kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۷۸۳۴
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۸
وزارت جهاد:

صندوق بیمه کشاورزی ۵۱ میلیارد تومان غرامت سیل به بیمه‌گذاران پرداخت کرد

صندوق بیمه کشاورزی از ۱۵ تا ۲۲ فروردین ماه امسال ۵۱میلیارد تومان غرامت سیل به بیمه گذاران پرداخت کرده است.




به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، صندوق بیمه کشاورزی از ۱۵ تا ۲۲ فروردین ماه امسال بابت ۱۷ هزار و ۷۸۳ مورد بیمه ای، ۵۱ میلیارد تومان غرامت سیل به بیمه‌گذاران پرداخت کرده که بیش از ۳۶ میلیارد تومان آن مربوط به بیمه‌‌گذاران خوزستانی است.
گروه‌های تخصصی ارزیابی خسارات بیمه کشاورزی، بی‌درنگ پس از رویداد سیل اخیر در مناطق آسیب دیده ازسیل، حضور یافته و امر ارزیابی فنی خسارات راهمچنان ادامه می‌دهند.
علاوه برحضور عملیاتی تیم‌های فنی ارزیابی خسارت، برای نخستین بار درکشور، با بهره‌گیری از تصاویر ماهواره‌ای و فن آوری‌های نوین، سرعت ارزیابی‌ها افزایش یافته وپرداخت غرامات نیز باجدیت ادامه دارد.
صندوق بیمه کشاورزی، با الگوی بیمه متمرکز و با برخورداری از سامانه جامع و برخط بیمه کشاورزی دانش بنیان، در نهایت، سرعت، دقت و شفافیت، امکان راهبری و پایش تمامی تراکنش‌های مالی در سطح کشور را دارد و از این رو پرداخت غرامات در کوتاه‌ترین زمان انجام می‌شود.
بهره‌برداران بخش کشاورزی در طی سال، با مراجعه به نزدیک‌ترین شعبه بانک کشاورزی یا دفاترخدمات بیمه‌ای، نسبت به تهیه بیمه‌نامه اقدام تا در هنگام رخداد سیل، تگرگ، خشکسالی، سرما و یخبندان و بیماری‌های دام و طیور و زنبورعسل، در نخستین فرصت، خسارت آنان، پرداخت شود.
گفتنی است، چند روز پیش کریم یاوری، مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس از نامه وزیر به معاون اول رئیس‌جمهور برای برقراری محدود بیمه بیکاری برای کارگران سیل‌زده‌ای که بیمه ندارند، خبر داد و گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ادارات کار استان‌های آسیب‌دیده را مکلف کرده تا بدون هیچ‌گونه تشریفات زاید نسبت به برقراری مقرری بیکاری برای کارگران بنگاه‌های آسیب دیده اقدام کنند.
به گفته وی، تمام ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ادارات کل تامین اجتماعی مکلف شدند در سریع‌ترین زمان ممکن با در نظر گرفتن لیست حق بیمه دی و یا بهمن‌ماه سال ۹۷ نسبت به برقراری بیمه بیکاری برای کارگران مشمول قانون کار بدون تشریفات اداری اقدام کنند. در صورت نهایی شدن این تصمیم به مدت محدود برای افرادی که شاغل بوده اما بیمه نداشته‌اند نیز مقرری بیمه بیکاری برقرار خواهد شد.