kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۷۹۴۷
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۳

حوادث کوتاه از کشور


      
      سقوط در گودال
همدان – خبرنگار کیهان : مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: زن ۵۵ ساله به دلیل سقوط به گودال پر از آب جان خود را از دست داد.
علی احسان صالح، با بیان اینکه این گودال به منظور دپوی علوفه در داخل یک گاوداری ایجاد شده بود، گفت: بروز سیلاب‌های اخیر در ملایر موجب تجمع آب در این گودال شده بود که این زن هنگام مراجعه به این مکان به دلیل لیز خوردن ، در داخل گودال سقوط کرد.
وی ادامه داد: بستگان این زن هنگام مراجعه به گاوداری متوجه موضوع شده و او را فورا به بیمارستان منتقل کردند اما او پیش از رسیدن به مرکز درمانی جان باخته بود.
نجات زن از زیر آوار
تبریز – خبرنگار کیهان : رئیس‌آتش‌نشانی شهرداری اهر از نجات زن ۵۰ ساله از زیر آوار با تلاش دو ساعته آتش نشانان اهر خبر داد.
صادقیه اهری، گفت : طی تماسی تخریب یک خانه مسکونی پائین‌‌تر از چهارراه شهرداری نرسیده به بلوار ستارخان اعلام شد که بلافاصله تیم‌های نجات ایستگاه‌های آتش‌نشانی ۱ و ۲ به محل اعزام شدند.
وی با ذکر اینکه خوشبختانه در این حادثه فوتی نداشتیم، گفت: با تلاش نیرو‌های آتش‌نشانی بعد از ۲ ساعت مصدوم که یک زن ۵۰ ساله بود از زیر آوار سالم خارج و تحویل اورژانس شد.
صادقیه افزود: علت اولیه تخریب این واحد مسکونی عدم دقت به توصیه‌های ایمنی و مقاوم سازی نکردن آن پس از زلزله سال ۹۱ ارسباران بود که سبب شده به تدریج مقاومت خود را از دست داده و فرو بریزد.
قاچاق چوب جنگلی
ساری – خبرنگار کیهان : فرمانده انتظامی شهرستان ساری از کشف بیش از 20 تن چوب‌آلات جنگلی قاچاق در این شهرستان خبر داد.
ناصر علی صفر پور گفت: در راستای مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده‌های جنگلی، ماموران بخش انتظامی فرح آباد در مسیر حوزه استحفاظی به دو دستگاه کامیون که در حین حمل چوب بودند مشکوک شدند.
وی تصریح کرد: ماموران خودروهای مورد نظر را متوقف و راننده این خودروها را دستگیر کردند.
وی خاطرنشان کرد: محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهمان نیز پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
3کشته حادثه رانندگی
سرویس شهرستانها : سرپرست پلیس راه فرماندهی انتظامی استان چهارمحال بختیاری گفت: برخورد سواري پژو با مینی بوس درمحور شهركرد به ايذه 3 كشته و 3 مصدوم بر جاي گذاشت.
سرهنگ «غلامعلی نوربخش» افزود: در پي دريافت خبري از مركز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر وقوع تصادف فوتي در محور شهركرد به ايذه، بلافاصله اكيپ گشت پليس راه به همراه واحدهاي امدادي به محل وقوع حادثه اعزام شدند.
وي افزود: با حضور عوامل پليس در محل مشخص شد بر اثر برخورد شديد سواري پژو با ميني بوس وآتش سوزي در خودرو پژو 3 نفر جان خود را از دست داده و 3 نفر ديگر مصدوم شدند كه مصدومان به مراكز درماني منتقل شدند.
وی علت حادثه را تجاوز به چپ خودروی پژو اعلام كرد.
ناکامی قاچاقچیان
کرمان – باشگاه خبرنگاران جوان : فرمانده انتظامی استان کرمان از ناکامی قاچاقچیان در انتقال تریاک به مرکز کشور در درگیری مسلحانه پلیس کهنوج با سوداگران مرگ خبر داد.
سردار رضا بنی اسدی فر ، گفت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان کهنوج با همکاری اطلاعاتی پلیس سمنان، طی یک عملیات شبانه، خودروی قاچاقچیان را در محور کهنوج-بندرعباس شناسایی و در بازرسی از آن ۵۰۹ کیلوگرم تریاک به همراه یک قبضه سلاح ممنوعه و مهمات کشف کردند.
مرگ بر اثر ریزش دیوار
ارومیه – خبرگزاری صدا و سیما : مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان بوکان گفت: یک کارگر ساختمانی در بوکان بر اثر ریزش دیوار ساختمان فوت کرد.
بهرامی آذر، افزود: این کارگر 46 ساله هفته گذشته در حادثه ریزش دیوار در کوی مهندسین دچار مصدومیت و به بیمارستان شهید قلی پور این شهرستان منتقل شده بود.
مسمومیت با گاز
شهرکرد- مهر: مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال وبختیاری از مسمومیت هفت نفر با گاز مونوکسید کربن در چهارمحال و بختیاری خبر داد.
فرامرز شاهین ، اظهار داشت: این افراد به علت بی‌احتیاطی دچار گاز گرفتگی شدند.
وی اظهار داشت: مصدومان این حادثه توسط اورژانس به بیمارستان کاشانی شهرکرد منتقل شدند.
قتل با سلاح گرم
بوشهر – ایلنا : فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: فردی که با شلیک اسلحه به دو برادر یکی از آنها را به قتل رسانده بود ساعتی پس از حادثه شناسایی و دستگیر شد.
سرتیپ خلیل واعظی گفت: یک مورد تیراندازی منجر به جرح در خیابان آزادگان شهر کنگان به پلیس گزارش شد که با حضور تیم گشت پلیس مشخص شد دو برادر بر اثر تیراندازی فردی به نام”ع” مجروح و به بیمارستان منتقل شده‌اند.
وی افزود: ساعتی بعد یکی از مجروحان که از ناحیه شکم مورد اصابت تیر قرار گرفته بود به علت شدت جراحات وارد شده فوت کرد.
وی ادامه داد: متهم به قتل که متواری و قصد خروج از شهرستان را داشت با تلاش ماموران کلانتری11 و پلیس آگاهی کنگان یک ساعت پس از حادثه شناسایی و دستگیر و اسلحه به‌کار رفته در حادثه از وی کشف شد.
به گفته واعظی، متهم دستگیر شده ضمن اعتراف به تیراندازی و قتل علت آن را درگیری قبلی با مقتول و برادرش عنوان کرد.
پلمب دو انبار کالا
کرج – خبرنگار کیهان : رئیس‌سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز از کشف دو انبار دپوی کالا این شهرستان با همکاری اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان البرز خبر داد.
جهانگیر شاهمرادی گفت: اولین انبار در آق‌تپه کشف شد که محل دپوی انواع مقوا و کاغذ کادویی به ارزش ریالی سه میلیارد ریال بود که پس از بررسی‌های مقتضی موجودی انبار به ظن قاچاق توقیف شد.
وی افزود: انبار بعدی در یک واحد مسکونی در آسیاب برجی کرج با موجودی لوازم یدکی اتومبیل به ارزش چهار میلیارد و 500 میلیون ریال کشف و موجودی آن نیز به ظن احتکار توقیف شد.
این مسول تصریح کرد: هر دو انبار با حکم تعزیرات حکومتی تا تعیین تکلیف نهایی پلمب و پرونده متشکله نیز جهت بررسی نهایی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
صید غیر مجاز
کیش – خبرنگار کیهان به دنبال گزارشات متعدد مبنی بر صید غیرمجاز در اطراف جزیره کیش، گشت‌های پایگاه دریابانی کیش تعداد چهار فروند قایق صیادی مربوط به بنادر جنوبی استان هرمزگان که با این روش غیر مجاز ماهی صید  می‌کردند را پس از شناسایی توقیف و تعداد ۱۱نفر درهمین رابطه دستگیر و در بازرسی بعمل آمده از این قایق‌ها نیز مقدار تقریبی ۳۲۰ کیلوگرم انواع ماهی و ۷۵۰متر تور زیر آبی «منوفلامنت» کشف و ضبط شد.
واژگونی خودرو
شیراز – باشگاه خبرنگاران جوان : روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی لارستان اعلام کرد: بر اثر واژگونی خودروی پژو در لارستان دو نفر کشته و دو نفر زخمی شدند.
بر اساس این گزارش در این حادثه خودروی پژو به علت سرعت زیاد و عدم تسلط راننده در کنترل خودرو، واژگون شد که متاسفانه دو نفر از سرنشینان در دم جان باختند و دو نفر دیگر نیز مصدوم شدند.
آتش نشانان پس از ایمن سازی محیط حادثه و خودرو، به عملیات خاتمه دادند.
مرگ بر اثر صاعقه
کرمانشاه- مهر : فرماندار گیلانغرب از مرگ یکی از عشایر کوچ رو باغ در این شهرستان بر اثر صاعقه خبر داد.
کوروش محمودیان افزود: این فرد به نام مسعود کوه پیما که حدود ۲۰ سال سن داشت از عشایر اسلام آباد غربی بود که در منطقه زله زرد گیلانغرب ساکن بودند.
وی تصریح کرد: ظاهراً فرد مذکور نیمه شب از سیاه چادر خود خارج شده و در اثر صاعقه جان خود را از دست داد.