kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۷۲۱۲
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۲

مفقود شدن یک نفر در سیلاب میاندرود

فرماندار میاندرود از مفقود شدن یک نفر در سیلاب این شهرستان خبر داد.

علی غلامیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در میاندرود، از طغیان رودخانه در روستای دارابکلا این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: در پی طغیان رودخانه یک نفر از اهالی روستای دارابکلا مفقود شده است.
وی تصریح کرد: فردی به نام «ج-ع» هنگام عبور از رودخانه در روستای دارابکلا گرفتار سیلاب و فشار آب رودخانه شده که هنوز از سرنوشت این شخص خبری در دست نیست.
فرماندار میاندرود با بیان اینکه اهالی منطقه در حال تلاش برای پیدا کردن این مفقودی هستند، افزود: گروه تجسس هلال احمر در منطقه حضور پیدا کرده و در حال تجسس برای پیدا کردن  این فرد هستند.
غلامیان از مسدود شدن جاده گهرباران به پنبه‌چوله به علت طغیان رودخانه خبر داد و گفت: 2 سرنشین خودروی پراید که در سیلاب این جاده گرفتار شده بودند، نجات پیدا کردند.
ساکنان حاشیه نکارود منازل مسکونی خود را ترک کنند
فرماندار نکا با‌ اشاره به وقوع سیلاب شدید در نکا و احتمال طغیان نکارود گفت: ساکنان حاشیه نکارود منازل مسکونی خود را ترک کنند.
عبدالجواد توحیدی مقدم اظهار داشت: نیروهای امدادی شهرستان در حالت آماده باش قرار دارند و هشدارهای لازم به مردم،کسبه، کشاورزان، دامداران، دهیاران و شوراها داده شد تا در صورت لزوم از بیرون آمدن و مستقر شدن در حریم رودخانه‌ها بپرهیزند.
فرماندار نکا گفت: با توجه به شدت باران، میزان ورودی آب به رودخانه نکارود بالا بوده که هشدار داده شده تا مردم با حفظ خونسردی منازل خود را ترک کنند.
توحیدی مقدم بیان کرد: چندین معابر و پل در شهرستان تخریب شد اما میزان خسارت احتمالی مشخص نیست.
‌محور ساری ـ سمنان مسدود شد
فرمانده پلیس راه مازندران از مسدود شدن محور ساری - سمنان تا اطلاع ثانوی به دلیل رانش زمین و سیلاب شدید گفت: سیلاب شدید مازندران را درنوردید.
سرهنگ پاسدار علی‌رضا قدمی با اشاره به بارش برف در ارتفاعات محور هراز و انسداد این محور از شب دوشنبه گفت: محور کیاسر به علت بارش شدید برف و نبود ایمنی کافی از ساعت 4 بامداد دیروز دوشنبه از تاکام به سمت سمنان بسته شد و رانندگانی که قصد تردد از محورهای کوهستانی را دارند  باید خودروی خود را به تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ مجهز کنند.
سیلاب ۲ محور مواصلاتی منطقه بلوچستان را مسدود کرد
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: سیلاب ۲ محور مواصلاتی منطقه بلوچستان را مسدود کرد.
عبدالرحمن شهنوازی اظهار داشت: دو مسیر «دلگان - زهکلوت» و «فنوج - رمشک» در جنوب استان سیستان و بلوچستان به دلیل وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌های فصلی مسدود شده است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان افزود: این محورها از بامداد دیروز در پی طغیان رودخانه محلی مسدود شده و تلاش نیروهای راهداری و پلیس راه برای بازگشایی ادامه دارد.
نجات یک خانواده 5 نفره گرفتار سیل
رئیس‌ شورای هماهنگی مدیریت بحران بردسکن از نجات یک خانواده 5 نفره گرفتار شده سیل در منطقه دهان قلعه بردسکن خبر داد.
 ابراهیم قاسم پور گفت: درپی بارش شدید باران و جاری شدن سیل در منطقه دهان قلعه شهرستان بردسکن یک خانواده 5 نفره که در مسیر جاده قدیم سبزوار به بردسکن قصد عزیمت به استان‌های جنوبی کشور را داشتند گرفتار سیل شدند که با اطلاع رسانی به موقع و با کمک تجهیزات بخش خصوصی معدن مسدر منطقه و نیروهای امدادی هلال احمر و نیروی انتظامی نجات پیدا کردند و هیچ‌گونه آسیبی به آنها وارد نشد.
وی افزود: شب دوشنبه در پی بارش شدید باران و جاری شدن سیل به مزارع کشاورزی و جاده‌های روستایی و معابر شهری خسارت وارد شد که برآورد خسارت توسط کارشناسان در دست اقدام است.
 خسارت تندباد و بارندگی شدید به مناطق روستایی گنبد
فرماندار ویژه گنبدکاووس با بیان اینکه وزش باد شدید و بارندگی خسارت‌هایی را به برخی از مناطق روستایی این شهرستان وارد کرده است، گفت: با توجه به تداوم بارندگی، دستگاه‌های مرتبط باید آمادگی لازم را برای مقابله باحوادث احتمالی داشته باشند.
عبدالقدیر کریمی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری گنبدکاووس قطع برق برخی مناطق روستایی و شکستگی درختان را از جمله پیامدهای وزش تندباد شدید در منطقه اعلام کرد و گفت: با توجه به پیش‌بینی بارندگی و شرایط نامساعد جوی و تداوم این وضعیت در سه روز آینده در منطقه، ستاد بحران شهرستان تشکیل جلسه داده و بر آمادگی دستگاه‌های مرتبط تاکید شده است.
رئیس ‌اداره برق گنبدکاووس هم گفت: طوفان باعث قطع 18 فیدر برق در این شهرستان شده است.بخشدار مرکزی گنبدکاووس گفت: ارزیابی‌های اولیه حاکی از بروز خسارت در تعدادی از روستاهای این بخش است.رضا باقری گفت: بر اساس گزارش‌های اولیه دریافتی از دهیاران بخش، افتادگی تیرهای برق، پارگی سیم برق، کنده شدن سقف انبارها، تخریب یک واحد دامداری، گلخانه بذر گوجه و آبگرفتگی معابر تعدادی روستا از پیامدهای بارندگی و وزش باد شدید بوده است.وی افزود: به دلیل طغیان رودخانه در محل پل روستای بایلر، جاده گنبد به کلاله نیز مسدود شده است.بارش شدید باران و وزش باد در گنبد منجر به آبگرفتگی در برخی از معابر این شهر از جمله در بلوار 17 شهریور و انتهای خیابان آزادگان شد.