kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۷۸۷۴
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۸
امام جمعه قم:

سپاه خدمتگزار ملت و در صف اول مقابله با دشمنان است

امام جمعه قم گفت: اقدام دولت آمریکا علیه سپاه پاسداران ناشی از شکست‌های پی در پی از این نهاد مقدس است.



قم- خبرنگار کیهان:

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم که با حضور پرشکوه مردم انقلابی این شهر در مصلی قدس برگزار شد، افزود: سپاه پاسداران از بدو تولد تا امروز در همه عرصه‌ها در صف اول و خط مقدم خدمت به ملت و مبارزه با دشمنان بشریت بوده است و همین امر تمام مستکبرین و غارتگران را به خشم آورده است.
وی با اشاره به قراردادن نیروی قدس سپاه در لیست گروه‌های تروریستی در سال‌های قبل، اظهار داشت: احمق‌های حاکم بر آمریکا چه دستاوردی از اقدام احمقانه و کور قبلی داشته‌اند که اینک سپاه پاسداران را تروریست می‌خوانند؟!
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به سخنان نوروزی رهبرمعظم انقلاب در مشهد مقدس، گفت: سخنان ایشان مملو از بشارت و امید بود و ان‌شاءالله همانطور که فرمودند سال 98 ملت ایران از دل فشارها، فرصت‌های بزرگی خلق خواهد کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی تصریح کرد: ملت، آماده هر اقدامی برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمن هستند اما دولت محترم و مسئولان باید با ابتکار و تدبیر لازم و هوشمندانه زمینه حضور مردم را فراهم کنند مخصوصاً در بخش تولید به توانمندی‌های داخلی اتکا داشته تا تولید داخل رونق بگیرد که در این صورت بسیاری از گرفتاری‌ها از جمله اشتغال و وابستگی به بیرون کاهش یا از بین خواهد رفت.
خطیب جمعه قم همچنین 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی را به مجاهدان ارتش تبریک گفت و افزود: ارتش امروز دارای شاخصه‌هایی همچون ولایت‌مداری، ایمان و توکل به خداوند و بصیرت است و چنین نیرویی شکست‌پذیر نیست.
وی تصریح کرد: توانمند شدن نیروهای مسلح به معنای گسترش امنیت برای ترویج جوامع دینی و معنوی می‌شود و در چنین جامعه‌ای عزت دنیا و آخرت و آرامش و آسایش همه جانبه وجود خواهد داشت.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در آغاز خطبه‌ها ایام ولادت امام حسین(ع)، امام سجاد(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) را گرامی داشت و با اشاره به در پیش بودن نیمه شعبان میلاد حضرت بقیهًْ‌الله‌الاعظم(عج) گفت: قم باید همه امکانات را برای برگزاری با شکوه جشن نیمه‌شعبان آماده کند.