kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۷۹۲۶
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۷
نماینده ولی فقیه در وزارت کشاورزی:

ذخایر کافی مواد غذایی حداقل برای 6 ماه فراهم شده است

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای مقابله با بحران‌ها باید ذخایر کافی مواد غذایی حداقل برای شش ماه کشور داشته باشیم که وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه به خوبی عمل کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی‌دامغانی گفت:‌ برای مقابله با بحران‌ها باید دیگر انبارها را به حدی پر نگه داریم که حداقل برای 6 ماه ذخیره تغذیه مردم موجود باشد تا اگر بحرانی ایجاد شد، مشکل ایجاد نشود. در مورد دارو نمی‌دانیم که چقدر ذخیره داریم اما در بخش کشاورزی این اطمینان را می‌دهیم که ذخایر کافی برای زمان‌های بحرانی وجود دارد.
وی افزود: در مدیریت اسلامی مدیر باید برای برخورد با حوادث آماده ‌باشد گرچه سیل برکاتی داشته اما خسارت‌هایی هم به حوزه کشاورزی و مردم وارد کرده است و بین 70 تا 80 نفر بر اثر سیل از بین رفتند.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: ‌مردم به لحاظ روحی در مناطق سیل‌زده آسیب دیدند و خرابی‌های زیادی به بار آمد و این حوادث نشان داد که دولت برای حوادث غیرمترقبه آماده نبوده است.
تقوی‌دامغانی ادامه داد: برخی مسیل‌ها پر شده بود در حاشیه برخی رودخانه‌ها ساخت و ساز انجام شده بود در کنار برخی رودها شهربازی درست کرده بودند در وسط مسیل آب‌نما ایجاد کرده بودند و فکر می‌کردند دیگر سیل نمی‌آید اما با یک بارندگی شدید سیل جاری شد و تمام بناهای ساخته شده در مسیر از بین رفت.
وی با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران در وزارت کشور وجود دارد، گفت: اما برخی افراد چرت می‌زنند تا اگر حادثه‌ای به وجود می‌آید باید فکر کنند چه کار کنند در حالی که باید قبل از حادثه پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشند.
نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: برای مقابله با بحران در سال‌های قبل بودجه‌ای در نظر گرفته شده بود و برخی ماشین‌آلات برای رویارویی با بحران تهیه شده بود و در اختیار استانداری‌ها قرار داده شده بود اما برخی از آنها این ماشین‌آلات را فروختند و تبدیل به خودروی شاسی بلند کرده بودند.
به گفته تقوی‌دامغانی، سازمان هواشناسی از یک هفته قبل هشدار داده بود اما آمادگی لازم در برخی دستگاه‌ها ایجاد نشده بود.
وی تأکید کرد: اگر همت مردم و کمک‌های مردمی نبود دولت نمی‌توانست به تنهایی این بحران را از پیش پای بردارد. برخی از مدیران ما دچار روزمرگی شده‌اند در حالی که امیرالمومنین علی(ع) می‌فرماید برای مقابله با دشمن آماده شوید قبل از اینکه دشمن به شما حمله کند او را زمین‌گیر کنید.
مدیرکل دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در وزارت جهاد هم در این نشست عنوان کرد: در سال گذشته حدود 400 میلیون تومان زکات از بخش کشاورزی جمع‌آوری شد.
پیمان فلسفی به بحث ناظران شرعی در کشتارگاه‌ها ‌اشاره کرد و گفت: ‌در کشورهای هدف که واردات گوشت انجام می‌شود با حضور ناظران شرعی در کشورهای برزیل، استرالیا، نیوزیلند، برخی کشورهای آسیای میانه، برخی کشورهای اروپایی و هند در مجموع 50 نفر ناظر شرعی در این کشورها کار نظارت و ذبح شرعی را انجام می‌دهند و این افراد در کنار ناظران بهداشتی سازمان دامپزشکی مشغول فعالیت
هستند.