kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۷۹۸۴
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
کانون اسلامی دانش آموختگان اروپا:

آمریکا سپاه را عامل ناکامی همه طرح‌های خود در منطقه می‌داند

کانون اسلامی دانش آموختگان اروپا با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدام حقارت‌آمیز آمریکا علیه سپاه آن را نشانه درماندگی نظام سلطه دانست و سپاه را شجره طیبه‌ای عنوان کرد که در تمام صحنه‌های خدمت رسانی از دفاع تا امداد و کمک به آسیب دیدگان سیل و زلزله حضور دارد.

کانون دانش آموختگان اروپا با صدور پیامی اقدام اخیر آمریکا در قرار دادن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی را محکوم کرد. در ابتدای این بیانیه «یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین اقدامات امام راحل در ابتدای انقلاب اسلامی پایه گذاری و تاسسیس شجره طیبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» عنوان شده و در ادامه تاکید شده است که «امام خمینی رحمه الله علیه با چشم تیزبین و بصیرت مثال زدنی خویش روزهای سخت مبارزه با مستکبران جهانی را دیده و این لشکر الهی را پایه گذاری کرده است.»
کانون اسلامی دانش آموختگان اروپا در بیانیه‌اش تاکید دارد: «بدون تردید آمریکا سپاه را عامل ناکامی همه طرح‌های خود در خاورمیانه از یک سو و ماندگاری نظام جمهوری اسلامی از سوی دیگر می‌داند. سؤال این است که واقعا علت اقدام اخیر آمریکا چیست؟»
این بیانیه در پاسخ سؤال مذکور مواردی را ذکر کرده که برخی از آنها عبارتند از: «آمریکا سپاه را عامل اخراج مفتضحانه خود از منطقه مهم خاورمیانه و ناکام گذاشتن تروریست‌ها در منطقه اسلامی می‌داند. سپاه محور بازدارندگی دفاعی در حوزه موشکی، رسانه‌ای و جنگ روانی است. سپاه مردمی‌ترین نهاد خدمت به کشور است. در هر گوشه‌ای از کشور مشکل یا خلایی ایجاد شود همه چشم‌های مردمی و دولت به سپاه دوخته می‌شود. از دور زدن تحریم‌ها تا مقابله با قاچاق، از سیل زدایی تا آبرسانی، از زلزله تا مقابله با تروریسم با محوریت سپاه انجام می‌شود.»
در ادامه این متن آمده: «این عملکرد سپاه باعث شده تا پروژه‌های براندازی همه‌جانبه با ناکامی مواجه و عصبانیت آمریکا غلیان نماید. بدون تردید مردم و نظام جمهوری اسلامی و همه نخبگان و جناح‌های سیاسی کشور با تمام وجود و با وحدت خود در مقابله با این ظلم آشکار به میدان خواهند آمد و مقابله به مثل خواهند کرد.»