kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۵۵۷۲
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۱

شکایت مجتبی جباری از کاهانی جباری: جنجال می‌کند پول مرا ندهد!(اخبار ادبی و هنری)

سرمایه‌گذار فیلم «حالا وقت داریم» ساخته ‌ عبدالرضا کاهانی، از این کارگردان شکایت و تاکید کرد: جنجال می‌کند تا پول مرا ندهد!

مجتبی جباری در گفت‌وگو با خبرآنلاین، با ‌اشاره ‌ به انتشار فهرست موارد اصلاحیه خورده به فیلم «حالا وقت داریم» توسط کارگردان آن گفت: آقای کاهانی برای اینکه خودش را از پرداخت بدهی‌هایی که دارد تبرئه کند، این جنجال‌ها را به پا کرده. او الان تصویر مجوز سینمای هنر و تجربه را منتشر کرده است، در حالی که اصلا قرار ما چنین چیزی نبود.
وی همچنین افزود: کاهانی برای خودش یک فیلمی در فرانسه ساخته که اصلا نمی‌دانم چه فروشی کرد و چه حساب کتابی داشت، چون من درصدی هم آنجا شریک بودم. توانست با ساخت این فیلم جایگاهی هم آنجا پیدا کند و برای همین اصلا به ماجرای اکران داخلی توجه نمی‌کند تا سرمایه‌گذاری من را برگرداند. این کار خیلی بد و زشت بود.
جباری در بخش دیگری از گفت‌وگو تاکید کرد: مواردی را در لیست این ممیزی‌های فیلم می‌بینم. از نحوه برخورد و صحبت کردن کاهانی اصلا مطمئن نیستم که همان فیلم را به من نشان داده. یا اصلا کاملش را نشانم داده است. به همین دلیل هم الان به شرایطی رسیده که چون ما شکایت کردیم ایشان هم از این سمت دست به کار شده و موارد سانسور را مطرح کرده که خودش کاملا آگاه است که چه اتفاقی آنجا می‌افتد، قبلا خودش این کار را انجام می‌داده و چیزی برای از دست دادن نداشته است. از اعتماد من این وسط کاملا سوءاستفاده شده است.
وی در پاسخ به این سؤال که اولین بار کی به مشکل خوردید، گفت: از همین که فیلم مجوز نمی‌گرفت و آمدند شرایط اکران در هنر و تجربه را گفتند که اصلا این، مورد توافق ما نبود. بعد با پیگیری‌هایی که از وزارت ارشاد کردیم، با قاطعیت می‌گفتند فیلم مجوز نخواهد گرفت و ما از آنجایی که طبق قرارداد نوشته بودیم که اگر فیلم در ایران مجوز نگرفت، باید پول را برگردانند، ماجرا را پیگیری کردیم. این قرارداد را طوری بستند که من ضرر نکنم ولی الان در شرایطی هستیم که وقتی من این بندهای قرارداد را طلب کردم موافقت نکردند و به من برنگرداندند و ما مجبور شدیم شکایت کنیم.
گفتنی است فیلم «حالا وقت داریم» دارای صحنه‌های مبتذلی است که اکران آن منوط به حذف صحنه‌های یاد شده، توصیف شده است.