kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۵۵۵۵
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۹
معاون وزیر کار:

سالانه ۳۰۰ هزار شغل کمتر از تکلیف برنامه ایجاد شده است

معاون توسعه ‌اشتغال وزارت کار با بیان اینکه براساس برنامه ششم توسعه سالانه حدود 850 هزار شغل باید ایجاد شود اعلام کرد: عملا به طور متوسط 550 هزار شغل ایجاد شده است.

عیسی منصوری در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با ‌اشاره نبود فرماندهی واحد در بحث ‌اشتغال و تاکید بر اینکه دستگاه‌ها به صورت موازی، در برنامه‌های ‌اشتغال کار می‌کنند اظهار داشت: امر ‌اشتغال نیازمند متولی و فرماندهی واحد است و کشور به جایی نیاز دارد که همه برنامه‌ها توسط آن به صورت قاعده‌مند و منسجم اجرا و رصد شود که شورای عالی ‌اشتغال کار می‌تواند این وظیفه را عهده‌دار شود.
 وی افزود: بودجه و منابع مسئله ما است ولی قبل از آن و فی الحال مسئله ما وحدت رویه و فرماندهی واحد در بازار کار و ایجاد ‌اشتغال است و من معتقدم با همین اوضاع می‌توانیم ‌اشتغال بیشتری ایجاد کنیم به شرطی که وحدت رویه داشته باشیم.
به گزارش خبرگزاری فارس، معاون توسعه ‌اشتغال وزارت کار با بیان اینکه براساس برنامه ششم توسعه سالانه حدود 850 هزار شغل باید ایجاد شود گفت: عملا به طور متوسط 550 هزار شغل ایجاد شده که این فاصله باعث شده که ‌اشتغال‌های ایجاد شده ملموس نباشد.
منصوری با ‌اشاره به اینکه تطابق آموزش‌های مهارتی و آموزش عالی با نیازهای بازار کشور کم است بیان کرد: این فقدان تطابق در سطح ملی و شهرستان‌ها خیلی زیاد است که میزان آن احصا شده و به مراکز آموزشی اعلام شده تا برنامه‌های آموزش مهارتی مناسب برای جبران این عدم تطابق تهیه و اجرا شود.
وی با اعلام اینکه سامانه شغلی ایرانیان، نظام تامین مالی و... همه ابزارهای سیاستگذاری صحیح و کامل در حوزه ‌اشتغال هستند ابراز کرد: در سامانه اطلاعات شغلی ایرانیان، همه افرادی که در سن کار هستند (15 تا 65 سال) برای آنها شناسنامه شغلی خواهیم داشت و این سامانه ابزاری است برای دسترسی به آمار دقیق شاغلان و بیکاران.
گفتنی است، دو روز پیش حسن روحانی گفته بود: «اول دولت ما کل شاغلین کشور حدود ۲۰ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بوده است. امروز چقدر شاغل داریم.
طبق آمار پائیز ما ‌اشتغالمان حدود ۲۴ میلیون است. یعنی ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار ‌اشتغال خالص در طول این ۵ سال درست شده است.
 یعنی ما در سال به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ طور متوسط ۵۵۰ هزار شغل خالص ایجاد کردیم و لذا من می‌گویم همیشه آمار شاغلین را مقایسه کنید.»
این در حالی است که حتی اگر آمار رئیس‌جمهور را به طور تمام و کمال بپذیریم باز هم این سخنان اعترافی است که دولت بر خلاف وظیفه قانونی‌اش، تنها 550 هزار شغل در سال ایجاد کرده، چراکه وظیفه قانونی دولت براساس برنامه ششم، ایجاد 850 هزار شغل در سال بوده است.