸
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۲

نماینده کنگره آمریکا: ترامپ برادر بزرگ القاعده است

نماینده کنگره آمریکا در اظهاراتی تند علیه رئیس‌جمهور این کشور اعلام کرد ، «دونالدترامپ» برادر بزرگ گروه تروریستی القاعده است.



جنجال‌ها درباره حملات لفظی رئیس‌جمهور آمریکا به «ایلهان عمر» نماینده مسلمان کنگره این کشور، هنوز ادامه دارد. ترامپ اخیرا با متهم کردن ایلهان عمر به یهودی ستیزی گفته بود، ایلهان باید از مجلس نمایندگان آمریکا استعفا دهد. ترامپ جمعه گذشته نیز با انتشار ویدئویی تقطیع‌ و تدوین‌شده تلاش کرده بود ایلهان عمر را به بی‌توجهی به قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ متهم کند. ترامپ در توئیترش زیر این ویدئو نوشت: «ما هرگز فراموش نخواهیم کرد.»
در واکنش به این اقدام «تولسی گابارد»، قانونگذار آمریکایی در ویدئویی که دوشنبه منتشر کرده به شدت به سخنان «دونالد ترامپ»، علیه «ایلهان عمر»، نماینده مسلمان کنگره و یکی از منتقدان نفوذ لابی‌های صهیونیستی در آمریکا اعتراض کرد. گابارد که یکی از نامزدهایی است که در حال تلاش برای ورود به عرصه رقابت با ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا است در این ویدئو می‌گوید: «انتقاد رئیس‌جمهور ترامپ از ایلهان عمر مصداق دورویی کامل است.»  به گزارش فارس گابارد در ویدئویی که منتشر کرده به ترامپ یادآوری کرده که در واقع خود او «بزرگ‌ترین محافظ» القاعده در سوریه است و از عربستان سعودی به عنوان بزرگ‌ترین حامی این گروه تروریستی، حمایت کرده است. او گفت: «ترامپ می‌گوید ما هیچ‌گاه ۱۱ سپتامبر را فراموش نمی‌کنیم. اما این خود ترامپ است که در نقش برادر بزرگ القاعده و بزرگ‌ترین محافظ آن در سوریه ظاهر شده است. او کسی است که کشور ما را به فاحشه بزرگ‌ترین حامی القاعده یعنی سعودی‌ها تبدیل کرده است.» قانونگذار آمریکایی در ادامه یادآوری کرده که عربستان سعودی میلیاردها دلار برای ترویج اندیشه‌های افراطی در سراسر دنیا هزینه کرده است.
تجمع حامیان و مخالفان ایلهان
همزمان با این جدال رسانه‌ای بر سر ایلهان عمر حامیان و مخالفان وی نیز از فرصت حضور ترامپ در ایالت مینه‌سوتا برای برگزاری تظاهرات استفاده کردند. حضور دونالد ترامپ در این ایالت سبب شد که حامیان ایلهان و مخالفان ترامپ در مقابل محل برگزاری نشست در برنزویل حاضر شده و علیه مواضع ترامپ شعار دهند.«شورای روابط آمریکایی- اسلامی» که مسئول برگزاری تظاهرات حمایتی از این نماینده مسلمان کنگره بوده، در بیانیه‌ای اعلام کرد که در اعتراض به مواضع ترامپ علیه ایلهان عمر در رابطه با حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر این تجمع را ترتیب داد.در بیانیه ‌این شورا آمده  که این تظاهرات به منظور «تمرکز کردن بر حمایت از ایلهان عمر» برگزار شده است. پایگاه«هیل» گزارش داده که علاوه‌بر حامیان این نماینده مسلمان کنگره، برخی از طرفداران اسلام‌ستیز ترامپ هم در خیابانی نزدیک به محل تجمع حامیان ایلهان عمر در برنزویل تجمع کردند.