kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۷۸۹۹
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۴
سپیدرود به بقا در لیگ برتر فوتبال امیدوار شد

شکست تلخ سپاهان و تراکتورسازی /استقلال به جمع مدعیان قهرمانی بازگشت

پیروزی استقلال و شکست تیم‌های سپاهان و تراکتورسازی مهم‌ترین اتفاقات روز دوم هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال ایران بود.



سرویس ورزشی-

در روز دوم هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، روز گذشته (جمعه 23 فروردین ماه) چهار بازی برگزار شد. در مهم‌ترین بازی دیروز، جدال تیم‌های سپاهان اصفهان و استقلال تهران با نتیجه یک بر صفر به سود آبی پوشان تهرانی به پایان رسید. تک گل این بازی را پاتوسی در دقیقه 97 به ثمر رساند.
در این بازی استقلال باوجود اینکه در این بازی میهمان بود، نیمه نخست را هجومی‌تر آغاز کرد و در دقایق ابتدایی کنترل بازی را در دست گرفت. ضربه ایسما در دقیقه ۷ یکی از موقعیت‌های آبی پوشان بود که توسط پیام نیازمند دروازه بان سپاهان مهار شد. بعد از ۱۵ دقیقه این سپاهان بود که چهره هجومی تری گرفت و روی دروازه استقلال موقعیت‌هایی خلق کرد. همانند مسابقات گذشته، اکثر توپ‌های سپاهان به کی روش استنلی مهاجم این تیم ختم می‌شد. در نیمه دوم هم دو تیم برای رسیدن به گل برتری تلاش کردند که مهم‌ترین صحنه را در دقیقه ۷۳ گادوین منشأ رقم زد. در این صحنه پیشروی پاتوسی موقعیت را برای منشأ فراهم کرد که او با یک چرخش زیبا توپ را به سمت دروازه سپاهان شلیک کرد که پیام نیازمند با واکنشی زیبا این توپ را به کرنر فرستاد.
بازی تا آخرین لحظات با تساوی بدون گل پیش می‌رفت تا اینکه استقلال در دقیقه 97 توسط پاتوسی به گل رسید تا با این پیروزی به جمع مدعیان قهرمانی بازگردد.
در رشت، تیم سپیدرود دست به کار بزرگی زد و تراکتورسازی تبریز را با نتیجه 3 بر یک شکست داد. در این بازی مهرداد بایرامی (۲ و ۶۶) و میثم فردوسی (۳۳) برای سپیدرود گلزنی کردند و مسعود شجاعی (۲۳) گل تراکتورسازی را به ثمر رساند.تراکتورسازی که یکی از مدعیان قهرمانی محسوب می‌شود و با ۴۹ امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد، امیدوار بود با کسب سه امتیاز این مسابقه خودش را به پرسپولیس برساند و صدرنشین شود اما‌اشتباهات عجیب بازیکنان تراکتورسازی باعث این باخت شد. گل اول و سوم سپیدرود روی‌اشتباه محسن فروزان دروازه بان تراکتورسازی به دست آمد. این اولین باخت تراکتورسازی با هدایت جورج لیکنز است.
در مشهد هم تیم پدیده میزبان نفت مسجدسلیمان بود و توانست مهمان جنوبی خود را با نتیجه 3 بر صفر شکست دهد.مسعود ریگی (۱۹) و امین قاسمی نژاد (۲۸ و ۶۰) برای پدیده گل زدند تا شاگردان گل محمدی در قامت یک مدعی قهرمانی به برتری برسند و با ۴۶ امتیاز به رده چهارم صعود کنند.
دیروز همچنین تیم‌های نفت آبادان و پارس جنوبی جم از ساعت 19 در آبادان به مصاف یکدیگر رفتند که نتیجه این بازی در شماره بعدی کیهان به چاپ خواهد رسید. ذکر این نکته نیز ضروری است که جدول چاپ شده هم بدون احتساب نتیجه این بازی تنظیم شده است.
برد فولاد، تساوی نساجی
اما در روز نخست دیدارهای هفته بیست و پنجم نیز دو بازی برگزار شد که طی آن فولاد خوزستان برابر همشهری‌اش استقلال به برتری رسید و جدال تیم‌های ماشین سازی تبریز و نساجی مازندران به تساوی صفر - صفر رسید.
در اهواز و ورزشگاه شهدای فولاد، تیم فولاد خوزستان با نتیجه 3 بر یک استقلال خوزستان را شکست داد. لوسیانو پریرا (۲۲ و ۳۲) و رافائل مسی بوولی(۹۴) برای فولاد گل زد. ایوب کلانتری (۹۰- پنالتی) برای استقلال خوزستان گل زد. استقلال خوزستان در شرایطی گام در دربی اهواز گذاشت که شرایط نابسامانی در طول هجدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر داشت و به تازگی محمد علوی بازیکن پیشین تیم ملی را به عنوان سرمربی انتخاب کرد تا شاید بتواند از دیدارهای باقی مانده امتیاز کسب کند اما در نهایت دربی را باخت. فولاد با این پیروزی ۳۳ امتیازی شد.
در تبریز، جدال ماشین سازی و نساجی با تساوی بدون گل به پایان رسید. ماشین سازی که در هفته‌های پایانی باید با مدعیان قهرمانی بازی کند، می‌توانست با گرفتن سه امتیاز این دیدار خانگی شرایط بهتری در جدول پیدا کند اما نتوانست از شرایط میزبانی استفاده کند و با یک امتیاز این دیدار را به پایان برد.
در ادامه دیدارهای هفته بیست و پنجم، امروز شنبه 2 بازی برگزار می‌شود که برنامه آن به شرح زیر است:
شنبه 24 فروردین 1398
*پیکان ........................................................ ذوب آهن (ساعت 18)
*پرسپولیس......................................................... سایپا (ساعت 19)