kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۷۹۷۲
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۷

کوتاه از سراسر جهان


 
  لیبی
العهد: تداوم درگیری‌های نظامی در لیبی روند مهاجرت غیرنظامیان از مناطقِ محل درگیری را تشدید کرده است. تاکنون ۷ هزار خانواده لیبیایی از مناطق محل درگیری مهاجرت کرده‌اند. این درحالی است که نیروهای تحت امر خلیفه حفتر، فرمانده ارتش لیبی قصد ندارند عملیات خود علیه طرابلس را متوقف کنند. گفتنی است، خلیفه حفتر با حمایت عربستان، مدتی است که تلاش نظامی برای تسلط بر پایتخت لیبی را کلید زده است.
روسیه
روزنامه «راسیسکایا گازیتا»: رئیس‌جمهوری روسیه لزوم رسیدن به دستاوردهای جدید برای تایید رهبری و قدرت رقابت بالای این کشور در عرصه فضا و همچنین داشتن یک ارتش حرفه‌ای برای انجام وظایف پیچیده در جهان امروز را مورد تأکید قرار داد. ولادیمیر پوتین در نشست خود با کارکنان مجتمع علوم و تحقیقات «انرگومارش» همچنین اعلام کرد: «لازم است تا به مرحله‌ای برسیم که به تدریج خدمت نظام وظیفه در کشور دیگر به گذشته سپرده شود. چرا که روسیه اکنون به یک ارتش حرفه‌ای نیاز دارد.» وی توضیح داد که در جهان امروز یک ارتش حرفه‌ای بیشتر مورد تقاضا است، چرا که نیروهای مسلح باید دانش و آمادگی کار کردن با تجهیزات نظامی مدرن و انجام وظایف پیچیده در عرصه نظامی را داشته باشند.
ونزوئلا
رویترز: آمریکا با اعلام تحریم‌های بیشتر علیه بخش نفت ونزوئلا اعلام کرد، در این راستا چهار شرکت کشتیرانی که اقدام به جابه‌جایی نفت ونزوئلا می‌کردند را به همراه ۹ کشتی تحریم‌ کرده است. به گفته وزارت خزانه‌داری آمریکا، برخی از این کشتی‌ها نفت ونزوئلا را به کوبا منتقل کردند. یک هفته پیش نیز وزارت خزانه‌داری آمریکا اقدام به تحریم ۳۴ کشتی ونزوئلا و همچنین پیش از آن نیز اقدام به تحریم دو شرکت و یک کشتی دیگر کرده بود. آمریکایی‌ها علناً می‌گویند به دنبال براندازی دولت قانونی ونزوئلا هستند!
سوریه
المیادین: پدافند هوایی سوریه با حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شهر «مصیاف» واقع در ریف حماه مقابله کرده و چندین موشک شلیک شده توسط جنگنده‌های اسرائیلی را پیش از رسیدن به هدف رهگیری و نابود کردند. در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی چند ساختمان ویران شده و 3 سرباز سوری نیز مجروح شدند. یک منبع آگاه نظامی بامداد شنبه اعلام کرد که این حمله هوایی ساعت 2و 30 دقیقه بامدادبه وقت محلی و از طریق حریم هوایی لبنان انجام شده است.