kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۵۲۹۵
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۱
نگاهی به دیروزنامه‌های زنجیره‌ای

ارگان حزب کارگزاران: مشکلات امروز تقصیر گذشتگان است نه دولت و اصلاح‌طلبان

سید افضل موسوی، مدیر مسئول روزنامه سازندگی دیروز در سرمقاله ارگان کارگزاران نوشت: «تندروها همیشه در طول تاریخ مشکل‌آفرین بوده‌اند... با چوب لای چرخ دولت گذاشتن به تمام نظام ضربه وارد می‌کنند.»



سرویس سیاسی-

سعید لیلاز، عضو کارگزاران با ‌اشاره به اختیارات ویژه رهبری به شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا گفته بود: «این اختیارات را اگر به چوب داده بودند تا الان یک کاری کرده بود.»
مدعیان اصلاح‌طلبی به دلیل عدم پایبندی‌شان به ارزش‌های انقلاب، به جریان انقلابی برچسب تندرو می‌زنند.
سازندگی نوشت: «مخالفان متاسفانه حتی دیگر نمی‌خواهند موفقیت‌های روحانی را به اسم خودشان تمام کنند[!] بلکه تمام تلاششان برای این است که دولت و اصلاح‌طلبان را کاملا ناکارآمد جلوه دهند.»
مگر دولت و سمپات‌های مدعی اصلاح‌طلبی‌اش کارآمد‌اند که کسی بخواهد ناکارآمد جلوه‌شان دهد؟! آنقدر بی‌برنامه و بی‌تدبیر‌اند که دست پیش می‌گیرند تا پس نیفتند. می‌گویند منتقدان می‌خواهند دولت و اصلاح‌طلبان را کاملا ناکارآمد جلوه دهند! شاید هم پراید 45 میلیونی، گوشت 120 هزار تومانی و تعطیلی کارخانه‌ها و بیکاری کارگران را نشانه کارآمدی می‌دانند.
مدیر مسئول سازندگی مدعی شد: «تمام مصیبت‌هایی که اکنون دامن کشور را گرفته است زاده گذشته است. اگر از قبل فکری کرده بودند تا پرونده ایران به شورای امنیت نرود، حال شاهد چنین اتفاقاتی از سوی آمریکا نبودیم و اصلا مشکلی پیش نمی‌آمد که بخواهیم آن را حل کنیم.»
مگر زیاده‌خواهی دشمن حد یقف دارد؟ مگر آنها به چیزی جز نابودی انقلاب و نظام راضی می‌شوند؟ مؤلفه‌های اقتدار و پیشرفت را هم که کنار بگذاریم، بهانه‌های حقوق بشرشان را وسط می‌کشند. واقعا اینها را نمی‌دانید؟! اتفاقا دشمن هرگاه روحیه و عملکرد سازشکارانه مدعیان اصلاح‌طلبی را دیده جری‌تر و گستاخ‌تر شده است. پرونده ایران به شورای امنیت هم رفته باشد، دلیل بر این نیست که دولت اتکا به داخل را کنار بگذارد و به دشمن اعتماد کند.
 نفوذی‌ها مشخص هستند، نیاز به 40 سال بعد نیست!
روزنامه زنجیره‌ای آرمان در گفت‌و‌گویی با یکی از نمایندگان که در ظاهر به طرح استیضاح رئیس‌جمهور پرداخته است در واقع منتقدین دولت را نفوذی خواند!
در این گفت‌و‌گو آمده است: برخی گمان کنند بنده از روی ناراحتی این سخنان را به زبان می‌آورم اما در واقع معتقدم این مسئله یک واقعیت غیرقابل انکار درکشور است پشت پرده آن پس از سال‌ها مشخص خواهد شد. برخی عنوان می‌کنند در جریان اصلاحات نفوذی وجود دارد که در واقع چنین نیست. البته ممکن است در هر جریان سیاسی نفوذی وجود داشته باشد. با این وجود در مقطع کنونی در جریان انقلابی که دست به چنین اقداماتی می‌زند نفوذی وجود دارد.
غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی افزوده است: برخی گمان کنند بنده از روی ناراحتی این سخنان را به زبان می‌آورم اما در واقع معتقدم این مسئله یک واقعیت غیرقابل انکار درکشور است پشت پرده آن پس از سال‌ها مشخص خواهد شد. برخی عنوان می‌کنند در جریان اصلاحات نفوذی وجود دارد که در واقع چنین نیست. البته ممکن است در هر جریان سیاسی نفوذی وجود داشته باشد. با این وجود در مقطع کنونی در جریان انقلابی که دست به چنین اقداماتی می‌زند نفوذی وجود دارد.
درباره گفت‌و‌گوی منتشر شده در روزنامه زنجیره‌ای آرمان نکات زیادی وجود دارد که تیتروار به آن‌ها ‌اشاره می‌کنیم، نخست آنکه امکان دارد در هر جریانی نفوذی باشد ولی بی‌شمار بودن تعداد نفوذی‌ها در یک جریان نشان دهنده این واقعیت است که ظاهرا و به اتفاق یک سوراخ ریز که باید جست و جو کرده و آن را پوشاند وجود ندارد و جریان مدعی اصلاحات چون آبکش شده و اگر غربال کنید افراد اندکی باقی خواهند ماند، کافی است به تعداد افرادی که زمانی مدعی اصلاحات بوده و امروز در اردوگاه دشمن دست به فعالیت ضد‌دینی و ملی می‌زنند نگاهی بیندازید تا کاشف به عمل آید که این افراد تا چه جایگاه‌هایی نفوذ کرده بودند.
نکته دوم اینکه جعفرزاده ایمن‌آبادی این همه نفوذی در یک جریان را نمی‌بیند و چون چیزی در چنته برای بیان ندارد به چهل سال آینده ارجاع می‌دهد که در آن برهه مشخص خواهد شد منتقدین ما نفوذی هستند، نفوذی خواندن منتقدین را باید به لیست عریض و طویل هتاکی‌های حامیان دولت افزود!
و نکته سوم اینکه کیهان در گزارشات متعدد به این مسئله پرداخته است که در میانه سه راه موجود یعنی ادامه وضع کنونی از سوی دولت، استیضاح و کنار گذاشتن دولت و انجام مسئولیت‌های قانونی از سوی رئیس‌جمهور بهترین و تنها گزینه حالت سوم است، دولت باید مسیر و ریل کنونی را تغییر داده و به مسیر خدمتگزاری به ملت و انجام وظایف قانونی و شرعی خود بیفتد. مسئولیت بر گردن این دولت بوده و این دولت نیز باید آن را به سرانجام برساند و به مسئول قانونی بعدی آن را بسپارد.
توجیه «اجرای برجام به هر قیمت» توسط زنجیره‌ای‌ها!
روزنامه دنیای اقتصاد در مطلبی نوشت:«باید توجه داشت در بین آمریکایی‌ها چنددستگی زیادی بر سر برجام وجود دارد و به‌ویژه دموکرات‌ها که برجام را میراث یک دولت دموکرات می‌دانند در تلاش هستند تا این توافق حفظ شود.»
رسانه‌های زنجیره‌ای این‌گونه القاء می‌کنند که ایران باید همچنان «اجرای برجام به هر قیمت» را ادامه دهد تا دوره اول ریاست‌جمهوری ترامپ تمام شده و اگر دموکرات‌ها در انتخابات بعدی ریاست‌جمهوری پیروز شوند، برجام متحول خواهد شد!
متاسفانه دولت و طیف سیاسی حامی دولت همچنان با بزک آمریکا معتقد به دوگانه دروغین «دموکرات‌های خوب- جمهوری‌خواهان بد» است.
این در حالی است که جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها با همه اختلافات ریز و درشت در مسائل مختلف، وقتی پای مسئله منافع ملی و کلان - که در اینجا دشمنی با ایران است- به میان می‌آید، همه اختلاف‌ها را کنار گذاشته و وحدت کلمه را البته در راه باطل، به نمایش می‌گذارند!
مقایسه تعداد موافقین و مخالفین طرح‌های ضدایرانی در مجالس آمریکا نشان می‌دهد که جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در هر مسئله‌ای اختلاف داشته باشند، در دشمنی با جمهوری اسلامی ایران هیچ اختلاف‌نظری با هم ندارند.
لازم به ذکر است که بیشترین و شدیدترین تحریم‌ها علیه ایران و از ۳۴ مورد ۲۳ مورد از سوی دموکرات‌ها علیه ملت ایران اعمال و اجرایی شده است. دموکرات‌ها معتقدند باید علاوه ‌بر چماق، هویج را هم نشان داد، اما هیچ‌گاه هویج را نباید داد بلکه هنگامی که ایرانی‌ها احساس کردند هویج را می‌توانند دریافت کنند، چماق را فرود آورد!
گفتنی است برجام از اولین روز اجرا-دی 94- در دولت اوباما، تا روزهای آخر فعالیت دولت دموکرات‌ها، بارها و بارها به صورت فاحش نقض شد.
میدان‌داری روزنامه دولت در ایجاد فشار و جو روانی علیه مجمع تشخیص
روزنامه ایران ارگان دولت این روزها به محور رسانه‌های مدعی اصلاح‌طلبی و حامی دولت در ایجاد فشار و جو روانی علیه مجمع تشخیص مصلحت نظام و سیاه‌نمایی و هراس‌افکنی در صورت عدم لوایح استعماری FATF تبدیل شده است. این روزنامه با انتشار سه مطلب در صفحه اول خود با عنوان «‌تمدید تعلیق از لیست سیاه مالی»، «جذب سرمایه و تعامل با دنیا بدون FATF میسر نیست» و «مهلت 4 ماهه را دریابیم» همچون روزهای گذشته تلاش کرد تا همانند رویه پر فریب و دروغ این جریان برای تحمیل خسارت محض برجام‌، اینگونه القا کند که حل مشکلات اقتصادی و معیشت مردم تنها با به پیوستن FATF میسر است.
این روزنامه در یادداشت سرمقاله خود به قلم یکی از کارشناسان اقتصادی حامی دولت‌، آورده است‌: «‌تمدید مجدد تعلیق ایران از فهرست سیاه کارگروه اقدام مالی (FATF) به مدت چهار ماه، خبری است که در ابتدای امر مثبت تلقی می‌شود. اما پیش از آنکه بخواهیم بگوییم این تمدید چه فرصتی را در اختیار کشورمان قرار می‌دهد، باید به یک سؤال اساسی پاسخ بدهیم که آیا می‌خواهیم با جهان بین‌الملل ارتباط تجاری و بازرگانی داشته باشیم یا خیر. اگر نمی‌خواهیم ارتباط داشته باشیم که ضرورتی ندارد این مقررات بین‌المللی را بپذیریم و این همان چیزی است که طیف تندرو در کشور دوست دارند به آن سمت حرکت کنیم.»
گفتنی است برخلاف برخی تبلیغات رسانه‌ای دروغ، گردانندگان آمریکایی- اروپایی FATF از هوشیاری و حساسیت و قاطعیت پدید آمده در ایران که رویکرد «مجمع» شاخص مهم آن است، نگران شده‌اند. اما جریان رسانه‌ای آلوده، با تحریف بیانیه FATF و ادعای تعیین ضرب‌الاجل چهار ماهه، کوشید این‌گونه وانمود کند که درایت و مقاومت و پرسشگری «مجمع»، موجب تنگ‌تر شدن عرصه بر ایران می‌شود. در واقع یک جریان سیاسی- رسانه‌ای آلوده، تهدید‌های ناکرده حریف را برای ملت و نظام فاکتور می‌کند!
آنها ضمن اینکه به واسطه تبلیغات برخی عناصر رسانه‌ای می‌کوشند کفه تهدید را در داخل «سنگین‌نمای» کنند، اما حاضر نیستند با تعیین ضرب‌الاجل، رشته همکاری اطلاعاتی و مالی ایران با FATF که ضرورت موفقیت دشمن در جنگ اقتصادی است، قطع شود. اجمالا اینکه بیانیه FATF عقب‌نشینی تاکتیکی، برای بازگرداندن طرف ایرانی به موضع تردید و انفعال قبلی (همکاری یکطرف، واگذاری امتیاز نقد در مقابل گرفتن وعده یا امید موهوم کاهش تحریم‌ها حتی بدون ابراز تعهد FATF) است.
این در حالی است که تعلیق مجدد ایران در نشست نهایی FATF از کانتر ماژور و تهدید به اعمال یکی از موارد این کانتر که عملا به‌واسطه تحریم‌ها در حال اجراست در صورت عدم تصویب پالرمو، نشان می‌دهد که مجمع تشخیص با خیال راحت می‌‌تواند دو لایحه جنجالی را رد کند، چون اتفاق خاصی در پیش نیست!
دولت روحانی در اختیار اصولگرایان است!
روزنامه همدلی در مطلبی نوشت: «دولت روحانی در یک‌سال گذشته هم در ترکیب کابینه و هم در شعار و عملکرد، از پایگاه رای خود دور و به اصولگریان رقیب نزدیک‌تر شده است. مخالفان دولت برنامه‌ای برای حل مشکلات کشور ندارند. دعوا برسر میز و صندلی‌های وزارت و ریاست است».
چندی پیش روزنامه زنجیره‌ای ابتکار در مطلبی نوشته بود:«در حال حاضر هیچ وزیر اصلاح‌طلبی در کابینه دوازدهم حضور ندارد».
تقلای مدعیان اصلاحات برای فاصله‌گذاری با دولت برای حضور بدون هزینه در انتخابات‌های ۹۸ و ۱۴۰۰ ظاهراً این طیف را دستپاچه کرده است. ادعای رسانه‌های این جریان مبنی بر اینکه «کابینه دوازدهم در اختیار اصولگرایان است»! و «هیچ وزیر اصلاح‌طلبی در دولت وجود ندارد»! از آن دست اظهاراتی است که به قول معروف، مرغ پخته را به خنده می‌اندازد.
مدعیان اصلاحات بارها ثابت کرده‌اند که هیچ برنامه‌ای برای اداره کشور ندارند. تنها هنر این طیف «ترساندن مردم» و «تشویق دولت به دلخوشی به نقطه‌های خیالی» -مثل برجام و FATF- است. تشکیل کمیته و کارگروه برای رفع حصر، جنجال‌سازی درخصوص حضور زنان در ورزشگاه، هیاهو برای کنسرت و بی‌توجهی به مشکلات معیشتی مردم از سوی این طیف موجب شده است تا علاوه‌ بر ناکارآمدی اقتصادی در مدیریت اجرایی، بسیاری از وعده‌ها بر زمین مانده و مسائل حاشیه‌ای و دستِ چندم، مطالبات اصلی مردم را به حاشیه ببرد.