kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۵۲۸۹
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
سردار سلامی:

فقط با مقاومت و ایستادگی می‌توان دشمن را نا‌امید کرد

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: دشمن هرگاه در ما اراده ببیند سست می‌شود، خانه دشمنان ما عنکبوتی و در حقیقت معنا بسیار سست است.

به گزارش خبرگزاری فارس، سرتیپ حسین سلامی دیروز در گردهمایی بزرگ رزمندگان و آزادگان دفاع مقدس در مصلای امام علی(ع) کرمان اظهار داشت: به تعبیر امام علی(ع) شما زینت ولایت شدید، دژ مستحکم اسلام و کسانی که برگزیده خدا بودید و خداوند شما را شایسته جهاد در راه خود قرار داد.
وی بیان داشت: مردان بزرگ لشکر 41 ثارالله، آن لشکر آسمانی با مردان بزرگش که به هر خطی می‌زدند، می‌شکستند، هنرشان فراری دادن دشمن و تعقیب او و به اهتزاز در‌آوردن بیرق اسلام بود، با فرماندهی دلاور و رشید، نام‌آور، مومن و سلحشور به نام سردار حاج‌قاسم سلیمانی که همانند ستاره‌ای در آسمان افتخارات دنیای اسلام و ایران می‌درخشد.
جانشین فرمانده کل سپاه افزود: دفاع مقدس مولد فرهنگ شهادت و مقاومت بود و شهدا مظهر قدرت اسلام و ایران بودند، وقتی آنها شهید می‌شدند نه تنها قدرت اسلام، کم نمی‌شد که روح جدیدی بر پیکره امت جاری می‌شد و شهدا سازندگان اصلی عظمت و عزت و استقلال و اقتدار ما بوده‌اند.
سلامی با بیان اینکه فرهنگ شهادت تولید‌کننده قدرت است، زیرا در فضای نابرابر جنگ با قدرت‌های به ظاهر بزرگ چیزی که می‌تواند خاصیت این قدرت‌ها را از کار بیندازد، نهراسیدن از مرگ است، اظهار کرد: وقتی ملتی از مرگ نهراسد هرگز تسلیم دشمن نمی‌شود.
جانشین فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه شهادت فرهنگ پیروزی و نسخه تسلیم‌ناپذیری یک ملت است، عنوان کرد: وقتی ملتی بر این استوانه‌های عظیم تکیه می‌کند که استخوان‌هایشان ستون‌های مستحکم حفظ امنیت و استقلال و اعتبار و منزلت یک ملت است، هرگز شکست نمی‌خورد.
سلامی ادامه داد: هر‌چه ما امروز از استقلال و آزادی و کرامت، بزرگی، عزت، امنیت و آرامش و شکوه و پیشرفت در این جامعه می‌بینیم، حاصل خون شهیدان ما و جانبازی جانبازان ما و تحمل اسیران آزاده ما و نبرد شرافتمندانه رزمندگان ما است. وی گفت: نه‌تنها این عزیزان در آن دوران کشور را از خطر شکست و نظام را از خطر فروپاشی و انقلاب را از خطر سیطره دشمن نجات دادند، بلکه امنیت را برای همیشه تاریخ این سرزمین به ارمغان آوردند.
سلامی تصریح کرد: بعد از دوران دفاع مقدس جنگ‌های بزرگی در سرزمین‌های پیرامونی ما در منطقه اتفاق افتاد، نظام‌هایی فروپاشید و ملت‌هایی آواره و سرزمین‌هایی ویران شدند، اما ایران آباد، آزاد، سربلند و مستقل باقی ماند، همچنان ایران به‌عنوان مظهر قدرت جهان اسلام در مقابل همه قدرت‌ها همچون خورشید می‌درخشد.